רוב הציבור קבע: יש להוציא את בעלי החיים הגדולים מגני החיות

לפי סקר חדש שבוצע בבריטניה, 76% מתושבי הממלכה רוצים להוציא בהדרגה בעלי חיים כמו פילים, אריות וג'ירפות מגני חיות, פארקים של חיות בר ושאר מתקני כליאה • "הציבור מאוכזב לחלוטין מהמצב הנוכחי"

אריות בגן חיות (ארכיון), צילום: אי.פי.איי.

76% מהבריטים סבורים כי יש להפסיק בהדרגה את כליאתם של בעלי חיים גדולים (כמו פילים, אריות וג'ירפות) בגני חיות, בפארקים של חיות בר ושאר מתקנים לכליאת חיות, כך עולה מסקר שפורסם היום (רביעי) על ידי עמותת "Born Free" הבריטית, הפועלת למען רווחתם של בעלי חיים.

• לאחר שראייתו הושבה לו: אוח שנפגע מרכב שוחרר בחזרה לטבע

• לא רק ירחיב לכם את הלב: כל הסיבות שבגללן כדאי לכם לאמץ כלב מבוגר

• אחרי שנפצעו ושוקמו: 5 צבי ים שוחררו חזרה לטבע

בהודעה שנמסרה מהעמותה נכתב כי "הבחירות הכלליות בממלכה המאוחדת יתקיימו בעוד כשנתיים, והסקר חושף מסר חריף שהציבור רוצה להעביר לפוליטיקאים מכל המפלגות – לא רק שלציבור הבריטי אכפת בצורה עמוקה ממצב בעלי החיים במדינה ובעולם, אלא שהציבור גם מאוכזב לחלוטין מהמצב החקיקתי הנוכחי וממדיניות הממשלה בתחום הזה".

מראה שלא ייראה בקרוב בבריטניה? תיירים מצטלמים עם ג'ירפות בגן חיות בסאו פאולו שבברזיל, ב-2020, צילום: Getty Images


עוד עולה מהסקר כי 85% מהבריטים סבורים שעל הממשלה הבאה לאסור על ציידים בריטיים להכניס לממלכה את גופות בעלי החיים שהם צדו, וזאת במקרה שמדובר בבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה או כאלו שמצבם בעולם פגיע.

מעבר לכך, 83% מהבריטים סבורים כי הממשלה הבאה צריכה להחמיר את הכללים בתחום הסחר והאחזקה של חיות מחמד אקזוטיות, ו-82% סבורים שהיא צריכה להפעיל את השפעתה המדינית (באמצעות עסקאות סחר, למשל) כדי למנוע פעילויות הפוגעות בבעלי חיים שמבוצעות במדינות אחרות, למשל לממש את השפעתה המדינית על איי פארו כדי להפסיק את שחיטת הדולפינים במדינה.

ממצא אחר של הסקר הוא "שהמשיבים לסקר רוצים שקיפות מלאה ביחס להוצאות הכסף על ידי המדינה כדי לוודא שהכסף מושקע בדרכים המשקפות מחויבות לשימור עולם הטבע. למעשה, 88% מהציבור הבריטי רוצה שהממשלה הבאה שלו תפסיק להשתמש בכסף הציבורי לפעילויות כאלו, שגורמות לפגיעה בבעלי חיים, וזאת כחלק מקווי היסוד שלה".

"רוצים שקיפות מלאה". פילונים צעירים בגן חיות בגרמניה, ב-2011, צילום: איי.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר