הזעם הישראלי על יוניפי"ל: אזהרות הועברו במשך שבועות למפקד הכוח - שהתעלם בבוטות

נתניהו הגיב לתקרית פציעת חיילי יוניפי"ל בעקבות ההאשמות נגד ישראל: "ביקשנו שוב ושוב שיתרחקו מהאזור, נמשיך להגן על עצמנו מפני חיזבאללה"

כוחות יוניפי"ל בלבנון. צילום: איפי.אי

פרטים חדשים בהקשר לזעם הישראלי על יוניפי"ל: מפקדים בצירים שונים, לרבות בדרגת תת אלוף, ביקשו מאנשי יוניפי"ל להתפנות, כבר ב-30 בספטמבר. בוצעו פניות רבות לכוחות יוניפי"ל במטרה לפנות את העמדות, בכלל זה ישירות למפקד יוניפי"ל. בנוסף נשלחו מכתבים רשמיים למפקדי הכוח. צעד נוסף שישראל נקטה הוא התראות לפני התקיפות. חרף כל הבקשות והאזהרות האלה, חיילי יוניפי"ל סירבו להתפנות.

ראש הממשלה נתניהו הגיב הערב בעניין הטענות על תקיפת כוח יוניפי"ל בלבנון: "האשמה זו שקרית לגמרי. ההיפך הוא הנכון - ישראל ביקשה מיוניפי"ל שוב ושוב להתרחק מהסכנה. היא ביקשה מהם פעם אחר פעם לעזוב באופן זמני את אזור הלחימה, המצוי בסמוך לגבול של ישראל עם לבנון. למעשה, ביום שבו ישראל החלה את הפעולה הקרקעית ליד גבול הלבנון, ביקשנו מהם מפורשות: "אנא עזבו את האזור, כדי שלא יאונה לכם כל רע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

נתניהו המשיך וציין כי "לפני שנה, חיזבאללה פתח במתקפה על ישראל ללא שום התגרות מצדנו ב-8 באוקטובר, יום לאחר טבח חמאס, והוא ממשיך לתקוף אותנו מאז, תוך שיגור יותר מ-10,000 טילים ורקטות לתוך ישראל.

חיזבאללה משתמש במתקנים ובעמדות של יוניפי"ל כמחסה בעת שהוא תוקף את ערי ישראל ויישוביה. תקיפות אלה גבו את חייהם של ישראלים רבים, כולל אתמול. לישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה מפני חיזבאללה - והיא תמשיך לעשות זאת.

כוח יוניפי"ל בלבנון, צילום: אי.אף.פי

"אנחנו מצרים על כל פגיעה באנשי יוניפי"ל, וצה"ל עושה כל שביכולתו כדי למנוע מקרים כאלה, אך הדרך הטובה ביותר להבטיח את שלומם של חיילי יוניפי"ל היא שיוניפי"ל ייענה לבקשתה של ישראל ויתרחק זמנית מאזור הסכנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר