התחזית להצפות ושיטפונות בחורף הקרוב: בעיריית ת"א נערכים בשורת צעדים

בדומה לשנה שעברה, גם השנה ייתכן שיירדו כמויות בלתי צפויות של משקעים • בין היתר, העירייה פעלה לחזק גידור אתרי בנייה וטיפול במבנים מסוכנים על פי הנחיות אגף רישוי ופיקוח על הבנייה • בנוסף, נעשה גיזום עצים וענפים נוטים ליפול ואלה הצומחים מתחת לקווי חשמל • רון חולדאי: "פועלים כדי להיערך באופן המיטבי ביותר"

גשם בתל אביב (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

עיריית תל-אביב פרסמה היום (שני) את היערכותה לעונת הגשמים הקרובה, וזאת תוך התייחסות לתחזית של השירות המטאורולוגי הצופה הצפות עקב מטחי גשם עזים. בעירייה מציינים כי עשרות מיליוני שקלים הושקעו בסדרת פרויקטים ברחבי העיר, לשיפור ופיתוח מערכת התיעול למניעת הצפות, עם דגש מיוחד על יפו ושכונות דרום העיר ומזרחה.

הצפות ברחבי גוש דן עקב הגשמים (ארכיון)

השנה, הורחבה היערכות העירייה מעבר לעבודות השוטפות ובוצעו פרויקטים נקודתיים אשר יקלו את העומס על תשתיות העיר במצבי גשם קיצוניים. בדומה לשנה שעברה, גם השנה ייתכן שיירדו כמויות בלתי צפויות של משקעים. עם זאת, חשוב לזכור כי לא ניתן למנוע באופן מוחלט את ההצפות במקרים של עוצמת גשם חזקה מאוד בזמן קצר.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הדיווחים והמראות החוזרים מרחבי העולם מצביעים על כך שגם החורף הקרוב הולך להיות קשה. אנו, כעירייה, פועלים כדי להיערך באופן המיטבי ביותר לקראתו. השנה ביצענו פעולות משמעותיות שיקלו את העומס על תשתיות העיר במצבי גשם קיצוניים: ביצענו שיפוץ מוצאי מובלים לים וניקוי מערכת הניקוז העירונית, ניקינו אלפי קולטנים הפזורים ברחבי העיר, והכנו את צוותי העובדים, הביוביות והמשאבות הנותנות מענה במקרי חרום למניעת הצפות".

חיילות בגשם בתל אביב (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

כמו כן, פעלה העירייה לחזק גידור אתרי בנייה וטיפול במבנים מסוכנים על פי הנחיות אגף רישוי ופיקוח על הבנייה. בנוסף, נעשה גיזום עצים וענפים נוטים ליפול ואלה הצומחים מתחת לקווי חשמל.
העירייה נערכת גם לטיפול במפגעים הנובעים ממזג אוויר סוער וקשה וגורמים להצפות שטחים וכבישים בתחום העיר, פגיעה במבנים ובגשרים, קריסת עצים וצמחייה, ניתוק מערכות החשמל ותקלות אחרות שמקצתן אף מצריכות פינוי משפחות מבתיהן.

בעשרות קווי ניקוז בעיר מוטמנים חיישנים מיוחדים לניטור גובה המים אשר מזהים סכנות להצפה. מיקומי החיישנים נבחרו לפי קווים מרכזיים ולפי נקודות תורפה המועדות להצפות. העיריה פרסמה הנחיות כיצד יש לנהוג בעת הצפה, כולל איסור לירידה לחניונים או לקומות שנמצאות מתחת למפלס הקרקע. מחשש להילכדות, יש אף להימנע משימוש במעליות שנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע או מתחתיו.

גשם בתל אביב (ארכיון), צילום: רוני שיצר

לקראת ימי החורף מתגברת עיריית תל אביב- יפו את מערך הרווחה ונערכת למתן מענה לדרי הרחוב בימי הגשם הצפויים. ניידת היחידה לטיפול בדרי רחוב פועלת בכוחות מתוגברים ויוצאת בכל שעות היום והלילה לשטח, מצוידת בשתייה חמה ובשמיכות, במטרה לאתר דרי רחוב ולסייע להם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר