מחבלי חיזבאללה. צילום: רויטרס

למרות הפגיעה בצמרת הפיקוד: חיזבאללה מראה סימני התאוששות

למרות הפגיעה בבכירי ארגון הטרור ובדרג הביניים, תנועת הטרור מצליחה לחפות על כך • יועצים במטכ"ל ממלאים את מקום הבכירים, ולא מהססים לקבל סיוע מאיראן • בעקבות הלחץ האמריקני ישראל לא תקפה בביירות יותר מארבעה ימים וארגון הטרור יכול להמשיך בלחימה מבלי לשלם מחיר משמעותי

[object Object]

פחות מחודש מאז רצף החיסולים בצמרת הפיקוד שלו, חיזבאללה מראה סימני התאוששות, מנצל את ההססנות הישראלית ושואב עידוד מהלחץ האמריקני.

זירת התקיפה בדאחייה %2F ללא

למרות הפגיעה בדרג הביניים במתקפת הביפרים והחור שנוצר בהנהגה, נדמה שתנועת הטרור גדולה דיה כדי לחפות על כך. יועצים במטכ"ל ממלאים את מקומם של הבכירים שחוסלו, ומסתייעים בשליחים איראנים באדיבות כוח קודס. גם בזרועות האזרחיות והפוליטיות משתקמים ממשבר ההנהגה. ממילא הפגיעה בהן היתה מצומצמת יותר.

בדרום לבנון נראה שחיזבאללה מבצע נסיגות טקטיות ועובר ללוחמת גרילה. בדומה לעזה, יש הכרה בעליונות המבצעית של לוחמי צה"ל, שחיסלו כבר מאות מחבלים ומטהרים את השטח הקרוב לגבול. במקביל, הארגון הגביר את מטחי הטילים, הרקטות והכטב"מים כדי להעצים את האפקט של מלחמת ההתשה, ולהגיב להרחבת היקף התקיפות מצד ישראל.

הארגון גם לא בוחל בקבלת סיוע. מחבלים של תנועת אמל השיעית, שבראשה עומד יו"ר הפרלמנט נביה ברי – נציג במגעים להפוגה, משתתפים בקרבות. בלבנון יש אף גורמים נוצרים פרו־סורים שמוכנים להשתלב במערכה. חיזבאללה מעודד זאת בהצגת השלב החדש בתור "הגנה על לבנון", במקום תמיכה בעזה. במקביל, החות'ים בתימן והמיליציות בעיראק מגבירים את קצב השיגורים.

הארגון הגביר את מטחי הטילים, הרקטות והכטב"מים. שיגורים מדרום לבנון, צילום: אי.אפ.פי

חיזבאללה ממשיך התשה

דומה שהמשוואות שבמלחמת נמחקו עלו מהאוב. במקום שישראל תמשיך להשמיד נכסים אסטרטגיים בביירות, ראש הממשלה נתניהו נענה ללחץ האמריקני ל"צמצום התקיפות". בפועל, במשך יותר מארבעה ימים צה"ל לא תקף אפילו יעד אחד בדאחייה בהוראתו של הדרג המדיני. לפי ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי, ניתנו לביירות ערובות מארה"ב לצמצום ההסלמה בבירה.

בזכות כך, חיזבאללה יכול להרשות לעצמו להמשיך במלחמת התשה, מבלי שהוא ישלם מחיר משמעותי מבחינתו. נאומו השבועי של בכיר הארגון נעים קאסם הוכיח זאת. בפעם הקודמת השתמע מדבריו שהוא כבר לא מתנה הפסקת אש בלבנון בהפסקת אש בעזה. חיזבאללה היה על סף התקפלות. אלא שכעת הסגן של נסראללה כבר נשמע הרבה יותר בטוח בעצמו, כשהתחייב שהקשר בין הזירות לא ינותק.

 נתניהו נענה ללחץ האמריקני ל"צמצום התקיפות", צילום: AP

אכן, מובן מדוע האמריקנים מנסים למנוע עימות אזורי. הם סבורים שמערכה כזאת רק תזיק לישראל ולמזרח התיכון, במיוחד אם הם לא מעורבים ישירות במערכה הזאת. לכן, לפי "הוושינגטון פוסט", הם סחטו חצי התחייבות מנתניהו לא לתקוף אתרי גרעין או מתקני נפט באיראן. לכן ארה"ב שלחה סוללת הגנה אווירית כדי להגביל את אפקט התגובה האיראנית. אבל בדרך לשם, באמצעות הפעלת לחץ על ישראל לצמצם את התקיפות בביירות, הם מקשים עליה להכריע את האויב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...