המחלוקת בצמרת: נתניהו מפחד והמדינה משלמת

גן הילדים הזה חייב להיפסק • מדובר בחיים של כולנו - של ילדינו החיילים, של עשרות אלפים שחיים מחוץ לבתיהם • אם ראש הממשלה חושב שגלנט לא מתפקד כראוי - שיפטר אותו

רה"מ נתניהו והשר גלנט (ארכיון). צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90

"אתה לא ראש הממשלה", צעק בנימין נתניהו לעבר שר הביטחון יואב גלנט בישיבת הקבינט. נתניהו הבהיר שמעתה כל הישיבות הביטחוניות יתקיימו בלשכתו. זה מזכיר את השיר "הכל בגלל מסמר קטן" - אימפריות, כידוע, נפלו על שטויות.

אתמול התארח אצלי ב"שבתרבות" בחולון ראש אמ"ן לשעבר אהרן זאבי פרקש, שכיהן תחת רה"מ אריאל שרון. לדבריו, היו להם פגישות עבודה לפחות פעמיים בשבוע, כך שאיש מהם לא יכול היה לומר "לא ידעתי".

גלנט עוקץ אץ נתניהו: "את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים" (ארכיון) // אלעד מלכה

לשרי ביטחון תמיד היה קו טלפון ישיר ופתוח לראשי ממשלה. זה קריטי, ובטח בימים ובחודשים האחרונים. הקשר בין ראש הממשלה לשר הביטחון ולמערכת הביטחון חייב להיות עמוק, ותוך אמון מוחלט. כיום זה מוצר במחסור. אנחנו יודעים זאת, גם כי פורסם שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו התלוננה בפני משפחות החטופים שהצבא רוצה לבצע הפיכה נגד בעלה.

גן הילדים הזה חייב להיפסק. מדובר בחיים של כולנו - של ילדינו החיילים, של עשרות אלפים שכבר תשעה חודשים חיים מחוץ לבתיהם. אז אם ראש הממשלה חושב ששר הביטחון לא מתפקד כראוי - שיפטר אותו.

אך ראש הממשלה הוא סך כל פחדיו. הוא מפחד מה יהיה גודל ההפגנה אם יפטר את גלנט. מפחד שיישאר בלי קואליציה, כי בן גביר וסמוטריץ' מאיימים שאם תהיה עסקה הם בחוץ, כאילו יש להם בכלל אלטרנטיבה בחוץ. הוא מפחד גם מהבן הגולה במיאמי, שבסוף השבוע שיתף באינסטגרם שלו מסר וכתב: "בג"ץ והפרקליטות מחסלים את המדינה". הבן הגולה התייחס לחקירת הלוחמים שנעצרו בחשד לרצח מחבל נוחבה ב-7 באוקטובר, ושיתף סרטון של מיכאל בן ארי, תומך כהנא, שבו נאמר: "זה מה שהביא ל-7 באוקטובר, הפחד מלחסל את האויב". בעולם מתוקן לא היו מאשרים להמשיך לממן לו אבטחת שב"כ, וראש הממשלה היה קורא את בנו לסדר. אבל הפחד, אוי הפחד.

מאימים לפרק את הקואליציה. סמוטריץ' ובן גביר, צילום: אורן בן חקון

והפחד של ראש הממשלה הוא לא מבג"ץ או מהפרקליטות. נתניהו פוחד לאבד הכל בגלל מחדל 7 באוקטובר. לכן הוא ישקיע שעות רבות בכתיבת נאומו בפני שני בתי הנבחרים האמריקניים, ויכין מראש את המסרים שיבקש להוציא מפגישתו עם הנשיא ביידן. שניהם נמצאים בזמן פריך בקריירה שלהם, וזה זקוק לזה. נתניהו יודע שביידן הוא נשיא לכל דבר, עם כל הסמכויות, עד פברואר 2025, גם אם יפסיד לטראמפ. ונשיא לא מרוצה הוא גם נשיא מסוכן.

וברקע נמצאת עסקת החטופים. נראה שבגלל פגישתו עם ביידן, הראשונה בבית הלבן מאז נבחר לתפקיד, נתניהו יעדיף לבוא עם נדוניה בצורת עסקת חטופים סבירה-פלוס. ובשל אותה הפגישה סביר גם שיימנע מהסלמה בצפון. מלחמה שם פירושה להישאר כאן, ולא לחנוך את כנף ציון בטיסה לוושינגטון. וזה מחיר כבד מדי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר