לפעמים, המועמדות נדחית רק בגלל שלא פעלתם על פי ההוראות. צילום: Drazen Zigic / freepik

7 סיבות לכך שמתעלמים מהמועמדות שלכם לעבודה (ואיך לתקן)

אתם בוהים במסך המחשב, המייל ריק. מציצים בטלפון, לא קורה שם כלום. אף אחד לא חוזר אליכם. ובכן, אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

[object Object]

מחפשים עבודה חדשה? מגישים שוב ושוב מועמדות למשרות פנויות, אבל לא עונים לכם? או במקרה הטוב אומרים "לא" מנומס? זה מתסכל נורא. בעזרת ChatGPT מצאנו את הסיבות לכך שהמועמדות שלכם לא מעניינת את המגייסים - ואיך לשנות את התמונה העגומה הזאת.

קורות חיים לא מותאמים למשרה

קורות חיים של וואן סייז - מסמך אחד שאותו אתם שולחים לכל המשרות הפנויות - עובדים לעתים רחוקות. מעסיקים רוצים לראות שהתאמתם את קורות החיים שלכם למשרה הספציפית. שימו דגש על ניסיון וכישורים רלוונטיים התואמים את תיאור התפקיד.

איך לתקן את זה? התאימו אישית את קורות החיים שלכם לכל הגשת מועמדות. השתמשו במילות מפתח מתיאור המשרה והתמקדו בניסיון שהכי רלוונטי אליה.

קאבר לטר חלש

מכתב מקדים (Cover Letter) גנרי או כזה שכתוב בצורה גרועה יכול לפגוע בסיכויים שלכם. מכתב חזק אמור להסביר מדוע אתה מתאימים לתפקיד וכיצד תוכלו לתרום לחברה.

איך לתקן את זה? כתבו מכתב מקדים שמותאם אישית לכל בקשת עבודה. פנו למנהל המגייס בשמו, והסבירו מדוע אתם נלהבים מהתפקיד ומהחברה.

מילות מפתח חסרות

חברות רבות משתמשות במערכות לניהול תהליכי גיוס (ATS) כדי לסנן קורות חיים, בייחוד במקרים שבהם יש הרבה מועמדים. אם קורות החיים שלכם לא כוללים את מילות המפתח הנכונות, ייתכן שהם אפילו לא ייראו על ידי אדם.

איך לתקן את זה? קראו בעיון את תיאור התפקיד ושימו את מילות המפתח הרלוונטיות בקורות החיים שלכם. התמקדו במיומנויות ובניסיון ספציפי התואמים לתיאור המשרה.

לא לעקוב אחרי ההוראות

לפעמים, המועמדות נדחית רק בגלל שלא פעלתם על פי ההוראות. זה יכול לכלול מסמכים חסרים, פורמטים שגויים של קבצים או אי מענה על שאלות נדרשות.

איך לתקן את זה? קראו בעיון את ההוראות להגשת המועמדות, וודאו שאתם פועלים לפיהן במדויק. בדקו שוב את ההגשה שלכם לפני השליחה.

הנוכחות שלכם ברשת

מעסיקים מסתכלים לעתים קרובות על הפרופילים המקוונים של המועמדים. מידע לא עקבי או תוכן לא מקצועי יכולים להיות דגל אדום.

איך לתקן את זה? עברו על הפרופילים שלכם במדיה החברתית ושימו לב מה מוצג בהם, וודאו שפרופיל הלינקדאין שלכם מעודכן ומקצועי. עקביות בין קורות החיים שלכם לנוכחות באינטרנט היא חיונית.

חוסר ניסיון

לפעמים, ייתכן שהכישורים שלכם לא תואמים מספיק את דרישות התפקיד. מעסיקים מחפשים מועמדים שעומדים ברוב הקריטריונים המפורטים בפרסום המשרה.

איך לתקן את זה? אי אפשר לייצר ניסיון יש מאין. הגישו מועמדות למשרות שתואמות את הכישורים והניסיון שלכם. אם חסרים לכם כישורים מסוימים, שקלו לצבור ניסיון או כישורים נוספים באמצעות קורסים או עבודה התנדבותית.

ראיון גרוע

אם אתם מגיעים לשלב הראיון אבל לא מקבלים הצעת עבודה, ייתכן שכישורי ההתראיינות שלכם זקוקים לשיפור. מעסיקים מחפשים מועמדים שמסוגלים לבטא את ניסיונם בבהירות ובביטחון, ולהשתלב בתרבות החברה.

איך לתקן את זה? תרגלו מענה על שאלות נפוצות בראיונות והכינו תשובות הולמות. עשו מחקר קטן על החברה, והיו מוכנים לדון כיצד הכישורים והניסיון שלכם הופכים אתכם להתאמה המושלמת. מעבר לזה, לעשות לעצמכם שיחת עידוד מול המראה לפני הראיון - לא יכולה להזיק. אתם נהדרים, כן!

נסו להתייחס לטעויות הנפוצות האלו, ולשנות את מה שצריך. כך תוכלו לשפר את תהליך הגשת המועמדות ולהגדיל את הסיכויים לזכות בעבודה שחלמתם עליה.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו