לא חוששים לפרנסה: 90% מהקמעונאים מצפים לצמיחה ברווחיות בשנתיים הקרובות

דו"ח מוצרי צריכה של סיילספורס מגלה כי דאטה ומודל מכירה ישירה לצרכן הופכים להיות קריטיים יותר בנוף הצרכני הנוכחי • כמו כן, 83% ממקבלי ההחלטות בתחום מאמינים כי קשה לשמור על נאמנות הלקוחות

קניות בסופר, אילוסטרציה. צילום: גטי אימג'ס

סיילספורס, החברה העולמית ב־CRM ובטכנולוגיית ענן בעולם ובישראל, מפרסמת את דו"ח Consumer Goods Report (דו"ח מוצרי צריכה), שחושף כיצד חברות מוצרי צריכה מתאימות את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהן למציאות החדשה.

הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב אלפי מקבלי החלטות בענף מוצרי הצריכה ברחבי העולם. הוא מגלה כי דאטה, התאמה אישית עמוקה ומודל מכירה ישירה לצרכן הופכים להיות קריטיים יותר בנוף הצרכני הנוכחי המתפתח במהירות.

למרות חוסר הוודאות הכלכלית שתחום מוצרי הצריכה חווה כבר יותר משנה, הוצאות הצרכנים נשארו יציבות ואף צמחו מעט, ועדיין המחירים נותרו גבוהים. עקב כך, 90% ממקבלי ההחלטות בענף מוצרי הצריכה מצפים לצמיחה ברווחים במהלך השנתיים הקרובות. יתרה מזו, כמו בתעשיות האחרות, גם בתעשיית מוצרי הצריכה אחד הגורמים העיקריים לשינויים שהיא עוברת הוא נתונים.

הגברת יעילות

נפח הנתונים ההולך וגדל, בשילוב היכולת להשתמש בבינה מלאכותית כדי לנקוט פעולה מושכלת ובזמן אמת, מספקים, לפי החברה, הזדמנות עצומה להגביר יעילות, להעמיק את קשרי הלקוחות ולרדוף אחר הזדמנויות עסקיות וזרמי הכנסה חדשים. על פי הדו"ח, חברות מוצרי צריכה לקחו לתשומת ליבן את ההסתמכות ההולכת וגוברת על נתונים והצורך להפיק מהם את המרב.

בינה מלאכותית, צילום: Thinkstock Photos

כמעט כל המשיבים (93%) מסכימים שהם יכולים להשתמש בנתונים ביעילות כדי לדייק מחירים ומבצעים, למשל, ו־92% אומרים אותו הדבר בנוגע ליכולת שלהם להשתמש בנתונים כדי לשפר את הרווחיות הכוללת.

עוד עולה מהדו"ח כי 83% ממקבלי ההחלטות בתחום מוצרי הצריכה מאמינים כי כעת קשה יותר מתמיד לשמור על נאמנות הלקוחות, ורגישות למחירים מובילה את רשימת המכשולים שיש להתגבר עליהם בסביבה אינפלציונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר