תקופת המכירות המיוחדת של אמזון ("פריים דיי"), המיועדת למנויי האמזון פריים תחל מחרתיים (שלישי) בחצות ותמשך 48 שעות. הצרכנים הישראלים צפויים להשתתף בחגיגת הקניות, כאשר הם צפויים למצוא מבצעים אטרקטיביים.
בני בוחניק, בעל קבוצת הפייסבוק העוסקת בנושא, שיתף אותנו בכמה דברים שחשוב לדעת לקראת האירוע.
לדברי בוחניק "הפרים דיי זה האירוע השנתי של אמזון למנויי הפריים. מדובר במנוי בתשלום חודשי או שנתי, שמאפשר לקבל שירותים מאמזון בין היתר שירות מהיר יותר למשלוחים בחינם בארה"ב, תכני וידאו באמזון וידאו ועוד. מדובר ביומיים של מבצעים מאד אגרסיביים, כאשר הם לרוב יותר אגרסיביים מהבלאק פריידי. זאת מתוך מטרה לקבל תשומת לב ולגייס מנויים שיצטרפו לפריים. רק לקוחות פריים יכולים לקנות מוצרים במחירים מיוחדים.
"מבחינת מחיר המנוי, מחיר מנוי עולה 14.99 דולר או 139 דולר מנוי שנתי. עם זאת, אפשר לממש טריק מסוים. לקוחות חדשים מקבלים חודש ראשון במתנה. אפשר לבחור לקראת סוף החודש באופציה, אל תחדשו לי בנקודת החידוש ואז הם לא ישלמו על החודש הראשון ויבטלו את המנוי.
המנוי פריים לא נתון לצרכן הישראלי הרבה מעבר לימים הללו. אחד החלקים המשמעותיים זה משלוח מהיר חינם מארצות הברית. בכל מקרה, ברוב המוצרים יש משלוח חינם ב-49 דולר ומעלה -
אמנם הוא לא סופר מהיר, אבל לאורך השנה הוא פחות משמעותי.
"המבצעים יחלו ב-16 ביולי בחצות באמזון של כל המדינות, כאשר מדובר בשעוני זמן שונים. מבחינת ישראל, זה מחיל באמזון האירופאיים ב 1 בלילה, בין ה 16-17 ובאמזון ארהב בבוקר. מבחינת מוצרי החשמל, אמזון ארהב לא רלוונטי בגלל החיבור לחשמל ולכן כדאי להתמקד באנגליה ובגרמניה, שהם בדרך כלל אגרסיביים במחיר. גם לספרד יש הבלחות. באמזון ארהב, כדאי לבדוק מחירי מוצרי הנעלה, גאדגטים ואלקטרוניקה קלה. בדרך כלל יש הטבת משלוח חינם בהזמנה מעל-49 דולר לישראל, שזה משנה את כללי המשחק מול האירופאים.
"כאמור, זה אירוע קניות משמעותי, שלא יורד בחשיבותו מהבלאק פריידי. ההבדל המרכזי הוא שלה המכירות הוא של אמזון. בבלאק פריידי כיום כל השחקנים הקמעונאיים כבר לוקחים חלק. עם זאת, היות ואמזון הוא שחקן מאד משמעותי, זה הפך להיות אירוע שהרבה מתחרים עושים מבצעים ומהלכים כדי לא להשאיר את המגרש רק לאמזון".
לשאלה האם היו שינויים במחירים השנה ענה "השאלה מול מה מודדים. אם משווים לאורך השנה, אני מאמין שהמחירים אטרקטיביים. בשנה השנתיים היתה אינפלציה ולכן היו עליות מחירים במחירי המוצרים בעולם. מניסיון מדובר בהנחות יותר אטרקטיביות וזה לא סתם רעש. עם זאת, כל אחד צריך לבדוק את המחירים לפי מה שהוא צריך ולא להתפתות יותר מדי.צריך לעשות את השיקולים הכלכליים הנכונים. מי שחשב בתקופה הזו לקנות מכונת קפה או רמקול למשל, זו תקופה טובה.
כמובן, כמו בכל מבצע לא כדאי להתפתות לאחוזי ההנחה המוצגים, אלא למחיר הסופי".
"באשר לעמלות המרה, אם קונים באמזון ארהב, מומלץ לשלם בדולרים, ובאירופה ביורו או בפאונד כי אמזון גובה עמלות המרה לשקלים בגובה של 3%. יש כרטיסים כמו של הקבוצה ושל כרטיסים אחרים, אשר גובים עמלת המרה בגובה של 1%".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו