כחלק מתהליך התחדשות כולל שעוברת סיטרואן, משיקה החברה בימים אלו את הדור השני של C3 איירקרוס. הדור הראשון הוצג לראשונה בשנת 2017 כתשובה של סיטרואן לאופנת הקרוסאוברים הקטנים על בסיס מכוניות סופרמיני, כשהוא מתבסס על ה-C3. כחלק מהמאמץ לחסוך בעלויות הפיתוח, סיטרואן C3 איירקרוס החדש הינו צלע נוספת במשפחת הדגמים של קבוצת סטלנטיס הכוללת גם את הדור החדש של אופל פרונטרה, פיאט גרנדה פנדה וסיטרואן C3 כמובן, שנחשפו לאחרונה. כולם החולקים את אותה פלטפורמה ושלל ומכלולים טכניים משותפים.
יחד עם זאת, כדי ליצור זהות ושיוך למותג אותו הם מייצגים, כל אחד זכה לעיצוב חזית רכב ברוח שפת העיצוב של היצרן וכנ”ל גם עיצוב תא הנוסעים. בשונה מהעיצוב העגלגל של הדור היוצא, האיירקרוס החדש זוכה לעיצוב קשוח יותר שמחזק את מיצובו כג׳יפון, עם מרכב בעל קווים ישרים יותר עם דגש על יצירת חלל תא נוסעים מרווח, שימושי במיוחד. דגש שבא לידי ביטוי באופציה ייחודית בקטגוריה (יחד עם הפרונטרה מבית אופל) לגרסת 7 מושבים על מרכב קומפקטי במיוחד שנמתח על 439 ס”מ בלבד.
![](/wp-content/uploads/2025/02/14/14/Citroen-C3-Aircross-Hybride-Max-046-1280x853.jpg)
עם רוחב של 179 ס”מ, גובה של 166 ס”מ ובסיס גלגלים של 267 ס”מ המקובל כיום במכוניות משפחתיות, גם המרווח לנוסעים מצוין. פתחי מיזוג אחוריים נעדרים מהתפריט, וזה כבר בעייתי כשמדובר ברכב שמציע אפשרות לשורת מושבים שלישית. הספסל בשורת המושבים השלישית מיועד מן הסתם לילדים קטנים, ובשימוש כל 7 המושבים, עם נפח של 40 ליטר אין לכם באמת תא מטען. במידה ותקפלו את שורת המושבים השלישית, תהנו כבר מתא מטען בנפח 330 ליטר.
למרות שהדגם ממוצב כרכב פרקטי זול, התחושה בתא הנוסעים רחוקה מלהיות זולה הודות לשילוב בין עיצוב מודרני לפשטות וקלות בתפעול. כצפוי מסיטרואן, גם כאן תפגשו את מושבי הנוחות המפורסמים שלה שזוכים כעת לשדרוג ותוספת של ספוג שהופך אותם לכורסאות נינוחות, אולם נוסעים גדולים מהמקובל עשויים לחוש שמושבים מעט צרים עבורם. לשמחתנו, גם בקרת האקלים זכתה לממשק נפרד עם מתגים פיזיים. ההגה קטנטן, אופנתי למראה ונעים לאחיזה, ידית ההילוכים אלקטרונית ונרשם גם שילוב של אריג לרוחב הדשבורד התורם לתחושה חמימה ופחות פלסטיקית.
![](/wp-content/uploads/2025/02/14/14/Citroen-C3-Aircross-Hybride-Max-038-1280x853.jpg)
היצע המנועים הרלוונטי לארץ כולל גרסה היברידיות המצוידת ביחידת הכוח החדשה של היצרן: מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 136 כ״ס, ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, עם תמיכה היברידית מתונה 48V הכוללת גם מנוע חשמלי חזק יחסית המפיק 28 כ״ס.
על הכביש מדובר במכונית שמכוונת בעיקר להיות פרקטית וקלה לנהיגה. יחידת הכוח מספקת ביצועים זריזים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8.8 שניות, והודות למנוע החשמלי החזק והסוללה הגדולה יחסית, חלק גדול יותר מהזמן תמצאו את עצמכם נוהגים על חשמל בלבד. האיירקרוס מצויד כסטנדרט במתלים הייחודים של סיטרואן עם הכריות ההידארוליות, אשר העניקו תחושת שיכוך טובה מהמקובל בקטגוריה. מנגד, רעש המנוע מוחשי יחסית בנסיעה וגם אופי הפעולה שלו מעט מחוספס בתנועה עירונית.
![](/wp-content/uploads/2025/02/14/14/Citroen-C3-Aircross-Hybride-Max-030-1280x853.jpg)
להשקה הגיעה גם הגרסה החשמלית שהיא בעלת מנוע המפיק 113 כ״ס וסוללת 44 קוט״ש אמורה לאפשר טווח נסיעה עד 300 ק״מ. במחצית השניה של השנה יוצע הדגם גם עם סוללת 54 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה של 400 ק״מ והיא הרלוונטית עבורנו. עם 12.9 שניות ל-100 קמ”ש, ביצועים ספורטיביים לא תמצאו באיירקרוס החשמלי, אך בהחלט כאלו שכנראה יספקו את מרבית קהל היעד. מעבר לכך, לדגם תמיכה בטעינת DC במהירות של 100 קילווואט המאפשרת טעינת 20-80% מהסוללה ב-26 דקות. את נהיגת ההתרשמות ביצענו בשלל מסלולים בעיר ומחוצה לה בסביבה הררית ובמהירויות גבוהות יותר, שם סיפקה המכונית חווית נהיגה נעימה יותר מהגרסה ההיברידית, עם נסיעה שקטה וחלקה משמעותית שלוותה בנוחות גבוהה.סיטרואן C3 איירקרוס החדש צפוי להגיע לארץ בתחילת הקיץ, תחילה בדגם ההיברידי שיוצע כאן בגרסאות 5 ו-7 מושבים לבחירה, כאשר ברבעון האחרון של השנה תגיע גם הגרסה החשמלית.
בשעה שהדור היוצא של סיטרואן C3 איירקרוס לא מימש את פוטנציאל ההצלחה שלו בארץ, אך לדור החדש הפעם יש מספיק כלים להצליח. הוא נראה הרבה יותר טוב, מציע תא נוסעים מעוצב, מרווח ושימושי מהמקובל, הביצועים זריזים למדי ויש לו אופציה לגרסת 7 מושבים אוטומטית שצפויה להיות מהזולות בישראל. בתקופה בה גם המכוניות העממיות הפכו ליקרות מדי, השוק צמא לרכבים יעילים וזולים לרכישה ואם סיטרואן רוצה להצליח כאן עם C3 אייקרוס החדש באמת, הוא חייב להיות כזה.
הכותב היה אורח סיטרואן בברצלונה
סיטרואן C3 איירקרוס היבריד– תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, 3 צילינדרים טורבו-בנזין. סיוע היברידי
הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד
תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים. הנעה קדמית
בסיס גלגלים: 267 ס”מ
משקל: 1,389 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.8 שניות
מהירות מרבית: 192 קמ”ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18 ק”מ לליטר
מחיר משוער: 150 אלף שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו