סגן מזכ"ל חיזבאללה: "לא ניתן להפריד את לבנון מפלשתין"

ברקע התמרון הקרקעי בלבנון נאם היום נעים קאסם ואמר כי הפסקת אש בלבנון מותנית בהפסקת אש בעזה • לדבריו, ארגון הטרור נמצא בשלב חדש בלחימה: "הטילים יגיעו לחיפה ואחרי-אחרי חיפה, כפי שרצה נסראללה"

נעים קאסם. צילום: רויטרס

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, נשא היום (שלישי) נאום על רקע המלחמה בלבנון. בדבריו האשים את ישראל ברצון "לשלוט בעולם" דרך השתלטות על המזרח התיכון.

לגבי "אחדות הזירות" אמר קאסם כי "מבול אל-אקצא (מתקפת 7 באוקטובר) הוא זכות לגיטימית של הפלשתינים. לא ניתן להפריד לא את לבנון ולא את האזור מפלשתין". זאת בניגוד לנאומו הקודם, בו השתמע כי אינו מתנה הפסקת אש בלבנון בהפסקת אש בעזה.

יירוטים בשמי חיפה, צילום: ללא

עוד הדגיש כי מאז 17 בספטמבר חיזבאללה נמצא בשלב חדש במערכה. "עם התוקפנות והמלחמה הישראלית בלבנון. אנחנו כבר לא בשלב של חזית התמיכה", הדגיש והוסיף. "מזה שבוע ועד עכשיו החלטנו על משוואה חדשה שנקראת משוואת הכאב. הטילים יגיעו לחיפה ואחרי-אחרי חיפה, כפי שרצה האדון (נסראללה). מכיוון שישראל תקפה את כל לבנון - יש לנו את הזכות ומתוך הגנה עצמית לתקוף בכל נקודה בישות".

לדברי קאסם, במהלך המלחמה העבירו מתווכים מסרים לחיזבאללה להגיע להפסקת אש בצפון, להפסיק לתמוך בעזה ולסגת עשרה קילומטרים מגבול הצפון. הוא טען כי אותם מתווכים לא דיברו על המלחמה של ישראל בעזה, וחיזבאללה מסר להם שצריך קודם להגיע להפסקת אש ברצועה. קאסם הדגיש כי חיזבאללה לא שיתף פעולה עם המתווכים.

במקביל, ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג'יב מיקאתי, אמר בראיון לתקשורת הערבית כי ארצו קיבלה ערבויות מארצות הברית לצמצום של התקיפות הישראליות בביירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר