אדלשטיין: אמסור את הפרוטוקולים המסווגים של ועדת חוץ וביטחון - רק לוועדת חקירה ממלכתית

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הביע תמיכה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, באומרו כי אינו רואה כלי אחר מלבדה • בנוסף, התייחס לסוגיית חוק הגיוס והדגיש את הצורך בהסדרת הנושא באופן ברור, תוך התחשבות במצב המילואימניקים ובצורך בגיוס נוסף • "אני אוציא מהוועדה חוק טוב, חוק רע אני לא אוציא כי רע גם ככה"

אדלשטיין בכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע""ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. צילום: קוקו

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, התארח הערב (ראשון) בכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע"ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן והבהיר: "כל עוד אני בתפקיד שלי, לא אסכים למסור את הפרוטוקולים המסווגים על וועדת חוץ וביטחון לשום גורם אחר שהוא לא וועדת חקירה ממלכתית".

אדלשטיין: אמסור את הפרוטוקולים המסווגים של ועדת חוץ וביטחון - רק לוועדת חקירה ממלכתית // גו לייב

הדברים נאמרו בשיח בשניים בין אדלשטיין וראש המכון למדיניות נגד טרור (IPS) באוניברסיטת רייכמן, אלוף (מיל') עמוס גלעד.

אדלשטיין חשף בסוגיית ועדת החקירה את עמדתו בנושא. "אני לא רואה שום כלי אחר מלבד וועדת חקירה ממלכתית, אמרתי זאת בעבר, אני חושב שהממשלה הייתה צריכה להכריז שתוקם וועדת חקירה ממלכתית, אפשר להתווכח על התאריך אם זה כבר הזמן או בעוד חודש, אבל אני לא רואה שום כלי אחר. אני כל עוד אני בתפקיד שלי, לא אסכים למסור את הפרוטוקולים המסווגים על וועדת חוץ וביטחון לשום גורם אחר שהוא לא וועדת חקירה ממלכתית".

הכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע""ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, צילום: קוקו

בהמשך הציג אדלשטיין את עמדתו בעניין חוק הגיוס. "עמדתי מאוד ברורה אני חושב שלא יכול להיות מצב שבו המילואימניקים נמצאים במילואים יותר מ-200 ימים והיד עוד נטוייה, ואני לא רוצה לחזור אל הימים בהם בחדרים סגורים מבטיחים לצה"ל בשנה הבאה, אבל זה הרבה מעבר למה שסטודנט או בעל עסק או כל אדם אחר יכול ורוצה לעשות ולכן צריך להוסיף את חוק הגיוס".

"השאלה היא איך. אני כבר כמה חודשים חי במציאות בה יש חוק שירות ביטחון במסגרתו ניתן לגייס כל אדם חרדי שהגיע לפרקו, ובינתיים אין גיוס. שמעתי שאומרים במשרד הביטחון לא צריך שום חוק, בינתיים לא ראיתי גיוס המוני. כנראה שצריך חוק, שיסדיר את הדברים האלה בצורה ברורה, הוא לא יהיה חלום של אף אחד, של אנשים חרדים שחושבים שאפשר לא להתחיל לשרת, הוא לא יהיה חלום של מי שאומרים לא צריך תנאים שיתגייסו כמו כולנו".

"אין להתייצב בלשכת הגיוס". מחאת החרדים בבקו"ם, צילום: יוסי זליגר

אדלשטיין הבטיח: "אני אוציא מהוועדה חוק טוב, חוק רע אני לא אוציא כי רע גם ככה. יש לי את הקווים המנחים גם בראש וגם בנייר, אבל בינתיים אני רואה שכולם מנסים להשיג את החלומות שלהם אבל אני רואה שצריך עוד אלפי חיילים בכל מחזור גיוס, צריך אותם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר