יונדאי שמה לעצמה מטרה להיות נוכחת ותחרותית בכל קטגוריית רכב אפשרית בעולם הרכב. בישראל האסטרטגיה הזו עובדת מצוין, ויונדאי היא המותג הנמכר ביותר בשוק המקומי עם היצע שהוא מהגדולים המוצעים כאן, עם לא פחות מ-15 דגמים עיקרים של מכוניות רגילות, רכבי פנאי, מסחריות וכמובן רכבים חשמליים. באופן נדיר, הוזמנו למטה יונדאי בסיאול כדי להתרשם מכמה דגמים של יונדאי שעוד לא הגיע ארצה (מסתבר שיש כאלו) ומייצגים את דור המוצרים החדש והעדכני של החברה.
בין הדגמים פגשנו את נקסו (Nexo) – מכונית סדרתית המונעת בטכנולוגיית תא דלק מימני שאמורה להיות טכנולוגיית העתיד שתחליף את המכוניות החשמליות מבוססות הסוללה. יונדאי נקסו מספקת חווית נהיגה מעניינת, עם שקט ותגובות האופיינים למכוניות חשמליות, אך עם שימושיות לא מוגבלת בחרדת טווח, לפחות במדינות כמו קוריאה שבה ישנה פריסה של רשת תדלוק במימן.
זה אומר שהנקסו לא רלוונטית עבורנו למרבה הצער בשנים הקרובות, אבל יונדאי אלנטרה N (תמונה ראשית) דווקא כן. מדובר בגרסה הספורטיבית הקיצונית לאלנטרה המוכרת לנו שהיא מהמשפחתיות החביבות על ציי הרכב. אלנטרה N מצוידת בכל האיפור הקרבי של מכוניות ספורטיביות, מנוע 2.0 ליטר המספק 280 כ”ס ואת הצליל הנכון. מדובר במכונית בעל ביצועים מרשמיים שעדין יכולה לתפקד כמשפחתית לכל דבר. לישראל לא ברור מתי היא תגיע, אבל דגמי ה-N הספורטיביים יעשו קאמבק מקומי כבר בקיץ הקרוב.
המכונית החשובה ביותר שפגשנו בסבב הזה היא יונדאי קונה החדשה, דור חדש לקרוסאובר הקומפקטי של יונדאי. הדור החדש של יונדאי קונה צמח משמעותית במידותיו, ועם תוספת של כ-20 ס”מ לאורך ו-6 ס”מ לבסיס הגלגלים מרחב הפנים שופר משמעותית והוא הפך מתחליף סופרמיני לרכב פנאי שיכול לשמש כתחליף למשפחתית קומפקטית. העיצוב מודרני יותר ולצד חיתוכי גוף זוויתיים מציגה הקונה את החזית העדכנית של המותג עם פס לד לרוחב החזית ויחידות תאורה ראשיות המוטמעות בתוך הפגוש.
תא הנוסעים ביצע קפיצה של שני דורות קדימה, כשמעתה הוא משלב את התצוגה המוכרת של יונדאי עם שני מסכים אופקיים צמודים כיחידה אחת, פאנל פיקוד עם מתגים פיזיים על בקרת האקלים ומערכת השמע. ישנם אלמנטים עיצוביים שנלקחו דגמי האיוניק כמו עיצוב גלגל הגה וריבועי פיקסלים המחליפים את סמל החברה במרכזו ומנוף בורר הילוכים הנמצא מימין לו. התוצאה הסופית מוצלחת ומרגישה איכותית מבעבר.
אנחנו נהגנו על גרסת הטורבו בנזין 1.6 ליטר עם 198 כ”ס שכמו בדור הקודם מציעה ביצועים מרשימים ביחס לקטגוריה ובכלל. אבל הגרסה המעניינת והחשובה מבחינה מקומית היא זו ההיברידית העושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת והמוכחת גם היא מהדור הקודם עם 141 כ”ס וצריכת דלק מוצהרת של למעלה מ-20 ק”מ לליטר בממוצע.
יונדאי קונה החדשה צפויה לנחות בישראל בעוד מספר חודשים בגרסה היברידית (שעדין לא מוצעת אצלנו באחות קיה נירו) ובגרסת הטורבו בה נהגנו. גרסאות פלאג-אין וחשמלית מלאה צפויות להצטרף גם הן בהמשך הדרך. במציאות שבה רכבי פנאי משפחתיים עולים כ-180 אלף שקלים, בתמחור הנכון יונדאי קונה היברידית יכולה להפוך לאחד הדגמים הנמכרים בישראל.
הדגם הנוסף בעל הרלוונטיות עבורנו הוא קספר, כשמו של השד המצויר החביב מדובר בקרוסאובר עירוני קטן, מעט קטן יותר מהוניו, שנועד להתחרות במיני קרוסאוברים דוגמת סוזוקי איגניס. לקספר עיצוב מדליק עם חזית מתוקה הודות ליחידות תאורת ה-DRL העגולות ודמויות העיניים. למרות שמדובר במכונית תקציב, תא הנוסעים מושקע ומשלב בין צמד המסכים המוכר של יונדאי, לפתרונות שימושיים כמו יחידת קונסולה מרכזית צמודה למושב הנהג היוצרת מראה של ספסל אחיד עם מושב הנוסע.

הקאספר בנוי על פלטפורמת ה-i10, אך בניגוד אליה מוצע עם מנוע 1.0 ליטר טורבו יעיל המעניק לו ביצועים זריזים. אבל דווקא המנוע הזה הוא הסיבה שקספר יתעכב מלהגיע אלינו בגלל שתג המחיר שלו יהיה קרוב מידי לזה של הוניו והבאיון. היבואן מחכה להצגת הגרסה החשמלית של הקספר בשנה הבאה וכשזו תגיע היא תיכנס לנעלים של יונדאי i10 בקטגוריית המיני העירונית. בהחלט שווה לחכות.
עוד לפני כן, אולי אפילו עוד השנה, צפויה להגיע אלינו יונדאי גרנדיור החדשה. הגרנדיור היא סדאן גדולה במידה אחת מהסונטה (אורך של 5 מטרים ובסיס גלגלים של 290 ס”מ), וגם המכונית הנמכרת ביותר בקוריאה שבניגוד למגמה העולמית עדין מאד מחבבת מכוניות סדאן גדולות. בדור החדש שלה גרנדיור משלבת בין עיצוב סולידי ומעודן יחסית לבין החזית העדכנית של יונדאי ותאורת LED רוחבית מרשימה מאחור. תא הנוסעים מרווח מאד, מאובזר ומעניק תחושת איכות שלא נופלת מג’נסיס וממותגי יוקרה אחרים, כך שהיא מתאימה למי שרוצה תחושה יוקרתית אבל לא רוצה להיראות במותג יוקרה.
יונדאי גרנדיור מוצעת עם מנועי בנזין 2.5 ו-3.5 ליטר V6 אך היא רלוונטית עבורנו דווקא בגרסה ההבירידית המתבססת על מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר והספק משולב של 230 כ”ס. אמנם בישראל הקהל, בטח בקטגוריות היוקרה, דורש ורוכש עוד ועוד קרוסאוברים, אבל ישנו עדין פלח שוק קטן, יציב ושמרן יחסית שמעוניין בסדאן גדולה, מפנקת ולא מנקרת עיניים. גנדיור מכוונת לנישה הקטנה הזו ובהחלט יכולה לנגוס בחלק משמעותי בה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו