לפני מספר חודשים הציגה פיג’ו את הדור החדש של ה-208. כעת, כנהוג בעולם הרכב, הגיע הזמן להחליף גם את רכב הפנאי הקטן המבוסס עליו, ה-2008. זה אומר שרכב הפנאי הקטן מקבל דור חדש וקפיצה טכנולוגית, כזו שאמורה לאפשר לו להתמודד עם המתחרים החדשים בסגמנט.
מה חדש?
הכלל. זו פלטפורמה רעננה, כזו שמגיעה מה-208 החדשה כאמור. המימדים צמחו לעומת הדגם כולל 7 ס”מ שנוספו לבסיס הגלגלים. העיצוב נטש את המראה האנמי של הדור הקודם וה-2008 נראה כעת כמו ג’יפון ולא כמו סטיישן מוגבה קלות. יש גם מגוון של יחידות הנעה מבנזין, דרך דיזל ועד הנעה חשמלית טהורה. תא הנוסעים גם מראה קפיצה משמעותית גן מבחינת חומרים ואבזור. ואם באבזור עסקינן יש כאן ציוד בטיחותי מתקדם. מה יגיע לארץ ובאיזו רמת גימור – כרגע לא ידוע.
על הכביש
ה-2008 נראית טוב מאוד במפגש פנים אל פנים. הרושם הזה ממשיך גם בתא הנוסעים. במהלך ההשקה הזדמן לנו לנהוג בכמה גרסאות, כל אחת גלתה יתרונות משלה. גרסת הבנזין החזקה עם מנוע מוגדש בנפח 1.2 ל’ המפיק 155 כ”ס הציגה ביצועים מצוינים ותפקוד יעיל ונעים בד”כ של הגיר כפול-המצמדים. היא הרגישה פחות נוחה מחברותיה, גם בגלל צמיגים עם חתך נמוך. גרסת הדיזל המפיקה 130 כ”ס מציגה ביצועים טובים, אבל כצפוי נמרצת פחות מגרסת הבנזין החזקה. השיפור המשמעותי בגרסה זו היה ביכולת הספיגה על כבישים משובשים, עם תחושה רכה יותר בזכות, בין היתר, צמיגים עם פרופיל גבוה יותר.
אחרונה דגמנו את הגרסה החשמלית המסקרנת. המנוע החשמלי מפיק 136 כ”ס. יש אפשרות לטעינה מהירה (עד 80 אחוז תוך חצי שעה) וטווח הנסיעה המוצהר (310 ק”מ) מספק לשימוש נורמטיבי. על הכביש הציעה הגרסה החשמלית את השקט והרוגע שיש בכל מכונית כזו. הביצועים טובים אבל התחושה מעט כבדה. כמו בכל רכב חשמלי המחיר מגיע בדמות תוספת משקל, כ-350 ק”ג במקרה הזה. הגרסה החשמלית הציעה יכולת שיכוך טובה יותר. בכל הקשור להתנהגות מעדיפה ה-2008 להיות בוגרת, שקולה ואחראית. ההיגוי קל למדי אך מדויק, רמה האחיזה גבוהה וה-2008 אדישה לפרובוקציות. הבלמים בגרסה החשמלית הרגישו עציים ולא לינארים. עוד ברשימת התלונות, המרווח במושב האחורי השתפר, אבל יש מתחרות חדשות מרווחות ממנה מאחור.
שורה תחתונה
ה-2008 היא עוד ביטוי לרוח החדשה של פיג’ו, זו שנחשפנו אליה כבר בשאר משפחת הדגמים. גם אצלה אפשר למצוא עיצוב חכם, תא נוסעים מאובזר וטכנולוגי (לוח השעונים הדיגיטלי המוצלח הוא רק דוגמה אחת) ויחידות הנעה המתאימות לרוח התקופה. הגרסאות הראשונות צפויות להגיע אלינו כבר בחודשים הקרובים וטרם נמסר תמחור רשמי. אפשר לצפות לטווחי מחירים שינועו בין 125,000 שקלים לאחת בסיסית ועד לכ-165,000 שקלים לגרסה החשמלית.
פיג’ו 2008
מנוע: חשמלי
הספק: 136 כ”ס
מומנט: 26.4 קג”מ
בסיס גלגלים: 260 ס”מ
מהירות מרבית: 150 קמ”ש
מחיר (משוער): 160,000 שקלים
+ עיצוב, אבזור, מגוון יח’ הנעה
-נוחות עירונית בחלק מהדגמים.