מחקר שנערך על ידי ארגון "וייב ישראל" חושף תוצאות מפתיעות ומעודדות בנוגע לעמדות כלפי ישראל בקרב אוכלוסיות שונות בארה"ב, שעל פי הדעה הרווחת מחזיקות בדעות פרו-פלשתיניות ואנטי-ישראליות.
המחקר נערך בקרב כ-900 סטודנטים היספנים ושחורים באטלנטה, סן פרנסיסקו ומיאמי. על פי תוצאותיו רק 9% מהם מחזיקים בדעה שלילית על ישראל, לעומת 50% שהם בעלי דעה חיובית ו-41% שהוגדרו "אדישים". לאחר חשיפה לקמפיין דיגיטלי חיובי על מדינת ישראל, התוצאות השתנו באופן משמעותי: אחוז בעלי הדעה החיובית על ישראל עלה ל-76, אחוז בעלי הדעה השלילית ירד ל-4 ואחוז ה"אדישים" ירד ל-21.
למעשה, התוצאות מראות כי קמפיינים חיוביים וממוקדים יכולים להעביר חלק ניכר מהצעירים בארה"ב שאין להם דעה מגובשת על ישראל למחנה התומכים במדינה היהודית - זאת גם כאשר מדובר בצעירים המשתייכים לאוכלוסיות שהן לכאורה "עוינות" כלפי ישראל.
"המחקר שלנו מראה כי אסור להסיק מראש מסקנות בנוגע לדעת הקהל", אמרה ג’ואנה לנדאו, מנכלית ומייסדת וייב ישראל. "אחת המסקנות העיקריות היא שאת ישראל צריך לשווק - לא להסביר. זהו הכלי האפקטיבי ביותר בשינוי דעתם של צעירים ביחס אלינו".
ארגון "וייב ישראל" עוסק בעיצוב וקידום תדמית ישראל בעולם, בדגש על אוכלוסיות צעירות בגילי 40 ומטה. הארגון מתמקד ברשתות החברתיות ועד פרוץ מגפת הקורונה גם הביא לארץ של משפיעני רשת על מנת לשנות את דעתם על ישראל.
"באחד הפרויקטים היותר מקוריים שלנו הבאנו לארץ כלבים שהם אושיות רשת באינסטגרם - וכמובן את בעליהם. הפרויקט יצר מאות מיליוני חשיפות חיוביות לישראל והוכיח שניתן וצריך לעשות הסברה בדרכים מקוריות", אומרת לנדאו.
לדבריה, המחקר האחרון, שהתמקד בצעירים פרוגרסיביים שחורים והיספנים, בוצע בעיקר באמצעות אינסטגרם ופייסבוק ויצר כשלוש מיליון חשיפות חיוביות למדינת ישראל בתקופה של כשלושה שבועות, ובעלות של כ-30,000 דולר בלבד.
עוד ציינה לנדאו כי בניגוד לדעה הרווחת, רוב הצעירים אינם מקשרים את ישראל עם מלחמה או עם הסכסוך עם הפלשתינים: "כ-80 אחוזים השיבו שדת היא הדבר הראשון שעולה להם לראש כשהם חושבים על ישראל", אמרה.
"בעוד שיש פן חיובי בכך שהם אינם תופסים את המדינה קודם כל בהקשר של הסכסוך, דת היא נושא מאתגר מבחינה הסברתית מאחר שבאוכלוסיות הצעירות שבהן אנו מתמקדים היא נחשבת לדבר מיושן יחסית ולא ליברלי. לכן יש לבנות נרטיב שמראה את המגוון שלישראל יש להציע בתחומים כגון אוכל, תיירות וכדומה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו