X

הטעויות שאתם צריכים להימנע מהן בכל טיסה (מנסיונו של נוסע מתמיד)

יש אנשים ששדות תעופה הם ביתם השני. כמי שעוברים בטרמינלים ההומים שלהם לפחות פעמיים בחודש לצורך עבודתם, הם צברו ניסיון רב ויודעים ללמד שיעורי חיים שרק הם יכולים ללמד. להלן טעויות נפוצות שאתם יכולים לחסוך מעצמכם בזכות הצרות שעברו נוסעים מתמידים שיודעים יותר טוב

מספר טעויות יכולות להיות יריבות מרות למסע חלק ומהנה. צילום: freepik

בכור ההיתוך של הנסיעות האוויריות, מספר טעויות קרדינליות יכולות להיות יריבות מרות למסע חלק ומהנה. על ידי היכרות מבעוד מועד של המלכודות הללו ואימוץ כללים שהוכיחו עצמם, תוכלו להתבצר מצוין מול תלאות הטיסות ולהבטיח שכל נסיעה אווירית תהייה האודיסיאה הקסומה שחלמתם עליה.

שוכחים לצלם צילום מסך של כרטיס העלייה למטוס

כולנו טעמנו את התסכול המר של איבוד תקשורת, תקשורת איטית או התמודדות עם אפליקציות חברות תעופה חסרות תגובה בשדה התעופה. הפתרון? אמצו גם הפעם את הנוהג הכה פופולרי - צילום מסך. צלמו את הבורדינג קארד שלכם לפני הגעתכם לשדה התעופה. הטריק הנחמד הזה יכול להציל אתכם מאינספור רגעים של ייאוש, ומבטיח גישה מתמדת לכרטיס העלייה למטוס שלי ללא קשר לבעיות תקשורת.

סומכים על שירות מזון ומשקאות בטיסה

תענוגות קולינריים בטיסה הם לרוב משהו ששייך לעידן אחר ואפשר לראות היום בסדרות טלוויזיה כמו 'מד מן' או 'תפוס אותי אם תוכל' (זוכרים דיילות במדים מרשימים ונוסעים אלגנטיים נהנים משמפניה וארוחה טובה בטיסת 'פאן-אם'?). אם תסמכו על מה שיוגש לכם בטיסה, זה עלול להיגמר בייסורי רעב. שירות מזון ומשקאות בטיסה יכול להיות גחמני, במיוחד בטיסות קצרות או במהלך סערה. הצטיידו בבקבוק מים רב פעמי ומאגר חטיפים כדי לשמור על רמות האנרגיה שלכם לקראת המסע שחיכיתם לו.

זכרונות נחמדים. אבל היום אין לצפות למה שאתם רואים פה

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Vintage Airlines Cabin Crew (@vintage_airlines_crew)

מדלגים על שירותים לפני העלייה למטוס

הפיתוי של העלייה למטוס מאפיל לעתים קרובות על המעשה הנבון של שימוש בשירותים. עם זאת, ברגע שהוא ממריא, חלון ההזדמנויות להפסקת שירותים נסגר הרמטית לפחות לחצי שעה (כי אתם מתבקשים להישאר ישובים וקשורים, להזכירכם). שימו לב והקדישו כמה רגעים לפני העלייה למטוס כדי להיענות לקריאת הטבע, ובכך להימנע מאי הנוחות של המתנה ממושכת במהלך ההמראה שיכולה להיראות לכם ממושכת במיוחד.

לא שותים מספיק מים במהלך הטיסה

התייבשות בטיסות היא תופעה שכיחה הנובעת מלחות נמוכה, לחץ אוויר נמוך, צריכת קפאין (ואף אלכוהול), פעילות גופנית מופחתת, ומעל הכל, הימנעות משתיית מים. הסיבה לכך היא לרוב, שרבים מנסים להימנע מביקורים תכופים בשירותים. עם זאת, שמירה על לחות מספקת היא חיונית לבריאותכם הכללית. התגברו על העצלנות וסירו את כל החששות של גרימת אי נוחות לנוסעים אחרים, ושימו בראש סדר העדיפויות שלכם בטיסה שתייה (של מים). אי הנוחות הקטנה הזאת בטלה ביחס לנזקי הההתייבשות.

לא מביאים מהבית חומר חיטוי ידיים או מגבונים

חדרי השירותים במטוס אולי מבטיחים פרטיות, מראה גדולה ואסלה הנשטפת במהירות בזק, אבל לא תמיד מובטחת שיהיה כאן שפע של סבון ידיים. כדי להגן על עצמכם מפני חיידקים, הצטיידו מראש (בתיק העלייה למטוס) בסבון ראוי ומגבונים משלכם. הסתמכות על חברת התעופה שתספק את הדברים החיוניים הללו היא הימור שעדיף להימנע ממנו.

מסתובבים במעבר המטוס ואף בשירותים בגרביים או יחפים

אין כמו להתמקם לטיסה ארוכה על ידי חליצת הנעליים ולבישת זוג גרביים נוחים, אביזר שאנשי הצוות מחלקים לעתים קרובות במחלקה ראשונה או שהבאתם בעצמכם. אבל אתם אמורים להיות עם הגרביים האלה כשאתם ישובים במושב שלכם, לא כשאתה מסתובב במטוס, ובוודאי לא בשירותים. שטיחי המטוס לא מנוקים לעומק בתדירות גבוהה. יתרה מזאת, כיוון שטיסות רבות אינן תמיד חלקות ישנן מערבולות אוויר שמשפיעות לרעה על נוסעים רגישים, ייתכן מאוד שהכתמים העיקשים פה אינם מים. ולמקרה ששכחתם, שירותי המטוס, נוסעים יקרים, הם שירותים ציבוריים.

זה רק נראה נקי. מעבר מטוס,

בונים על בידור פנים בטיסה

טיסה ארוכת טווח היא הזדמנות מושלמת לתפוס סרט חדש או סדרת טלוויזיה בערוץ שאין לכם בבית גישה אליו. גם רשימת השמעה יכולה כמובן לשמח אתכם. אבל טלוויזיות מושב יכולות להיות קפריזיות, כך שיש סיכוי ששלכם לא תעבוד. ולא, הדיילים אינם בהכרח טכנאים מיומנים. אם אתם לא מסוג האנשים שיכולים לישון במטוס, דאגו לבידור משלכם. ספר אולי?

לא מטעינים את המכשירים לפני העלייה למטוס

חשובים שהשקעים ליד המושבים שלכם יתפקדו? תחשוב שוב. היו חכמים יותר, הטעינו טלפונים, טבלטים ומחשבים ניידים. ואף הורידו סרטים, תכניות ווספרים אלקטרוניים לפני טיסה ארוכה. רק הקפידו להשאיר את המכשירים שלכם טעונים במלואם לפני עלייתכם, כי זה לא נדיר שהשקעים במושב, בשורה או במטוס שלם לא עובדים.

לא מנומסים כלפי הצוות

להיות גס רוח כלפי חברי הצוות לא יביא אתכם רחוק. טיסות יכולות להיות מלחיצות ומעייפות, אבל להוציא את התסכול שלכם על האנשים שמנסים להפוך את הנסיעה לקלה ובטוחה יותר זה לא הפתרון הנכון. לרוע המזל, כמעט לכל דיילת יש סיפור על נוסע או כמה שדיברו איתה בטון גס או אגרסיבי. אתם רוצים שאנשי הצוות יהיו לצדכם. אחרי הכל, הם מגישים את הארוחות שלכם ומטפלים בכם במקרי חירום.

מתעלמים מהוראות הבטיחות של הדיילים

נוסעים מנוסים כמוכם כנראה שמעו את הנחיות הבטיחות פעמים רבות מספור. החזרה יכולה להיות מעצבנת, אבל אנשי הצוות פשוט עושים את עבודתם ומקפידים על נהלי שמירת בטיחות הנוסעים. כאשר דיילים מבקשים מכם לשבת ולחגור את חגורת הבטיחות או לפנות את הגישה למעברי החירום, זה כנראה נעשה מסיבה חשובה, גם אם לא מפרטים מדוע. חוץ מזה, לא לכל המטוסים יש את אותם פתחי יציאה ואותם נהלי בטיחות, אז על הנוסעים להקשיב להנחיות הספציפיות בכל טיסה.

הם עושים את עבודתם וזה לא אותו דבר בכל מטוס. הקשיבו להם!, צילום: Akarawut Lohacharoenvanich / vecteezy

מגזימים עם האלכוהול

בגלל ירידה ברמות החמצן בדם מלחץ נמוך בתא הנוסעים ולחות נמוכה, השפעות האלכוהול באוויר הן רציניות יותר. מ ישטס הרבה, סביר שראה נוסעים שיכורים מביכים את עצמם, מתחילים מריבות ומקיאים במקומות הלא נכונים. אף אחד לא אומר שאתם לא יכולים לשתות כוס יין עם ארוחת הערב, אבל אנא זכרו - יותר אלכוהול הוא לפעמים יותר יעפת (ג'ט לג).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר