מבט כללי על טהרן לאחר כמה פיצוצים שנשמעו במקום, אמש. צילום: רויטרס

דיווח: מערכות הגנה ובסיסי טילים של משמרות המהפכה הותקפו הלילה באיראן | פרטים חדשים

גורמים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי יותר ממאה מטוסי קרב, וכטב"מים פגעו ב-20 אתרים באיראן, סוריה ועיראק לאורך הלילה • גורם במשמרות המהפכה אמר לעיתון האמריקני שאחד מיעדי התקיפה הישראלית היה מערכת הגנה אווירית מסוג S-300 של נמל התעופה בטהרן • באיראן דיווחו כי התקיפה התבצעה באמצעות שיגור טילים בליסטיים ממטוסי קרב שלא חדרו למרחב האווירי של המדינה

כ-10 שעות חלפו מתום המתקפה הישראלית על איראן, יעדיה ופרטים נוספים אודותיה מתחילים להתבהר היום (שבת).

כמו כן, גורמים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי יותר ממאה מטוסי קרב, וכטב"מים פגעו ב-20 אתרים באיראן, סוריה ועיראק. הגורמים מסרו כי ישראל תקפה מערכות הגנה אווירית ואתרים לייצור טילים ארוכי טווח באיראן.

חמינאי לצד טילים איראניים, צילום: רויטרס

שני גורמים איראנים, אחד מהם חבר במשמרות המהפכה, אמרו לעיתון האמריקני שאחד מיעדי התקיפה הישראלית היה מערכת הגנה אווירית מסוג S-300 של נמל התעופה חומייני בטהרן. עוד דווח כי במחוז טהרן הותקפו שלושה בסיסי טילים של משמרות המהפכה, וכטב"מים ישראליים תקפו את הבסיס הצבאי הסודי פרצ'ין בפאתי הבירה האיראנית. לפי הדיווח, אחד הכטב"מים פגע בבסיס בעוד אחרים יורטו. 

על פי דיווח איראני, התקיפה הישראלית התבצעה באמצעות שיגור טילים בליסטיים ממטוסי קרב שלא חדרו למרחב האווירי של איראן. עוד דווח כי מערכות ההגנה האווירית יירטו חלק גדול מהטילים, וכמה מהם פגעו במתקנים צבאיים. עוד נטען בדיווח כי התקיפה "לא הגיעה לרמת האיומים הישראליים", ולא השפיעה על היכולות האיראניות. 

בטהרן הודיעו על מותם של שני חיילים בצבא איראן, שהשתייכו למערך ההגנה האווירי. החיילים הם מוחמד מהדי שאהרחי וחמזה ג'האנדיד, שהיה בעל דרגה מקבילה לסרן.

החיילים שנהרגו בתקיפה באיראן, על פי התקשורת האיראנית, צילום: רשתות ערביות

נוסף על כך, במטה ההגנה האווירית במדינה אישרו כי ישראל תקפה חלקים מהמרכזים הצבאיים במחוזות טהרן, חוזסטאן ואילם (במערב איראן). לפי ההודעה, המתקפה "יורטה בהצלחה", אבל נגרם נזק מוגבל בכמה מהנקודות והיבטי האירוע נבדקים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...