X

12 הרגלי סבא וסבתא נפוצים שילדים אוהבים

סבים וסבתות מביאים לחיים את השילוב המופלא של חוכמה, סבלנות וחלון לעולם ישן שמסקרן ילדים. הנה 12 הרגלים של סבים וסבתות שילדים אוהבים, ואם הם ברי מזל, הם יזכו לכמה שיותר כאלו. הברירה הטבעית תמיד ובמיוחד בימי החופש הגדול

ילדים מעריכים את העצות הלא שיפוטיות של סבא וסבתא, שמסייעות להם להתמודד עם אתגרי החיים. צילום: freepik

בעולמם המונע על ידי טכנולוגיה ומרובה פעילויות, ילדים יודעים להעריך את השילוב הייחודי של חוכמה, סבלנות והצצה לעולם ישן. הידעתם שילדים שמבלים יותר זמן עם סבא וסבתא הם בדרך כלל מאושרים יותר?

מחקרים מראים שהם גם מרגישים בטוחים ויש להם פחות סיכוי להיות מדוכאים בעתיד. הרגלים נפוצים אלו, ש-ChatGPT סיפר לנו עליהם, מחזקים את הקשר של סבא וסבתא עם הנכדים. החופש הגדול הוא הזמן לרגעים מיוחדים אלו. 

סיפורי קסם

סבים וסבתות מומחים בסיפור סיפורים, אמיתיים או דמיוניים. הפרטים הצבעוניים, ההפסקות הדרמטיות והחוכמה המוטמעת בכל סיפור הופכים את חוויית ההקשבה למרתקת ומחנכת. הסיפורים מלמדים את הילדים על ההיסטוריה המשפחתית, המורשת התרבותית והשיעורים החשובים לחיים.

הקשבה מעמיקה

סבים וסבתות מצטיינים בהקשבה אמיתית. כשההורים עסוקים, הסבים והסבתות מקשיבים ברוב סבלנות לנכדים, מה שמעניק להם תחושת ערך וביטחון עצמי. ההקשבה המעמיקה יוצרת מרחב בטוח לשיתוף מחשבות, פחדים וחלומות.

מצטיינים בהקשבה אמיתית. סבא וסבתא,

עצות חכמות

סבים וסבתות הם מקורות לחוכמה, ועצותיהם באות משנים של ניסיון חיים. הילדים מעריכים את העצות הישירות והלא שיפוטיות של סבא וסבתא, שמסייעות להם להתמודד עם אתגרי החיים ומחדירות בהם ערכים ועקרונות.

למידה מצחיקה של דברים חדשים

ראיתם פעם סבא לומד לשחק בפורטנייט או מיינקרפט? זה מחזה מצחיק שילדים אוהבים. נכונותם של סבים וסבתות ללמוד דברים חדשים מראה לילדים שאף פעם לא מאוחר ללמוד ולהתפתח. זה מחזק את החשיבה על למידה לכל החיים והתמודדות עם אתגרים בהומור.

חווים דברים חדשים יחד, צילום: freepik

תמיד אומרים "כן"

המילה "לא" כמעט לא קיימת במילון של סבתא, והילדים יודעים זאת. סבים וסבתות מפנקים את נכדיהם ומאפשרים להם לקבל מה שהם רוצים, כמו גלידה נוספת או להישאר ערים עד מאוחר. ההיענות הזו תורמת לקשר המיוחד בין סבים לנכדים.

הם תמיד אומרים כן. סבא וסבתא,

משחקי קלפים

משחקי קלפים הם תחביב קלאסי שסבים וסבתות מכירים לנכדיהם. הם מפתחים חשיבה אסטרטגית, סבלנות וכישורים חברתיים. המשחקים הופכים לתחרויות ידידותיות ולשיעור בהיותם מנצחים טובים.

אפיה (ואכילה) של מטעמים

המטבח של סבתא הוא מקום קסום, מלא בצחוק, בלגן וריחות נעימים שנשארים לחיים. אפיית עוגיות, עוגות או פשטידות יחד היא דרך נהדרת להעביר זמן איכות וללמוד כישורי בישול חשובים.

התנהגות משעשעת עם הילדים

סבים וסבתות יודעים להיות מצחיקים ולשחק דמיון עם הנכדים. הם עושים קולות של חיות, משחקים תחפושות ומביאים שמחה טהורה לילדים. זה מחזק את הקשר הרגשי ומאפשר לילדים להתבטא בחופשיות.

הם עושים קולות של חיות, משחקים בתחפושות ומשמחים את הילדים, צילום: freepik

צפייה בתמונות ילדות של ההורים

סבים וסבתות אוהבים לספר סיפורים מצחיקים על ילדותם של ההורים. הילדים נהנים לשמוע סיפורים אלו ולהבין שההורים שלהם היו גם הם פעם ילדים.

הבעת אהבה וחיבה ללא תנאים

ההרגל החשוב ביותר של סבים וסבתות הוא האהבה ללא תנאים שהם מראים לנכדיהם. הם מחבקים, מנשקים ואומרים מילות חיבה שמחזקות את תחושת הביטחון והערך העצמי של הילדים.

לימוד משחקים ומלאכות מסורתיים

סבים וסבתות מעבירים כישורים מסורתיים כמו סריגה, נגרות וגינון לנכדיהם. הלמידה המעשית הזו מאפשרת לילדים לפתח יצירתיות ולהרגיש תחושת הישג כשמייצרים משהו במו ידיהם.

עדשה לעולם של פעם,

חווים את הטבע יחד

סבים וסבתות רבים משתפים את אהבתם לטבע עם נכדיהם. פעילויות כמו טיולים, גינון או צפייה בציפורים מלמדות את הילדים על מערכות אקולוגיות, עונות השנה והגנת הסביבה. בנוסף, הן מספקות אוויר צח ופעילות גופנית בריאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר