השוק הישראלי רווי במותגים רכב חדשים, ובתוך כל המהומה הזו נכנסת גם דיפאל (Deapal), מותג סיני שבעליו הם יצרנית הרכב צ’אנגן. דיפאל מציגה את ה-S07, רכב חשמלי חדש שמתמקד בטכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מרשים ומחיר נגיש. הדגם הזה נכנס לשוק עם תג מחיר של 202 אלף שקלים, המחיר שמציב אותו כמתחרה ישיר לטסלה ולרכבים חשמליים נוספים בשוק.
הדיפאל S07 שואף להתבלט בעיצובו, עם קווים זוויתיים ומעט תפיחות מודגשות על מכסה המנוע ובכנפיים. יש גם קו גג ודלת אחורית שמשתפלים, מה שנותן לו מראה ספורטיבי ומודרני. בעיצוב יש את האלמנטים החשמליים הבולטים של היום – פנסים מוסווים ויחידות תאורה לד, לצד ידיות דלתות נשלפות, פרטים שכולנו ראינו ברכבים חשמליים אחרים. במובן זה, הדיפאל S07 לא ממציא את הגלגל, אך מראהו בהחלט מרשים ופרופורציותיו נכונות. בגרסה הצהובה אפשר לצפות בהפניות ראשי נהגים ברחוב.
כמו הרבה רכבים חשמליים מהדור החדש, הדיפאל S07 מציע תא נוסעים מינימליסטי. המסך המרכזי הגדול הוא המוקד של כל התפעול, כשהוא שולט במערכות הרכב השונות – מההגדרות של המראות ועד אורות הדרך. חסרונו הגדול הוא היעדר לוח מחוונים פיזי – המהירות מוצגת בתצוגה שממוקמת בפינה השמאלית של המסך, ומסיבה זו היא קשה לקריאה. למרות התצוגה העילית המפורטת, לא תמיד ניתן לקרוא אותה בצורה נוחה במיוחד, במיוחד אם יש לך משקפי שמש.
העיצוב הפנימי מציע איכות חומרים טובה מאוד, עם שילוב של תאורת אווירה נעימה למראה, מערכת שמע איכותית, ואבזור מתקדם כמו אפשרות לשלוט על פתיחת הגג ותנועה של המושב הקדמי ממושב אחורי. עם זאת, תפעול הרכב, כפי שראינו, מצריך זמן הסתגלות. המושב של הנהג, לעומת זאת, לא מאוד נוח – הוא קצר מדי ונוקשה.

מבחינת ביצועים, דיפאל S07 מצויד במנוע חשמלי אחורי שמפיק 218 כ”ס ו-32.6 קג”מ. תוצאות אלו מציבות את הדיפאל S07 במקום טוב מבחינת ביצועים – די והותר לנהיגה עירונית ובדרכים מהירות. המנוע מציע זמינות כוח מיידית שמספקת חוויית נהיגה נעימה, אך לא דינאמית במיוחד, שכן ההיגוי חסר תקשורת. הסוללה של דיפאל S07, בקיבולת 80 קוט”ש, אמורה להציע טווח של 475 ק”מ, אך במהלך המבחן הצריכה הייתה 19 קילוואט ל-100 ק”מ, והטווח המעשי היה קרוב ל-400 ק”מ. זהו טווח טוב, אך לא מצטיין.
הסנסוריות והמערכות המתקדמות נוספות ב-S07 לא תמיד היו אינטואיטיביות, ותפעול מערכת הבטיחות העירונית פוגע בסופו של דבר בנוחות הנהיגה, שכן התרעות העירנות יכולות להיות מציקות מאוד. למרות היכולת לבטל את חלק מההתרעות, חוויית השימוש לא תמיד הייתה חלקה.
בקרב רכבים חשמליים, מתלים עם כיול רך הופכים לנפוצים, וגם דיפאל S07 עושה שימוש בכיול רך שמספק שיכוך טוב בזמני שיוט עירוניים ובנסיעה רגועה. עם זאת, הרכב סובל מבעיות ריסון במצבים דינמיים ומהירות גבוהה, ובפניות הוא מציג רכינה לא מצטיינת. בנסיעה עירונית ובכבישים מהירים בשיוט רגוע, מתלים רכים ויכולת שיכוך מצוינת מעניקים תחושת נוחות. עם זאת, הרכב לא מיועד לנהיגה ספורטיבית, ובהגה תחושת ניתוק מהכביש.
דיפאל S07, במחיר של 202 אלף שקל, מציע תמורה טובה בסגמנט הרכב החשמלי. הוא מתמודד מול מותגים כמו אקספנג וטסלה, ועם האבזור הטכנולוגי שלו והעיצוב המודרני הוא מציב את עצמו כאופציה מפתה למי שמחפש רכב חשמלי במחיר תחרותי. כאלטרנטיבה לטסלה ולקטגוריית רכבים יוקרתיים, דיפאל S07 מציעה ביצועים טובים, טכנולוגיה מרשימה ומחיר נגיש יותר, אך לא מציעה חוויית נהיגה דינאמית.
צ’אנגן דיפאל S07
- מנוע: חשמלי אחורי
- הספק: 218 כ”ס
- מומנט: 32.6 קג”מ
- תמסורת: ישירה, הנעה אחורית
- בסיס גלגלים: 290 ס”מ
- משקל: 2,073 ק”ג
- 0-100 קמ”ש: 7.9 שניות
- מהירות מרבית: 180 קמ”ש
- צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 18.6 קילוואט ל-100 ק”מ
- מחיר: 202 אלף שקלים