לא פליליסטים, טרוריסטים

גנבי רכבים מפרסמים ברשתות תמונה עם הצעת מחיר ונ"צ מדויק • אבל עד שאותם פורעים יוכרו כטרוריסטים כלכליים שעסוקים בפשיעה לאומנית, זה לא ייגמר

גנב רכב, צילום: GettyImages

לפני כמה שנים צעדו כמה סטאז'רים צעירים בעקבות פרופסור בעל שם, בואכה חדר המיון של אחד מבתי החולים בישראל שלא נציין את שמו (בצפון. זה הרמז היחיד). קלסריהם בידיהם, בהו המתלמדים בהערצה בפרופסור כשהוא אוחז ביד אחת בחולה שזועקת בשל כאבי בטן דוקרים במיוחד, וביד השנייה מצביעה על נקודות שונות בגופה המתפתל באופן המעיד על חסימת מעיים. בשלב מסוים צץ פרופסור אחר שהקשיב להרצאה, חטף אותה מידיו והוביל אותה אחר כבוד לחדר לידה.

יש מוסר השכל אחד או עשרים שמסתתרים באנקדוטה הזו, שהיתה קרובה באופן מפחיד לסיומת לא משעשעת כלל. בשנה-שנתיים האחרונות עסוקה חוקרת אוטוטו־בינלאומית לטרור כלכלי ולאומני בשם איילת לאש, באיתור מדויק של גנבי רכב מהשטחים. לאש אינה פרופסורית לקרימינולוגיה, כי אם מורה ואם לילדים קטנים, שמג׳נגלת בין עבודה לפעילות חברתית כשהבעל במילואים כבר חודשים.

הפשיעה היא פלילית, ומערכת המשפט בישראל, שידועה לכל כגוף פוליטי, מתייחסת לפליליסטים ערבים כאל ילד רך ורגיש שרק זקוק לאהבה וחופש. ובכן, טוב שקיימת הגברת לאש שמפנה זרקור אל העובדה שהגנבים מחזיקים נשק ותומכים בטרור

בזמן שהתקשרתם למשטרה לדווח על הרכב שנעלם, לאש כבר מפרסמת את פרצופו המחייך והגאה של הגנב כפי שהוא מציג עצמו ברשתות, ומתייגת את המשטרה. הכל מתרחש מול רבבות אזרחים מתוסכלים וחסרי אונים: יש שם, יש תמונה של הגנב והרכב - ובאדיבותו יש גם נ"צ מדויק כדי שמי שירצה - יקפוץ ויקנה במחיר מציאה. והמשטרה? כלום.

לא בגלל חוסר יכולת או אמביציה. משטרת ישראל היא הרי בערך הגוף החמוש היחיד שתפקד וניהל קרבות דמים בבוקר 7 באוקטובר, בזמן שטייסים ואנשי שב"כ מהוללים ומכופלי פנסיות עדיין שתו את הקפה. תפקיד השוטר הישראלי כיום הוא אצילי וכפוי טובה. השכר לא מזהיר, התעסוקה מתבזבזת על מפגינים אלימים וחוסמי כבישים חסרי בושה שבעיקר מתגרים בהם - לך תעצור עכשיו גנב רכב חמוש מהמגזר עם סד"כ רעוע ועייף. גנב שישוחרר כלאחר יד בידי שופט מהסוג שגר במקומות שקצת פחות מכירים בהם פשיעה או רכבים שנעלמים.

וכאן, כרגיל, טמונה הבעיה. יש שני סודות גלויים להמוני בית ישראל שרכבם התפייד: א. ברוב מוחלט של המקרים מדובר בגנב מהמגזר הערבי ב. במקרה הטוב (והנדיר), אם יתבצע פה מעצר תוך סיכון של שוטרים, הוא יהיה מיותר. כי הפשיעה היא פלילית, ומערכת המשפט בישראל, שידועה לכל כגוף פוליטי, מתייחסת לפליליסטים ערבים כאל ילד רך ורגיש שרק זקוק לאהבה וחופש. ובכן, טוב שקיימת הגברת לאש שמפנה זרקור אל העובדה שהגנבים מחזיקים נשק, תומכים בטרור ובגדול, ואיך נאמר בעדינות? לא בדיוק נעמדים לדום כשהתקווה מושמעת.

באופן פרדוקסלי, העובדות האלה שומרות על הפורעים.

לסיכום: אזרחי ישראל בצוותא עם השוטרים ימשיכו לצפות אין־אונים בפארסה הזאת, וכלום לא ישתנה עד שאותם פורעים יוכרו כטרוריסטים כלכליים שעסוקים בפשיעה לאומנית לכל דבר ועניין.

עד שזה לא יקרה, אנחנו נמשיך לדפוק את הראש בקיר מול הציוצים של לאש בטוויטר, ועל הדרך לקוות שהפרקליטות תפסיק להזמין אותה לכל מיני שימועים בנוגע ל"ציוצים מתסיסים" (מה ששמעתם). 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר