למרות המצב הביטחוני המתוח: הפגנות נגד הממשלה בקיסריה ובכרמי גת

עשרות מוחים הגיעו לקרוא לנתניהו להתפטר ולהגיע לעסקת שבויים הפגנות ליד בית ראש הממשל בקיסריה • שורדת השבי נילי מרגלית: "החזרת החטופים מאיימת על נתניהו - הוא מעדיף אותם מתים"

הפגנות ליד בית ראש הממשל בקיסריה. צילום: ראובן גפני שטכפמן

למרות המצב הביטחוני לאחר חיסול חסן נסראללה, הגיעו עם הערב (מוצאי שבת) עשרות מפגינים לקיסריה להפגין בסמוך למעון ראש הממשלה.

בשל המצב, הוחלט שלא יהיו נאומים בהפגנה, אך המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב: "לך", "אתה הראש - אתה אשם", "לא נשכח ולא נסלח", "האשם מקיסריה", "לכלא" ועוד.

הפגנות ליד בית ראש הממשל בקיסריה, צילום: ראובן גפני שטכפמן

המפגינים קוראים לראש הממשלה נתניהו להתפטר ולהשיג עסקה לשחרור החטופים עם החמאס.

למרות המספר המצומצם של המפגינים, במשטרת חדרה נערכו בכוחות מתוגברים כדי למנוע ניסיונות של מפגינים לפרוץ מחסומים ולהגיע עד לביתו של ראש הממשלה.

"אל תפנו להם גב"

הערב התקיימה גם עצרת למען שחרור החטופים בכרמי גת, בהובלת קהילות ניר עוז ובארי, לצד תושבי קריית גת.

נילי מרגלית, שורדת השבי ובתו של אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, שנרצח ב-7 באוקטובר ושגופתו מוחזק עדיין בשבי, אמרה בהפגנה: ״האם מחיר הדמים שמשלמים אזרחי ישראל ו-101 החטופים שווה את ההימנעות והחשש שלכם לצאת נגד ראש הממשלה? רוב רובו של עם ישראל מוכן לשלם כל מחיר עבור חזרתם והוא מוכיח זאת ביציאה לרחובות שבוע אחרי שבוע כבר שנה, תוך כדי מלחמה איומה ומייאשת, ומבלי להירתע מאיום הטילים. כולנו מבינים שזוהי תקוותנו האחרונה לחיות כאן".

"המשוואה ברורה לכל. החזרת החטופים מאיימת על נתניהו. הוא מעדיף אותם מתים. חטופים מתים לא יכולים לספר סיפורי זוועות, סיפורי יאוש, סיפורי תקווה שלא התממשה.
הייתי שם. ספרתי כל רגע וכל שנייה. אני זוכרת הכל - את הייאוש, הרעב והצמא. את חוסר האונים. את הקושי להחזיק תקווה", הוסיפה מרגלית.

"אני מסרבת להאמין שישראל הופכת להיות מדינה שבוחרת להקריב את אזרחיה בשביל פוליטיקה זולה. 101 בני אדם, כמוכם ממש, נמקים בשבי החמאס. אזרחי ישראל בחרו בכם, חברי הכנסת, לעשות למען המדינה, למעננו. לחטופים אין חירות. אין את החירות לעמוד במנהרה, לראות אור יום, לאכול, להתרחץ, לקבל חיבוק. אין כלום. יש אימה בלתי פוסקת... האחריות להשיבם הביתה היא עליכם. האחריות להשיב את כולנו היא עליכם. אל תפנו להם גב״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר