"אסור לחכות לעוד קורבן": תושבי הדרום נלחמים בתאונות בכביש 232

תוך יומיים בלבד נוספו שלושה בני אדם נוספים לרשימת הקרובנות של "כביש הדמים" 232 • ח"כ חיים ילין, המתגורר במועצה האזורית אשכול, דורש דיון חירום: "הממשלה מתעלמת לחלוטין מהכביש" • משרד התחבורה: "פועלים כדי לשדרג את תשתיות הכבישים באזור הנגב ועוטף עזה"

זירת התאונה בה נהרגו אתמול אורי ואביאל דוד ז"ל // צילום: יהודה פרץ // זירת התאונה בה נהרגו אתמול אורי ואביאל דוד ז"ל // צילום: יהודה פרץ

לאחר שלושה קורבנות נוספים בימים האחרונים בכביש 232, חבר הכנסת חיים ילין המתגורר במועצה אזורית אשכול, הגיש היום (שבת) הצעה לדיון מהיר בנוגע למחדל בכביש והתאונות הקטלניות בו. ביום חמישי מת מפצעיו סמ"ר יארין קרובי ז"ל שנפגע מרכב יום לפני. אתמול, התווספו לרשימת הקורבנות גם אורי ואביאל דוד, אב ובנו, שנהרגו בתאונה.

"בשנת 2014 התקבלה החלטת ממשלה שקובעת כי יש להקצות רבע מיליון ש"ח לטובת שיפורו והרחבתו של כביש 232", אמר ח"כ ילין והמשיך, "מאז דבר לא נעשה. רק בשבוע שעבר נהרג בתאונה קטלנית סמ"ר יארין קרובי, ואתמול נהרגו באותו הכביש אב ובנו, אורי ואביאל דוד. כביש 232 משמש ציר מרכזי לצבא, לתושבים ולמאות המשאיות שנוסעות בו למעבר כרם שלום. תנאי הכביש גובים קורבנות רבים פעם אחר פעם. ארבע שנים בהן החלטת הממשלה לא מיושמת והממשלה מתעלמת לחלוטין מהכביש. זה מחדל שצריך להגיע לסיומו ממש עכשיו, אסור לחכות לעוד קורבן". 

זירת התאונה באזור שדרות // צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

אורי דוד (48) שוטר במשטרת ישראל ובנו אביאל דוד (20), חייל בצה"ל, תושבי בני דרום נהרגו אתמול (שישי) בתאונת דרכים קטלנית בין רכב הסעות לרכב פרטי בכביש 232, סמוך לצומת חלץ. אדם נוסף כבן 60 נפצע בתאונה באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה. ביום חמישי נפטר חייל צה"ל שנפצע ביום רביעי האחרון בתאונה באותו כביש.  

הכביש, ששרוע על כ-80 ק"מ בנגב המערבי - ממעבר כרם שלום ועד לצומת אשכולות, נחשב לכביש מסוכן בשל התשתית הלקויה שבו שגורמת למספר התאונות הרבות. הכביש חוצה את המועצה האזורית אשכול וכל יום עוברות עליו מאות משאיות שמובילות סחורה לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום.

תושבי עוטף עזה נאבקים לשפר את התשתיות בכביש. הפגנה נגד הסכנה בכביש 232

בשל הסכנה, התושבים נלחמים כבר שנים לשיפור התשתיות בכביש על מנת שמספר התאונות בו יקטן. מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי ב-15 השנים האחרונות אירעו בכביש מעל 600 תאונות דרכים, שבהן נהרגו 43 בני אדם ומעל 1,500 נפגעו. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" התייחס לדברים ואמר: "כביש 232 ידוע ככביש דמים ולכן בשנת 2014 הממשלה החליטה להקצות 250 מיליון שקלים לשיפור התשתית בכביש - פעולה שעד כה לא בוצעה והייתה יכולה לחסוך את חייהם של אזרחים רבים. מדובר בכביש צר ומפותל ללא גדר הפרדה שתמנע תאונות  חזיתיות וכמו כן הכניסות והיציאות לישובים כמעט ואינן מוסדרות ומסכנות בכל יום את התושבים".

מעבר לתשתית הרעועה, בכל יום נוסעות בכביש כ-2,000 משאיות כבדות אשר עושות את דרכן למעבר כרם שלום ולכן מדובר בציר תנועה מרכזי שמזמן כבר היה חייב להיות מטופל כדי לצמצם את מספר התאונות הרב. הרי ברור שיהרגו בכביש הזה אנשים, מדוע לחכות ורק אחרי התאונות לטפל? חייבים להרחיב את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם הפרדה בין הנתיבים וחייבים להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים כדי למנוע את ההרוג הבא״, הדגיש קיטה. 

"כל טעות יכולה להסתיים באסון". עוד תאונה בכביש 232

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד, באמצעות נתיבי ישראל פועלת במלוא התנופה כדי לשדרג את תשתיות הכבישים באיזור הנגב, הדרום ועוטף עזה. כביש שש דרום, מחלף מיתר, אשל הנשיא, בית קמה, נתיבות ורבים נוספים במסגרת זאת משודרג גם כביש 232 בהשקעה של 250 מיליון שקלים. שדרוג הכביש כולל את הרחבתו מכביש חד מסלולי לכביש דו נתיבי, בעל שתי נתיבי נסיעה לכל כיוון.

8 הקילומטרים הראשונים משודרגים בימים אלה, וכבר הוחל בתכנון של 13 ק״מ נוספים של הכביש. בנוסף לכך טופלו צמתים לאורך כל הכביש. במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים בכביש ותושבי האיזור, החליט משרד התחבורה להגביל את תנועתם של משאיות וכלי רכב כבדים בשעות הבוקר ואחר הצהרים, שעות בהם ישנה תנועה נרחבת של התלמידים והתושבים היוצאים והשבים".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר