זוכרים את קטגוריית המשפחתיות הגדולות/מנהלים? קרנן של אותן מכוניות בתצורת סדאן היא מהנפגעות הגדולות של אופנת הקרוסאוברים. גם בפיג’ו הבינו לאן נושבת הרוח, כשהדגם החדש בסדרה 4 שלה, שכללה במשך עשרות שנים משפחתיות סדאן מוצלחות כמו ה-404, 405 ו-406, הפך גם הוא לקרוסאובר,. ואם לדייק אז מדובר בקרוסאובר בתצורת קופה עם גג נמוך ומשתפל וזנב קצרצר בסגנון פאסאבק.
הבסיס המכאני של פיג’ו 408 הוא פלטפורמת EMP2 המודולארית המוכרת של קבוצת סטלאנטיס, המשותפת גם עם פיג’ו 308, אופל אסטרה ו-DS4 החדשות. הפלטפורמה מאפשרת להציע את המכונית גם עם יחידות הנעה היברידית נטענת אשאר לא צפויות להגיע לישראל בשל המיסוי הגבוה, ובגרסה חשמלית מלאה שתגיע לישראל בשנה הבאה.

בינתיים, פיג’ו 408 החדשה שהושקה כיום בישראל מתמקמת באופן מעניין הקטגוריה וגם ביחס לדגמי פיג’ו. מצד אחד היא בעלת מידות של קרוסאוברים מסגמנט D, כך שעם אורך של 468 ס”מ ובסיס גלגלים של 279 ס”מ היא גדולה משמעותית מה-3008. מצד שני, היא מגיעה ארצה עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר ועם תג מחיר מפתיע של 169 אלף שקלים שזהה לגרסה הבסיסית של האחות הקטנה.

המנוע המוכר מספק 130 כ”ס ו-23.4 קג”מ, כאשר בסיוע תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מסוגל להאיץ את ה-408 ל-100 קמ”ש ב-10.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 210 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת של 16.7 ק”מ לליטר לפי נתוני היצרן. פיג’ו כבר הציגה לאחרונה מנוע 1.2 ליטר משופר עם מערכת היברידית קלה ותיבת הילוכים כפולת מצמדים, אך יחידת הנעה זו טרם הוצגה ב-208 החדשה.

המפרט איתו מגיעה פיג’ו לישראל הוא ממש לא בסיסי. הדגם מגיע ארצה ברמת גימור Allure Pack הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, ריפודי עור נאפה, תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור וחישוקי 19 אינץ’. לצד כל אלו ישנה חבילה מלאה של מערכות בטיחות אקטיבית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו