למרות מאמצי החייאה ממושכים: נקבע מותה של תינוקת שנחשפה לחומר רעיל

הפעוטה בת כשנה וחצי מטובא זנגריה, הובאה תחילה למרפאה מקומית במצב קשה עם קוצר נשימה, לאחר הדרדרות במצבה הועברה לבית החולים בצפת ומשם לרמב"ם • עם הגעתה, עברה החייאה וחוברה למכשיר אקמו (ECMO) המחליף את פעילות הלב והריאה • בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותה

סמא אלהיב בת שנתיים מטובא אלזנגריה נפטרה אחרי ששאפה אדים רעילים מחומרי ניקויי. צילום: באדיבות המשפחה

טרגדיה קשה אירעה היום (שישי) בצפון הארץ כאשר תינוקת בת 16 חודשים נפטרה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, לאחר ששאפה חומר רעיל בביתה בטובא זנגריה. התינוקת, שזהותה לא פורסמה, הובאה אתמול בבוקר למרפאה מקומית במצב קשה עם קוצר נשימה.

צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול ראשוני ופינו את התינוקת לבית החולים זיו בצפת. פראמדיק מד"א, קלוד עיסא, שטיפל בתינוקת, מסר: "חברנו לצוות הרפואי שהביאו אלינו תינוקת עם קוצר נשימה קשה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל סיוע בהנשמה ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה קשה."

עם החמרת מצבה, הועברה התינוקת בשעות הערב במסוק לבית החולים רמב"ם כשהיא במצב קריטי עם אי ספיקה רב מערכתית. ד"ר אמיר חדש, ממלא מקום מנהלת אגף רפואת ילדים ברמב"ם, מסר כי עם הגעתה, עברה הפעוטה החייאה וחוברה למכשיר אקמו (ECMO) המחליף את פעילות הלב והריאה.

למרות המאמצים הרבים של הצוות הרפואי, נקבע מותה של התינוקת היום בצהריים. ד"ר חדש הוסיף: "קיווינו שלמרות מצבה הקשה של הפעוטה, הטיפול שקיבלה יצליח לגרום לשיפור, אך החומר ששאפה הוביל לפגיעה רב מערכתית, ולצערנו הרב, למרות כל המאמצים, נאלצנו לקבוע היום בצהריים את מותה. ליבנו עם בני המשפחה".

מקרה טרגי זה מדגיש את הסכנות הטמונות בחשיפת ילדים לחומרים רעילים בבית. הרשויות קוראות להור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר