בצרפת מתמוגגים מוויקטור וומבניאמה: "לא חווינו דבר כזה מעולם"

רוקי העונה ה-NBA חזר לכדורסל האירופי והוביל את נבחרתו לניצחון ב-50 הפרש על טורקיה: "זה היה משחק רגיל שלו, אפשר לומר שהייתה לו התחלה טובה לקמפיין האולימפי" • וגם: הנתונים החריגים

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז/ רויטרס

המשחקים האולימפיים בפריז 2024, שיחלו בסוף החודש, יהיו בין היתר בסימן טורניר הכדורסל. בזמן שנבחרת ארצות הברית הרכיבה סגל חלומי שמאיים לקחת בקלות את הזהב, המארחת הצרפתית לא עשתה יותר מדי שינויים מהסגל שאכזב באליפות העולם, אבל כן הביאה שחקן אחד משמעותי - ויקטור וומבניאמה.

שחקנה של סן אנטוניו ספרס שב ללבוש את מדי הטריקולור לראשונה מאז 2023 והראה את גרף השיפור האדיר שלו. בקצת פחות מ-20 דקות על הפרקט הוא רשם 24 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חסימות, 2 חטיפות ב-10/14 מהשדה בדרך ל-46:96 מוחץ על טורקיה במשחק ההכנה הראשון של צרפת לאולימפיאדה. 

מה שעניין יותר מכל לראות בצרפת זה השילוב של וומבי לצד רודי גובר, גם הגנתית וגם התקפית. בזמן שהטורקים שיחקו ללא שחקני ה-NBA, הצרפתים החליטו לחגוג בצבע וכבר מתחילת המשחק הצרפתי הצעיר מצא את הצרפתי המבוגר יותר בצבע להאלי הופים או במסירות פנימה, נשק שספק אם יש לנבחרות אחרות איך לעצור. 

הנתונים החריגים באמת של וומבי מגיעים בצד ההגנתי. בכל הזמן שלו על המגרש טורקיה קלעה 10 נקודות בלבד ב-1/24 מהשדה ואיבדה 9 פעמים. העילוי הצרפתי סיים עם מדד פלוס מינוס של 44 בפחות מ-20 דקות. הבא בתור אחריו? אלי אוקובו עם 28 בפחות מ-10 דקות. 

"זה היה משחק רגיל של וומבי" אמר קפטן הנבחרת הצרפתית, ניקולס באטום, "לא חווינו דבר כזה מעולם בנבחרת. הוא נכס גדול עבורנו ונוכל להשתמש בו בהמון מצבים. אפשר לומר שהוא התחיל את הקמפיין בצורה טובה. השילוב עם גובר? הם משחקים ביחד רק שבוע ועדיין לומדים אחד את השני. לדעתי אחד מהם כבר הספיק להבין שכשהשני משחק, יהיו לו הרבה יותר סלים קלים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ג'יילן הורד, שחקנה החדש של מכבי תל אביב, שותף גם כן ל-10 דקות וקלע שש נקודות בסך הכל. המאמן וינסן קולה יצטרך עדיין להחליט על 12 הסופיים שייצגו את הנבחרת באולימפיאדה, אבל כבר יודע שיחסר את וינסן פוארייה שיחמיץ את המשחקים בעקבות פציעה בקרסול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר