כפי שדיווחנו כאן בישראל היום לפני כשבועיים, שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי ביותר בעולם, הלוא הוא ג'ימייל של גוגל זכה היום (רביעי) לשידרוג משמעותי, עם תכונות כמו תזכורת לקריאת מייל מאוחר יותר, מצב מאובטח וגם עיצוב חדש.
בשירות הדואר של גוגל משתמשים כ-1.4 מיליארד בעולם, והשינוי יוטמע בהדרגה אצל כל המשתמשים, תוך ימים או לכל היותר שבועות ספורים. לדברי מנהל המוצר בגוגל, ג'ייקוב בנק העיצוב מחדש נעשה כדי לסייע לשיפור האבטחה ולסייע למשתמשים להיות יעילים יותר.
המצב המאובטח החדש מאפשר לקבוע מועד תפוגה למסר בדואר, ולמנוע מהנמען את האפשרות להעבירו הלאה - השולח יכול לקבוע תאריך תפוגה להודעה, או למחוק אותה כליל. תוספת אבטחתית נוספת היא דרישה להזדהות דו שלבית, הכוללת קבלת קוד לטלפון של הנמען במסרון.
לעסקים המשמשים בשירות המייל של גוגל נוספה חסימה המונעת העברה של המייל לנמען נוסף בלי אישור של השולח המקורי, ויש אפשרות גם למנוע העתקה של הטקסט, אך לא נחסמה האפשרות לבצע צילום מסך. גוגל מאמינה, כי במקרים רבים אמצעים אלה נחוצים וייעשה בהם שימוש נרחב כדי למנוע הגעת מסרים לידיים לא נכונות. חלק מתכונות האבטחה החדשות לא שולבו מיידית בגירסה שהחלה לצאת למשתמשים היום, אלא יתוספו במהלך השבועות הקרובים.
לצד השיפורים האבטחתיים, גוגל גם עיצבה מחדש את ממשק המשתמש של השירות, כך שיעמוד בעקרונות ה-Material Design, הקו העיצובי האחיד שהחל כקווים מנחים לעיצוב אפליקציות באנדרואיד והשתלב גם כתורת עיצוב לכל רוחב קו המוצרים של ענקית הרשת.
המטרה הבאה אגב, לפי עדויות של משתמשים, הוא הדפדפן כרום. בגירסאות בטא של הדפדפן החל להופיע עיצוב מחודש בהתאם לתורה, כאשר בין השאר הלשוניות שעד כה זכו לעיצוב טרפזי המזוהה מאוד עם כרום, קיבלו עיצוב אליפטי ועגלגל, שבינתיים, המשתמשים מגיבים אליו בשלילה.