זו לא תרמית: בניגוד להודעות הפישינג הרבות שמתקבלות תחת שמות של חברות מוכרות, הפעם חברת גוגל שולחת פיצוי לצרכנים במייל - וזו הודעה אמיתית מטעם החברה.
הצרכנים הישראלים קיבלו הודעות לפיהן הם זכאים לקבלת פיצוי, בהמשך לתביעה ייצוגית. יש לציין כי מדובר בסכומים משתנים: כך למשל לקוחה אחת קיבלה פיצוי של 4 שקלים, ואילו לקוחה אחרת של 68.75 שקלים.
בהודעה שנשלחה ללקוחות נכתב: "נמצאתם זכאים לקבלת פיצוי כספי בהתאם להסדר פשרה שאושר בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בלוד, נגד גוגל בקשר לחידוש וביטול מינויים בשירות גוגל פליי. אנו נפעל להעביר את סכום הפיצוי שהינכם זכאים לקבל ישירות לאמצעי התשלום ששימש לביצוע העסקית המקורית בגוגל פליי".
מדובר בתביעה ייצוגית שהגיש משתמש ישראלי בשם מרדכי מלאכי ב-2017 נגד גוגל. בתביעה נטען כי בחנות האפליקציות של גוגל לא מובהר כראוי שהמינוי לאפליקציות מתחדש אוטומטית, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. מלאכי רכש מינוי שנתי לאפליקציה "רימון", שירות סינון תכנים, וכשחלפה השנה - המינוי חויב מחדש ללא ידיעתו.
מלאכי תבע את גוגל בטענה שההתנהלות שלה מנוגדת לחוק הגנת הצרכן בישראל. לטענתו, גוגל לא הבהירה בצורה מספקת שהמנוי יתחדש אוטומטית. התביעה הוגשה ב-2017, ורק ב-2022 קיבלה הכרה כתביעה ייצוגית.
דובר גוגל מסר: "Google Play מאפשרת גישה למיליוני אפליקציות ועוזרת למפתחים ישראלים ליצור עסקים גלובליים. כמפורט בהסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט הסכמנו לבצע החזר כספי למשתמשים בישראל. כמו כן, ביצענו כמה שינויים באופן שבו משתמשים מבטלים מנויים ב-Google Play בישראל. ההתמקדות שלנו היא בהבטחת חוויה בטוחה וחלקה למשתמשים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו