ענף התעופה מורכב מלא מעט דרכי ניהול ושיטות שנוסעים רבים לא מכירים. אחת מהדרכים שחלק מחברות התעופה פועלות בהן היא "אובר בוקינג". רבים מהנוסעים לא מודעים לכך, אבל חלק מחברות התעופה, מוכרות יותר כרטיסי טיסה מאשר מושבים במטוס בפועל. הסיבה לכך, היא שמבחינה סטטיסטית, יש מספר מסוים של נוסעים שלא מגיעים לטיסה וכך בעצם, בחלק מחברות התעופה, ממקסמים את תפוסת המושבים.
עם זאת, ישנם מצבים שהחישובים והסטטיסטיקות של חברות התעופה לא מדייקים ומגיעים יותר נוסעים מאשר מושבים. במצב שכזה, בחברות התעופה שפועלות כך, נאלצים למצוא פתרונות. בדרך כלל, תחילה, שואלים את הנוסעים אם יש מתנדבים שיהיו מוכנים לרדת מהטיסה, לרוב זה יהיה מלווה בפיצוי.
בדרך כלל, בחברות התעופה גם מציעים טיסה חלופית, לפעמים במועד אחר או עם חברה אחרת. במקביל, בחלק מחברות התעופה מציעים פיצויים שיכולים להיות בין היתר גם כרטיסי טיסה, פיצוי כספי ופיצויים נוספים. חשוב להדגיש שאובר בוקינג יכול להיגרם מסיבות נוספות. לדוגמה, החלפת מטוס לכזה עם פחות מושבים ברגע האחרון ומסיבות שונות נוספות.
ישנם מצבים שבהם גם אין מתנדבים וכך, יכול להיווצר מצב שבו חברת התעופה מורידה נוסעים מהטיסה בעקבות אובר בוקינג. גם כאן, מומלץ לבדוק את זכויותיכם עם אנשי מקצוע במידה שדבר שכזה קורה, שכן יכולים להיות הבדלים בין המקרים ובגובה הפיצוי אם מגיע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו