בתוך בליל המותגים שנעים בתוך סטלנטיס היום, עושה רושם שפיג’ו מרגישה בטוחה במיוחד במקומה. במציאות שבה לא כל המותגים שאוגדו תחת החברה החדשה יחסית, יצליחו להחזיק מעמד עד לסוף העשור, מקומה של פיג’ו מובטח, והיא משוחררת מפחד ומציבה לעצמה יעדים חדשים וברורים. ה-408 שלפנינו היא דוגמה טובה מצוינת לביטחון הזה. החזון למצב את המותג הזה מחדש התחיל לפני מספר חודשים עם רענון מקיף לסמל המוכר, שמשווה לו מראה נקי מחץ ונוצץ יותר מאידך. אותו סמל מפאר את ה-408 החדשה ואי אפשר לפספס אותו, משום כיוון.
ובכלל את ה-408 הזו אי אפשר לפספס כלל ועיקר. כבר במפגש ראשון פנים אל פנים, ברור שיש כאן דברים שלא עברו כלל בתמונות. זו מכונישת עם נוכחת בולטת מאוד על הכביש ולא רק בגלל העיצוב שלה. מה שמכה בך ראשון זה האורך. השילוב בין אורך מכובד ומרכב בעל קו גג נמוך וארוך אך הוא יוצרים צללית שונה, ייחודית וכן, מושכת. וזהו אולי הפרט הבולט ביותר כאן אבל לא היחיד. אם זו החזית שמשלבת את הסמל החדש עם ביטוי מוקצן במיוחד של שפת העיצוב העדכנית של פיג’ו. או שמה זה מרווח הגחון המכובד שיש כאן. אולי אלו חישוקי ה-20 אינץ’ בעלי העיצוב הלא שגרתי. כל אלו ועוד מייצרים כאן אימפקט שלא ניתן להתעלם ממנו.

ויש כבר עכשיו דברים שלא בטוח שכולם יאהבו. בצידי הדלתות מונחים סמלי פיג’ו נוספים. לא בדיוק פרט עיצובי מקובל במכוניות מהשורה. יותר משהו שאפשר לראות במכוניות אקזוטיות שמגיעות ממראנלו וסנטה אגתה. על טעם ועל ריח. גם את עיצוב האחוריים שמשלב בין מוטיבים מעולמות ה-SUV לבין אלמנטים אופיינים של פיג’ו. בין הנוכחים בהשקה היו כאלו שהיו מוכנים להישבע שהיא מזכירה להם מבחוץ למבוריגני אורוס. אחרים לא בדיוק ראו את הדמיון. מה שבטוח זה שאיש לא נותר אדיש נוכח המראה הכל-כך ייחודי.
מקום ועוד
הממדים החיצוניים הנדיבים מתורגמים גם ליכולת של ה-408 להכיל ארבעה נוסעים בוגרים ואפילו מלאים. בפיג’ו מספרים על “אוזני החתול” בחלקו האחורי של הגג, שתי בליטות שאמורות לאפשר יותר מקום ראש ליושבים מאחורי. לא בטוח שזו אכן מטרתו של הפרט העיצובי הזה. מה שכן בטוח זה שיש כאן המון מקום. מלפנים הנהג והנוסע יכולים לשבת בצורה מרווחת ואפילו חלון הגג לא פוגע במרווח. המושבים עצמם מצוינים ותומכים בדיוק במידה הרצויה. מאחור המצב טוב לא פחות, המרווח עצמו מצוין וגם התחושה של המושב מרשימה.

תא הנוסעים כולל את המילה האחרונה שיש לפיג’ו להציע ועוד קצת. למסך המולטימדיה הגדול יש כאן מסך קטן לאורך חלקו התחתונה. שם ניתן לעדכן קיצורים לטובת גישה מהירה לפונקציות שונות. לוח המחוונים משנה תצוגות ואף בנוי ממספר שכבות. התוצאה היא תצוגת תחת ממד עמוקה ונאה מאוד. העיצוב עצמו מוסיף לתחושה האוורירית כשחלקו העליון של הדשבורד מרחק מאזור המחייה של הנוסעים לכיוון השמשה הקדמית. ואם דברנו על שמשות אלו מלפנים עבות יותר לטובת הבידוד, ובאותה נשימה יש גם מערכת עם עשרה רמקולים של פוקל. אפשר להבין שיש כאן עושר מופגן שבפיג’ו מבקשים להדגיש.
פיג’ו תחל לייצר את ה-408 החדשה ולשווק אותה באירופה לקראת סוף השנה הנוכחית עם מגוון גרסאות הנעה. בראש הפירמידה ניצבת גרסת הפלאג-אין היבריד המפיקה 225 כ”ס ו-36.6 קג”מ. נתוני הביצועים הרשמיים מספרים על מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-225 קמ”ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 7.8 שנ’. הרכבים שהוצעו לבדיקה ראשונית באירוע ההשקה העולמי היו בדיוק כאלו, גרסאות פלאג-אין היבריד, ברמת הגימור הבכירה (GT) בדיוק כמו אלו שיגיעו לישראל במהלך 2023. כן, ה-408 תעשה עלייה רק בגרסה החזקה, הטכנולוגית והמאובזרת ביותר שלה.

טעימה ראשונה
לטובת הנהיגה בכבישי ספרד המפותלים יצאנו לדרך בגרסה האמורה שנעה על חישוקי 20 אינץ’ בחתך נמוך. הכניסה לתא הנוסעים בהחלט מעבירה את המסר אותו מבקשת פיג’ו להעביר. אם זו בחירת החומרים, תחושת המתגים השונים, הנוחות, כל אלו בהחלט מרגישים כמו מתיחה של גבולות הגזרה של הקטגוריה הזו. למרות העושר הבולט הנדסת האנוש טובה למדי. האפשרות לייצר קיצורים שונים, תפעול מערכות הנהיגה המתקדמות ועוד, מרגישות טבעיות לאחר פרק התרגלות קצר מאוד. בין אפשרויות החישוקים השונות שהוצעו, קצת הצטערנו שאלינו הגיעה האפשרות הקיצונית ביותר. על מהמורות עירוניות במהירות איטית הסוליות הדקות הפריעו.
למרות האמור לעיל, התחושה מהמתלים הייתה מרשימה למדי, יש תחושה של מהלך ארוך יחסית והידראוליקה איכותית. מאוחר יותר על הכביש המהיר תפגין ה-408 בידוד מצוין מהדרך בעיקר בזכות אותם המתלים. הסוליות הרחבות ייצרו גם רעשי כביש שחדרו אל התא. לטעמנו אין שום סיבה לבחור בחישוק ענק כזה ובצמיגים דלי חתך במכונית כזו. על מגוון הכבישים בהשקה, הרגישה הפיג’ו גדולה מאוד, בוגרת, מתנהגת בצורה בטוחה ונינוחה מאוד. בזכות הממדים והכיול האמור. פחות אהבנו את ההגה הקטן וחסר המשקל. גם כאן הוא מופיע כחלק מגישת ה-I קוקפיט בת העשר כבר של פיג’ו, משהו שאנחנו עדיין מתקשים להתרגל אליו.

יחידת ההנעה מייצרת ביצועים טובים ואמורה להציע טווח חשמלי נקי של כ-63 ק”מ. על הכביש ה-408 הזו נעה בהחלטיות אבל במצבים קיצוניים, לדוגמה עקיפה בעלייה תלולה, יש תחושה כי יחידת ההנעה מתאמצת להניף את משקלה הלא מבוטל של הגרסה הזו. גם שילוב תיבת ההילוכים הפלנטרית בעלת שמונת יחסי העברה לא תמיד יעילה. היא חלקה ונעימה מאוד, אבל לעיתים גם דרישה לתאוצה קלה תתבטא בהורדת כמה הילוכים, הקפצת המנוע לסל”ד גבוה יותר כשרעשו חודר אל התא. כל אלו, נשמעים קלים, אבל נוכח תחושת האיכות הכללית, מורגשים.
בפיג’ו מבקשים למצב את המותג במקום גבוה יותר, ייחודי יותר ומושך יותר. ה-408 היא לחלוטין נציגה ראויה למה שהחברה הזו מבקשת לעצמה. החזות שלה מושכת, תא הנוסעים שלה מפנק ועדכני ואיכות הנסיעה טובה מאוד. במהלך השנה הבא תוצג לה גרסה עם יחידת הנעה חשמלית לחלוטין, זו תוסיף לה עידון במערכת ההנעה ועוד ביצועים. אלו יהפכו אותו למרשימה אפילו יותר.
פיג’ו 408 PHEV
מנוע: בנזין, משולב חשמל
הספק (משולב): 225 כ”ס
מומנט (משולב): 36.6 מומנט
בסיס גלגלים: 279 ס”מ
משקל: 1,706 ק”ג
צריכת דלק (יצרן): 16.6 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.8 שנ’
מהירות מירבית: 233 קמ”ש
מחיר: 134,000 שקלים
בעד: עיצוב, מרווח, טכנולוגיה
נגד: I קוקפיט
שורה תחתונה: מרשימה ומיוחדת
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו