גדעון סער: מוותר כרגע על הצעת נתניהו לכהן כשר הביטחון

יו"ר הימין הממלכתי הודיע כי לאור ההתפתחויות בגבול הצפון, הוא דוחה את הצעת ראש הממשלה • "אני מקווה שמה שהתחיל בימים האחרונים ממש - יעלה קומה נוספת לרמת פגיעה ביכולות אסטרטגיות של החיזבאללה"

גדעון סער (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, הודיע הערב (שבת) כי הוא מוותר על הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנותו לשר הביטחון. "לנוכח ההתפתחויות האחרונות בגבול הצפוני והשלכותיהן החלטתי להודיע לראש הממשלה שבמצב שנוצר אני מוותר על הצעתו לתפקיד שר הביטחון".

תיעוד התקיפות בדרום לבנון

"לפני כשבוע הסכמתי לקחת על עצמי את האחריות הכבדה ביותר ובתנאים הקשים ביותר. עשיתי זאת על יסוד היכרות עמוקה עם אתגרי הביטחון הלאומי של ישראל ומלחמתה ועל בסיס ההשקפות הברורות שהצגתי בקבינט הבטחוני, בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ובפני הציבור לגבי הדרך הנכונה לנהל את המלחמה בחזיתות השונות ולהשיג את יעדיה", אמר והוסיף, "הייתי ועודני משוכנע ביכולתי למלא בהצלחה את תפקיד שר הבטחון, כפי שהצטיינתי בכל תפקידי המיניסטריאליים".

בתגובה לביקורת הציבורית על ההחלטה למנות שר ביטחון שאינו מגיע מרקע צבאי הדגיש: "שר ביטחון אינו רמטכ"ל-על! במסקנות ועדת וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השנייה נקבע, כי יש יתרונות ממשיים לכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הבטחון".

סער המשיך והסביר: "שר הביטחון אינו צריך להיות יוצא צבא או יוצא מערכת הביטחון. הוא צריך להיות בעל ידע עמוק בסוגיות מדיניות-ביטחוניות ובעל ניסיון כחבר ממשלה. ניסיון כזה יש לי. הבנה כזאת יש לי. רכשתי אותם, בין היתר, ב-5 קבינטים ביטחוניים בהם השתתפתי".

סער: "האסונות הגדולים בתולדות המדינה התרחשו בתקופת שרי ביטחון יוצאי צה"ל", צילום: יוסי זליגר

במקביל, מתח ביקורת על שרי ביטחון יוצאי צה"ל. "האסונות הצבאיים והאסטרטגיים הגדולים בתולדות מדינת ישראל התרחשו בתקופת שרי ביטחון יוצאי צה"ל: טבח ה-7 באוקטובר. מלחמת יום הכיפורים. הנסיגות החד-צדדיות המופקרות מעזה ומלבנון, הסכמי אוסלו".

למרות ויתורו על התפקיד, סער הבטיח להמשיך לפעול למען "קידום תפיסה של הכרעה, במקום התשה ושחיקה, בכל הגזרות", והדגיש, "זה מה שישראל צריכה. אני מקווה שמה שהתחיל בימים האחרונים ממש - יעלה קומה נוספת לרמת פגיעה ביכולות אסטרטגיות של החיזבאללה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר