פיג’ו ב-CES: מסמנים מסלול חדש

יצרנית הרכב הצרפתית חשפה בתערוכת CES קונספט מרהיב הנותן הצצה לעתיד בתכנון תאי הנוסעים וממשק הנהג. הקונספט מתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה בעלת טווח נסיעה של 800 ק"מ

אל מבחר הקונספטים העתידניים שהוצגו בתערוכת CES הצטרף דגם קונספט של פיג’ו בשם Inception (התחלה). יצרני רכב נוטים לרוב להפריז ולהיסחף לגבי המשמעות של דגמי קונספט, אבל במקרה הזה אפשר קצת לסלוח לפיג’ו. Inception אמור לבשר על הדור הבא של דגמי החברה מכמה היבטים חשובים, עיצובית וטכנולוגית.

עוד מאוברדרייב >>>

מההיבט העיצובי ניתן לראות את הפרשנות החדשה ליחידות התאורה בעלי חתימת “טפרי האריה” מלפנים ומאחור הנמצאת תחת חיפוי זכוכית אחיד הנמתח לרוחב הגוף, אלמנט שיכול להגיע גם לדגמים העתידיים של החברה. גג הזכוכית הענק המשתלב בשמשה קדמית נטויה בחדות כנראה לא נראה במכונית סדרתית בקרוב. מעבר לכך קווי הגוף החדים והפרופרציות מזכירות במעט את ה-408 שהוצגה לא מזמן.

צילום: יצרן

תא הנוסעים מביא איתו גם בשורה עיצובית בזכות כמה אלמנטים מעניינים, ומביא פרשנות עתידנית לממשק ה- i-Cocpit של פיז’ו. לוח המחוונים הוא למעשה הקרנת מידע על גבי צג גלילי הממוקם מול הנהג. ההגה המלבני כולל בתוכו חוגות מגע לתפעול של המערכות השונות בדומה לג’ויסטיק של קונסולות משחק, ומשלב במרכזו תצוגת מידע נוספת. בנוסף, ההגה מסוגל להתקפל כאשר המכונית עוברת למצב נהיגה אוטונומית, שלדברי פיג’ו הוא ברמה 4 המאפשרת כמעט עצמאות מלאה של המכונית.

הקונספט בנוי על פלטפורמת STLA Large החשמלית החדשה של קבוצת סטלנטיס שזו הופעת בכורה עבורה. הפלטפורמה מאפשרת לקונספט Inception לעשות שימוש בסוללה בעלת קיבולת של 100 קוט”ש, כאשר בפיג’ו טוענים לצריכת אנרגיה נמוכה של 12.5 קוט”ש ל-100 ק”מ, מה שאמור  לאפשר טווח נסיעה של 800 ק”מ. טכנולוגיית טעינה במתח של 800 וולט, מה שאומר שבעמדות טעינה אולטרה מהירות מותאמות מסוגלת הסוללה להיטען בקצב המוסיף 30 ק”מ של טווח לכל דקת טעינה.

צילום: יצרן

על ההנעה אחראים צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 680 כ”ס, המאפשרים תאוצה ל-10 קמ”ש בפחות מ-3 שניות. לדברי פיג’ו חלק מהטכנולוגיות והרעיונות שהוצגו בקונספט יגיעו לדגמי החברה כבר בשנת 2025, אנחנו משערים שמדובר בעיקר בכל מה שקשור לטכנולוגיית ההנעה החשמלית, אבל נשמח להיות מופתעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר