גבר ואישה נרצחו במטח הכבד לקריות - רוכב אופנוע נפצע בתאונת דרכים בזמן אזעקה

נער בן 16 וגבר כבן 50 נפצעו בינוני וקל בכביש 22 מרסיסים לאחר המטח הכבד לעבר חיפה והקריות • זוג בשנות ה-40 לחייהם נפצעו אנושות מרסיסים מפגיעה ישירה - מד"א נאלצו לקבוע את מותם • דובר צה"ל עדכן: כ-40 שיגורים חצו משטח לבנון, חלקם יורטו • זוהו נפילות במרחב • לוחמי אש מתחנת קריות מטפלים בשריפות בשטח פתוח

המטח הכבד לחיפה והקריות: 2 פצועים מרסיסים, בהם נער בן 16. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

גבר ואישה כבני 40 נפצעו היום (רביעי) אנושות מהירי לקריית שמונה. בהמשך מד"א מסר כי מותם של השניים נקבע בבית החולים. מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "הפגיעה הייתה חריגה". ככל הנראה, שני הנרצחים הם בני זוג שטיילו עם כלביהם - ולא הספיקו להיכנס למרחב המוגן.

בכבאות והצלה עדכנו על שריפות במבנים בעקבות פגיעות ישירות במטח הקטלני. חמישה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פעלו בזירות, כולל במבנים בעיר, לבלימת התפשטות השריפות וסריקה אחר נפגעים.

רב-רשף דרור בוחניק, מפקד האירוע, אמר כי "השריפה משתוללת במספר מבנים שספגו פגיעה ישירה, לוחמי האש במאמץ רק לבלום את התפשטות האש וסריקות אחר נפגעים".

הירי לקריות וחיפה, צילום: רויטרס

המשטרה עדכנה כי השוטרים והחבלנים של המחוז הצפוני הגיעו למוקדי הנפילה ופועלים "להסרת סיכון לציבור". הם קראו לציבור "להימנע מהגעה לזירות לא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100".

חובש רפואת חירום במד"א אביעד הרץ סיפר: "מיד שקיבלנח את הדיווח על פצועים מהנפילה יצאנו בכוחות גדולים לזירות בהם התקבלו קריאות. באחת מהזירות ראינו גבר ואישה כבני 40 כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי רסיסים. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלהם הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

בבית העלמין צור שלום בקריית ביאליק זוהו נפילות שגרמו לנזק למצבות בעקבות אותו מטח מלבנון. ראש העיר אלי דוקורסקי קרא לתושבים לא להגיע למקום, ואמר: "אנחנו נדווח לכל משפחה שהמשפחה שלה נפגעה. נביא את הדברים לידיעתה. לא להגיע לכאן, זה עדיין מסוכן. כוחות הביטחון עובדים כאן".

פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה, צילום: כב"ה

מוקדם יותר היום, במטח נוסף ורחב לצפון, שוגרו כ-40 רקטות לעבר מרחב חיפה והקריות. שבעה בני אדם נפצעו כתוצאה מאותו מטח, ביניהם נער בן 16 שפונה במצב קשה כשהוא סובל מפציעת רסיס בראשו.

חמישה בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים ורוכב אופנוע בן 36 נפצע באורח בינוני בתאונת דרכים עם מכונית במהלך האזעקה. צוותי מד"א פינו אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה.

בשלומי, שגם הייתה בטווח הירי, נפצע אדם נוסף: גבר בן 41 שנפגע מרסיסים. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נותח. מצבו בינוני.

בנוסף, שירותי הכבאות וההצלה מסרו אז כי לוחמי האש מטפלים בשריפות בשטח פתוח בקריית ביאליק, שנגרמו משברי מיירטים. תושבים בקריית ביאליק דיווחו על הפסקת חשמל לאחר הירי לאזור מלבנון ומחברת החשמל נמסר: "בעקבות המטח האחרון לעבר הקריות, קיימים שיבושים ברשת החשמל באזור. בחברת החשמל מודעים לפגיעה ברשת ומטפלים להחזרת החשמל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר