יונדאי מעדכנת את היצע הדגמים המקומי שלה עם שתי מכוניות חשמליות חדשות. הראשונה היא האיוניק 5, מכונית חשמלית ייעודית שתוכננה מראשיתה ככזו ואמורה להציג את יכולות החברה מול שאר המתחרות בתחום הזה. השנייה היא הקונה החשמלית, גרסה חשמלית לחלוטין לרכב הפנאי הקטן והמוכר.
איוניק 5 מגיעה לכאן בגרסת מנוע אחד (אחורי) המפיק 217 כ”ס המועברים אל הגלגלים האחוריים. הטווח שמציעה הסוללה (72.5 קוט”ש) עומד על 481 ק”מ לפי יונדאי. האיוניק 5 מתאימה לטעינה באמצעות טעינה מהירה מאוד (400 וולט), כזו שעדיין לא מוצעת בישראל. אם היתה מוצעת כאן, ניתן היה לטעון את סוללת האיוניק מ-10 אחוזים ל-80 אחוזים תוך 18 דקות בלבד.

נתוני התאוצה החביבים מאוד על בעלי רכב חשמליים עומדים על 7.5 ש’ להשלמת המאוץ הקלאסי בדרך ל-180 קמ”ש מרביים. נתון המשקל העצמי חוצה את קו השני טון, ובכל הקשור לממדים האיוניק מציעה אורך משפחתי למדי בשילוב בסיס גלגלים ענק (300 ס”מ).

האיוניק 5 מוצעת כאן בשלוש רמות אבזור כשכבר מרמת הבסיס אבזור הבטיחות המתקדם כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, יכולת בלימה עצמאית, ניטור שטחים מתים ועוד. המחירים נעים בין 190,000 שקלים ל-217,000 שקלים והאחריות ניתנת ל-5 שנים או 100,000 ק”מ ומורחבת ל-7 שנים או 150,000 ק”מ לסוללה.

לצידה מוצגת כאן הגרסה החשמלית של הקונה המוכרת. מדובר כאן ברכב חשמלי מוסב ובסיסי יותר. תמורת 143,000 שקלים מקבלים כאן 136 כ”ס, טווח של 305 ק”מ, 9.9 ש’ ל-100 קמ”ש ומהירות מירבית של 155 קמ”ש. יש כאן רמת אבזור אחת הכוללת מערכות חשובות כמו שמירה על הנתיב, בלימה אוטונומית ועוד, איך אינה כוללת בקרת שיוט אקטיבית.