בעיית הפצ"רית ושאלת הכלב

"סרטון האונס" חרך את הערוצים של גדולי האנטישמים בעולם עם הכותרת "צפו: חיילי צה"ל אונסים עצירי חמאס כפותים" • והנה, עובדה • זה קרה. כתב יהודי סיפר

תא"ל יפעת תומר ירושלמי , צילום: דובר צה"ל

בזמן המהומות בשדה תימן עקב חשדות הנוגעים לעצירי נוחבה, מצאה עצמה הפצ"רית, יפעת תומר־ירושלמי, בבעיה חמורה: אחרי שעצרה ברעש גדול, לאור יום, בצורה מסוערבת ומשפילה, לוחמי מילואים באשמת אונס עצירי נוחבה - הדברים הפסיקו להסתדר לה כפי שציפתה.

בהתחלה הכל עבד: הערוצים שיבחו את אומץ ליבה מול האספסוף הנבער שטען שלל טענות הזויות בנוגע להליכים ולהוכחות; שמה נישא בפי כל ח"כ ופעיל שמאל ראוי לשמו, ובשלב מסוים היא אף קודמה לדרגת "אבטחה הוצמדה אליה", תואר שניתן במקרים שבהם דרוש יח"צ מיוחד. הכל היה מוכן וסלול למטרה הנכספת של השמאל ותקשורת המיינסטרים הישראלית - לזכות סוף־סוף בראיית הזהב שאנחנו, הישראלים, רעים לפחות כמו מחבלי הנוחבה, שמחה וצהלה.

בהיותו המייצג האולטימטיבי של המושג "אידיוט שימושי", ביצע פלג נזק תדמיתי בלתי נתפס בהיקפו במדינת ישראל, בלוחמיה ובאזרחיה. על הדרך, סביר שבלי להתכוון, רמס ומעך גם את זיכרון הנאנסות בטבח 7 באוקטובר, שכן מי יאמין לסיפורים האלה עכשיו

אבל אז דברים החלו לחרוק. נתונים על אודות מצבו הרפואי המוקדם והבעייתי של העציר נחשפו, ויותר מדי אזרחים החלו לתהות בקול אם הפצ"רית לא פספסה משהו. לעזרת הפצ"רית נחלץ כתב חדשות 12 גיא פלג, כשהטיל פצצה בשידור חי: סרטון ממצלמות האבטחה "המוכיח כי בוצע אונס בשדה תימן!". וכך, בליווי קריינות דרמטית של פלג, צפו אזרחי ישראל בזעזוע כיצד מבצעים הסוהרים את זממם בעציר.

היתה רק בעיה קטנה בסרטון - לא ראו בו כלום. זאת אומרת, מראה סוהרים המובילים עציר ממקום א׳ הגלוי למקום ב׳ הנסתר והמטושטש זה מלחיץ, כך גם קריינות מזועזעת של פלג בסגנון "שם ביצעו הסוהרים את האונס". אבל איפה האונס? איפה הזוועה? למה לא רואים?

הבנתם? כולנו ראינו את הסרטון. כולנו שמענו את פלג מסביר שהנה כאן מבוצע האונס, כשכולנו פשוט לא רואים שם כלום. בתוך דקות (דקות!) החל "סרטון האונס" של פלג לחרוך את הערוצים והעמודים של גדולי האנטישמים בעולם כולו תחת הכותרת "צפו: חיילי צה"ל אונסים עצירי חמאס כפותים", והנה, עובדה. זה קרה. כתב יהודי סיפר.

בהיותו המייצג האולטימטיבי של המושג "אידיוט שימושי", ביצע פלג נזק תדמיתי בלתי נתפס בהיקפו במדינת ישראל, בלוחמיה ובאזרחיה. על הדרך, סביר שבלי להתכוון, רמס ומעך גם את זיכרון הנאנסות בטבח 7 באוקטובר, שכן מי יאמין לסיפורים האלה עכשיו, סיפורים שגם ככה האנטישמים (שאף שיתפו את פלג בחדווה) מבטלים בבוז? הרי אין צילומים של האונס! (יש) לעומת זאת, יש צילומים והוכחות של חיילים יהודים אונסים! (נכון להיום? אין). 

למה פלג עשה את זה? מדוע פרסם סרטון ריק שהדליפה פצ"רית מיואשת ששאריות יוקרתה הרמוסה תלויות בתיק המתפורר הזה?

יש הסברים מעולם הווטרינריה שעונים בצורה מדעית ואמפירית לתהייה "למה כלבים נוהגים ללקק לעצמם את האיברים האינטימיים". רובם ככולם נוגעים לענייני היגיינה, דלקות ושאר ירקות רפואיים. מי שמכיר את הבדיחה הגברית העתיקה, לעומת זאת, יודע שהתשובה המפורסמת ביותר והבלתי מדעית בעליל לקושיה פשוטה מאוד: כי הוא יכול. כל הכבוד פלג, אתה יכול. בזכותך גם ג'קסון הינקל ואל־ג'זירה יכולים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר