חשים שלפעמים החפצים הם אלה שמנהלים אתכם, ולא להפך? הגיע הזמן לשחרר. צילום: freepik

8 סימנים ברורים שיש לכם יותר מדי דברים, לפי מומחי סידור וארגון

מרגישים שהבית שלכם סוגר עליכם? החפצים נערמים סביבכם, מתגנבים לתוך כל פינה ומשתלטים על המרחב? ייתכן מאוד שהגיע הזמן לשחרר. 8 סימנים מובהקים שאספו מומחי סידור וארגון לכך שאולי הגיע הזמן להיפרד מהעומס, להחזיר את השליטה ולהפוך את הבית למקום רגוע ומאורגן יותר

[object Object]

אם הבית שלכם מרגיש עמוס וקשה לכם למצוא את מה שאתם צריכים, ייתכן שיש לכם יותר מדי חפצים. חפצים מיותרים עלולים לגרום ללחץ ובלבול. מומחי סידור וארגון מצביעים על סימנים לכך שהגיע הזמן לשקול לשחרר חלק מהעומס. להלן שמונה סימנים מפורטים לכך:

משחקי מחבואים עם המפתחות או המשקפיים

אם אתם מוצאים את עצמכם מבזבזים זמן רב בחיפוש אחר פריטים יומיומיים כמו מפתחות, משקפיים או הארנק, ייתכן שזה נובע מהעומס בבית. כשיש יותר מדי חפצים, הם מסתירים זה את זה ומקשים על ההתמצאות. חיפוש מתמשך אחר אותם פריטים עשוי להעיד על הצורך לסדר ולצמצם את כמות החפצים.

כל שטחי האחסון מלאים עד אפס מקום

ארונות, מגירות ומדפים עמוסים יכולים להעיד על בעיית הצטברות. אם אתם ממלאים כל חלל אחסון בבית עד לנקודת הקיבולת המקסימלית שלו, סביר להניח שיש לכם יותר מדי דברים. גם שימוש בחללים פחות נגישים כמו ארונות תחת המיטה או במחסן מלאים עד אפס מקום, מעיד על עומס יתר.

חלל אחסון מלא, צילום: המחשה - מידג'רני

מוזיאון של חפצים נשכחים

בביתכם חפצים שלא ראיתם או השתמשתם בהם מזה חודשים או שנים? פריטים כאלו הם מועמדים טובים להיפטרות. אם אינכם מוצאים להם שימוש או תכלית, כנראה שאינם תורמים לחיים שלכם. שחרור מהם יכול לפנות מקום ולשחרר אתכם רגשית מעומס מיותר.

מלכודות רגשיות

תחושת היקשרות רגשית לחפצים יכולה להוביל להצטברות. אנשים רבים שומרים על פריטים מתוך נוסטלגיה, גם אם אין להם ערך פרקטי. מתנות ישנות, מזכרות ופריטים שקשורים לרגעים בעבר - כל אלו יכולים להכביד עלינו רגשית. ההבנה שהזיכרונות נשארים גם לאחר הפרידה מהחפצים יכולה לעזור בתהליך הסידור.

אסופת חפצים נוסטלגית, צילום: המחשה - מידג'רני

קניות כפולות, חפצים נשכחים 

אם אתם רוכשים פריטים חדשים רק כדי לגלות שיש לכם כבר משהו דומה, זה סימן שיש לכם יותר מדי דברים. מצב זה מתרחש כאשר אין סדר ואירגון, ואתם לא מודעים למה שכבר נמצא ברשותכם. הכפלת פריטים מובילה גם להוצאה כספית מיותרת וגם למקום אחסון נוסף שנדרש עבורם.

תחושת מחנק ועומס ולחץ

הבית אמור להיות מקום מרגיע, אך אם אתם חשים חרדה או עומס נפשי כשאתם נכנסים אליו, ייתכן שזה בגלל עודף חפצים. סביבה עמוסה משפיעה ישירות על המצב הרגשי שלנו, מקשה על היכולת להירגע, ופוגעת במיקוד ובשלווה הפנימית. סידור הבית יכול להוביל לשיפור משמעותי בתחושת הרוגע.

תחושת מחנק במקום רוגע. חדר שינה עמוס עד אפס מקום, צילום: המחשה - מידג'רני

מבצעי פינוי לחפצים חדשים

בכל פעם שאתם מביאים פריט חדש הביתה ואתם נאלצים לבצע "שינוי ארגון" כדי למצוא לו מקום, זהו סימן מובהק לעומס יתר. בית בריא אמור להכיל מקום פנוי ואפשרות לשינויים. אם כל מרחב מלא עד תום, ואין מקום לפריטים חדשים מבלי להזיז אחרים, זהו הזמן לשקול להיפטר מחלק מהחפצים.

גישה קשה, ניקיון מסובך

כאשר הבית מלא ביותר מדי דברים, משימת הניקיון הופכת למסובכת יותר. חפצים על הרצפה, על המדפים ובמגירות מקשים על גישה לכל פינות הבית. הם גם מצריכים יותר זמן ומאמץ לנקות סביבם, מה שעלול להוביל להזנחה. סביבת מגורים נקייה ומסודרת תורמת לבריאות ולתחושת הנוחות.

The Spruce - המאמר "8 Clear Signs You Have Too Much Stuff, According to Decluttering Experts" מספק טיפים מעשיים לזיהוי והפחתת עומס חפצים בבית, ומציע תובנות ממומחים בתחום הסידור והארגון.

Marie Kondo - בספרה "The Life-Changing Magic of Tidying Up" מרי קונדו מציגה את גישת "KonMari", לפיה יש לשמור רק על פריטים שמסבים שמחה, ומתמקדת בשיטות ארגון יעילות ובשינוי תפיסת היחס לחפצים.

Becoming Minimalist - במאמרו של ג'ושוע בקר "10 Creative Ways to Declutter Your Home" מוצגים כלים ודרכים ליצירת חיים פשוטים יותר עם פחות חפצים, תוך דגש על היתרונות של חיים מינימליסטיים והשפעתם על איכות החיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו