לחשב כל לק: גולדה מעלה מחירים על רקע "התייקרות חומרי הגלם"

מחירו של כדור גלידה יעמוד כעת על 19 שקלים, במקום 18 - עלייה של 5.5% • בשנה שעברה העלתה את מחירי הגלידות במשקל במשלוחים ב־3% • גולדה: "לאור שחיקה משמעותית ברווחיות הזכיינים, איננו יכולים להימנע מכך"

ילד אוכל גלידה, צילום: רויטרס

רשת הגלידריות "גולדה" הפופולרית מעלה את מחירי הגלידות בגביע ובכוס, זאת לאחר שבשנה שעברה כבר העלתה את מחירי הגלידות במשלוחים.

מחירו של כדור גלידה התייקר בשקל מ־18 שקלים ל־19 שקלים - עלייה של 5.5 אחוזים. ברשת טוענים כי עשו ככל יכולתם על מנת למנוע את העליה אולם בשל שחיקה ברווחי הזכיינים לאור עלייה במחירי התפעול, אין הם יכולים להימנע מכך.

נזכיר כי תגובתם הייתה דומה בינאור אשתקד, כשהעלו את מחירי הגלידות במשקל במשלוחים בכ־3% לגובה של 64 שקלים לחצי קילו ו־108 שקלים לקילו. "עליית המחירים הוגבלה לגלידה במשקל בלבד", טענו אז, "והיא תוצאה ישירה של התייקרות מחירי חומרי הגלם, עליית מחירים בחומרי האריזות, המוצרים הנלווים והמיסוי בגינם".

בקרוב תשלמו עוד שקל לכדור גלידה בגולדה (להמחשה), צילום: AP

ההבדלים בין המחירים במשלוח לבין המחיר בגלידריות נעוצים בעמלה הגבוהה של וולט.

מגולדה נמסר בתגובה: ״רשת גולדה היא עסק ישראלי כחול לבן המהווה מקור פרנסה לכ־4,000 עובדים בכל רחבי הארץ, כשהגלידות ברשת מיוצרות תוך הקפדה על שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר. על רקע התייקרות עלויות התפעול, ובין היתר, עלויות חומרי הגלם, האנרגיה והשכר, וכתוצאה מכך, שחיקה משמעותית ברווחיות הזכיינים, אנו נאלצים להעלות את מחירי המוצרים. פעלנו ככל הניתן על מנת למנוע עליית מחירים זו. ואולם בנקודת הזמן הנוכחית, איננו יכולים להמנע מכך".

גלידה גולדה (ארכיון). נאלצים להעלות מחירים, צילום: דוד כהן-ג׳יני

מעצמת גלידה

לפי נתונים שהתפרסמו באפריל 2022 עולה כי מבדיקה של חברת המידע העסקי Coface BDI מספר סניפי הגלידריות בישראל נכון לאפריל 2022 הינו כ-550, מתוכם כ-62% סניפים של רשתות והיתר גלידריות פרטיות.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi ״ב-2021 הסתכם מחזור ההכנסות הכולל של ענף הגלידריות בכ-900 מיליון שקל, גידול של כ-12.5% ביחס לשנה הקודמת, ככל הנראה על רקע הסרת ההגבלות לקראת סוף הרבעון הראשון של 2021, ומתן האישור לישיבה בגלידריות. ב-BDI מעריכים שהמחזור ב-2022 עמד על קרוב למיליארד שקל.

הרשתות הגדולות בישראל הן גולדה עם כ-135 סניפים, אלדו עם 28 סניפים, לג'נדה ודלי קרים עם 24 סניפים כל אחת, לה גופרה עם 23 סניפים, קצפת עם 21 סניפים ו-וניליה עם 20 סניפים (בשנה הקרובה ייפתחו עוד 6 סניפים).

מבדיקת BDI עולה כי ב-2021 עמד הנתח הכספי של רשתות הגלידריות, בהשוואה לחנויות פרטיות, על כ-70% מהכנסות הענף. להערכת החברה, ב-2022, הנתח שלהן עמד על כ-75%.
בהתפלגות גאוגרפית, 40% מסניפי הגלידריות נמצאים במרכז, 25% בצפון, 14% בדרום, 13% בשרון, ו-8% בירושלים והסביבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר