אסלה ב-18,500 אלף דולר: הטרנד החדש של עשירי הודו

בזמן ש-11 אחוז מתושבי המדינה הצפופה בעולם עדיין עושים את צרכיהם בשטח פתוח כמות המיליונרים שם רק עולה • הפערים הבלתי נתפסים באים לידי ביטוי בההעדפות של העשירים המקומיים: תעשיית האביזרים לאמבטיה צוברת תאוצה

חדר אמבטיה לדוגמה בחנות קוהלר בהודו. צילום: רויטרס

בעיר קאנפור המזוהמת שבצפון הודו, לרג'את גהאי יש חיבה לשעוני ראדו ונעלי לואי ויטון. כעת, כשהיזם בן ה-31 בונה את בית חלומותיו, הוא מפנק את עצמו עם חדר אמבטיה יוקרתי.

גהאי ישקיע 28,000 דולר באביזרי אמבטיה מהענקית האמריקנית קוהלר והיפנית טוטו, ויתקין אמבט ג'קוזי, מקלחות עם תכונות אדים ואסלה רב-תכליתית עם מושב מחומם, בקרת טמפרטורה ומפיג ריחות אוטומטי.

אחד מהאביזרים שיקנה היא אסלה יפנית שנתקל בה במהלך ביקור ביפן. "האסלות שם כל כך עתידניות והיגייניות, זה היה כמו להיות בעולם אחר", אמר. "רציתי להביא את החוויה הזו הביתה".

"אני באמת מבלה זמן כאן, אני יכול להירגע, להיות עם עצמי", הוא מסביר את הרכישה. "אז אני רוצה שזה יהיה נעים ורגוע".

הודו מתגלה כמוקד משיכה עבור קוהלר, טוטו והנסגרוהה, היצרנית הגרמנית שהתפרסמה בזכות הברזים והמקלחות שלה. חברות אביזרי האמבטיה מתכננות לפתוח חנויות נוספות במדינה הצפופה בעולם כשההכנסות שם ממשיכות לגדול.

על פי הערכה של UBS עד 2028 יהיו בהודו כמיליון מיליונרים, יותר מאשר בסינגפור, הונג קונג או ברזיל. המרוץ אחר היוקרה מסמל יותר מכל את הפערים בין האוכלוסיות בהודו. ההערכות האחרונות של הבנק העולמי מ-2022 - הראו ש-11 אחוז מאוכלוסיית הודו עדיין עושים את צרכיהם בשטח פתוח.

אבל בזמן שמיליוני הודים מקצצים בהוצאות בשל האינפלציה, העשירים החדשים לא חוששים לבזבז. מכירות מרצדס-בנץ בהודו הגיעו לשיא בשנה שעברה, וכך גם עסקאות לדירות במיליוני דולרים בערים גדולות וקטנות.

אסלה, אמבטיה וברז בחנות יוקרה בהודו,

דירות יוקרה היוו 26 אחוז מסך מכירות הדיור בשנה שעברה, יותר מפי שלושה ממה שהיה ב-2020, לפי יועצי הנדל"ן אנארוק ממומבאי. הדירות הן ברובן בקהילות מגודרות בשבע הערים הגדולות בהודו, במחיר של מעל 15 מיליון רופי (173,000 דולר).

לקוהלר יש כיום שלושה "מרכזי חוויה" בהודו בהם לקוחות יכולים להתנסות במוצרים, לבדוק הגדרות טמפרטורת מים ולחץ מקלחת. החברה מתכננת לפתוח עוד חנויות כאלה בערים הגדולות - מה שעשוי להפוך את הודו לאחד המרכזים הגדולים ביותר בעולם בענף.

"אנשים הרבה יותר גאים בבתים שלהם ממה שהיו בעבר", אמר רנג'יט אוק, מנכ"ל קוהלר בדרום אסיה לסוכנות הידיעות רויטרס. "הם רוצים להבטיח שהם מוציאים יותר כסף על כל המקלט הזה בבית".

קוהלר מתארת את הודו כשוק הצומח המהיר ביותר שלה עולמית. המכירות המקומיות עלו לכ-230 מיליון דולר ב-2023-24, המייצגים צמיחה שנתית ממוצעת של 17% מ-2019, מראים רשומות רגולטוריות. הרווח הנקי צמח בממוצע שנתי של כשליש באותה תקופה.

עלייה בביקוש למוצרי אמבטיה יוקרתיים? סין גדולה הרבה יותר

גם עם הצמיחה בהודו, סין עדיין נשארת השוק הגדול ביותר לאביזרי אמבטיה. לפי נתוני חברת המחקר Statistas, השוק הסיני צפוי להתרחב בכ-11 אחוז בחמש השנים עד 2029 ל-42.7 מיליארד דולר. הודו, בינתיים, צפויה לצמוח בכ-9 אחוז באותה תקופה ל-12 מיליארד דולר.

עבור החברות קוהלר והנסגרוה, מרכזי החוויה הם בלב האסטרטגיה שלהן. ממוקם בתוך טחנה ישנה, המרכז של קוהלר במומבאי, עיר הידועה לשמצה בשל משכנות העוני חסרי התברואה הבסיסית, משתרע על פני 16,000 רגל מרובע, בגודל של שלושה מגרשי כדורסל. בתצוגה בפנים נמצאת אסלה בשווי 1.6 מיליון רופי (18,500 דולר) עם תמיכה באלקסה וצלילים מובנים של ציוץ ציפורים, וכיור ב-5,800 דולר המעוטר בעיצובים מצוירים ביד המציגים בחירה של מבצרים הודיים או חיות בר בג'ונגל.

הנסגרוהה גם תפתח את מרכז החוויה הראשון שלה בניו דלהי השנה. לחברה כבר יש 250 נקודות מכירה בהודו, אך היא תגדיל זאת ל-400 עד 2026, אמר תומאס סטופר, סגן נשיא אסיה של החברה.

היצרנית גם מתכננת להכפיל את הקיבולת במפעל ההרכבה הקיים שלה ליד מומבאי. מועצת הפיקוח שלה תבקר בהודו השנה ותקבל תדרוך על האפשרות להפוך את הודו למרכז ייצור, הוסיף סטופר."אנחנו רואים את הודו כהזדמנות האסטרטגית האחרונה הגדולה ביותר של העתיד. זה מזכיר לי את סין לפני 20-30 שנה", הוא אמר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר