רס"ם במיל' דניאל אלוש הובא למנוחות; אשתו: "כשבישרתי לבננו, הוא שאל 'אז מי ישחק איתי'?"

אלפים נכחו בהלוויה שהתקיימה בבית העמלין הצבאי בקריית שאול • דניאל הותיר אחריו אישה, קים רכס, ושני ילדים, טומי בן ה-5 וניקו, בן שנה וארבעה חודשים • יעקוב, אביו ספד: "היית אהוב ונערץ בכל מקום שהיית, חיברת בין כולם, החיוך שלך תמיד האיר" • מפקד יחידת 669: "הוא פעל לפי מה שחונך, בשבילי הוא היה גיבור, אוהב אותך וכבר מתגעגע"

משפחתו של דניאל ז"ל מול קברו. צילום: גדעון מרקוביץ'

אלפים הגיעו לבית העלמין הצבאי בקריית שאול ללוות בדרכו האחרונה את רס"ם במיל' דניאל אלוש (37) מתל אביב, לוחם 669 שנהרג אתמול בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי. דניאל הותיר אחריו אישה, קים רכס, ושני ילדים, טומי בן ה-5 וניקו, בן שנה וארבעה חודשים. שר החינוך יואב קיש נוכח מטעם הממשלה.

"תחסר לכולנו. אנחנו אוהבים אותך לנצח", צילום: גדעון מרקוביץ'

"חלמנו לחיות יחד ולגדל ילדים"

קים, אישתו של דניאל ספדה: "בהלם שאני פה מקריאה לך מכתב. איך זה שאני תפסתי את הבחור הכי שווה בתל אביב. איך בחורות היו מתות עליך. תמיד שאלתי מה מצאת דווקא בי, אבל ידעתי שאתה אוהב אותי. נלחמת עלי כשהיה קשה וידענו שנזדקן ביחד. חלמנו לחיות ליד הים, אתה תגלוש ואני ארוץ. חלמנו לגדל ילדים. סליחה אהובי, סליחה שלא קפצתי על כל הזדמנות ללכת איתך לכל מסיבה וכל אירוע. סליחה שלא נתתי יותר נשיקות וחיבוקים".

"סליחה שלא הבנתי מה עובר עליך. סליחה על הסרטים שעשיתי כשרציתי שתחזור יותר מוקדם. אני לא מבינה איך העולם לקח את האדם הכי טוב, האדם שמושך הכי הרבה אהבה? איך ממשיכים מכאן? איך מגדלים ילדים שבקושי הכירו אותך? היית האור והנשמה הכי טובה. לא אשכח איך שבישרתי לטומי: 'אבא במלחמה, הוא נהרג. הוא לא יחזור יותר'. וטומי אמר: 'אז מי ישחק איתי? נהיה רק אנחנו לבד?' וניקו, שהחיבור ביניכם היה מידי, בוכה בעל שעה: 'אבא, אבא'. הוא יגדל ויספר שאבא נפל כשהוא היה בן שנה. אני מבטיחה להגשים את כל מה שהיה חשוב לך כ"כ".

"לא ניתן להאמין שאנחנו נפרדים ממך", צילום: גדעון מרקוביץ'

יעקב, אביו של דניאל: "דניאל שלנו. הלב נשבר. לא ניתן להאמין שאנחנו נפרדים ממך. נלקחת מאיתנו בפתאומיות בעוד אתה משרת את המדינה. תמיד חיפשת לעשות טוב. היית אהוב ונערץ בכל מקום שהיית. חיברת בין כולם. החיוך שלך תמיד האיר. היית גאוות המשפחה. תמיד דיברנו, גם שעתיים לפני שקרה האסון. בשיחה האחרונה דיברת על היומולדת שאתה רוצה לעשות לטומי אצלנו. והנה האסון נפל עלינו. אני מבטיח לך שנחגוג לטומי יום הולדת כמו שרצית. אני מבטיח לך שתמיד נהיה גאים בך. תחסר לכולנו. אנחנו אוהבים אותך לנצח".

טרי, דודתו של דניאל: "אחיין נפש שלי. את החיבור בנינו אי אפשר היה לפספס. אמרתי לך תהיה מאושר. אתה איש של טוב והחיים יחזרו לך. עכשיו החיים כבר לא יחזירו לך. תחבק אותנו, תבוא לחג ותישאר. אני מבקשת שתביא אלינו לחג".

"עיצבת דורות של לוחמים"

מפקד יחידת 669 סא"ל א' ספד: "לפעמים קשה לדעת מה קדם למה, האם אנשים מסוימים מגיעים ליחידה או שהיחידה הופכת אותם לכאלה? אתה היית מאלה שעיצבו את היחידה. 20 שנה מאז הגעת ליחידה. עיצבת דורות של לוחמים. התייצבת ביחידה בשביעי לאוקטובר כמו לוחם צעיר. לצערי שילמנו את המחיר הכבד ביותר. אמרת לי שאתה מוכן וידעתי שאתה מוכן. הייתה לי הזכות לפקד על לוחם שכמוך. אלוש לא הרגיש גיבור, הוא פעל לפי מה שחונך עליו. בשבילי הוא היה גיבור. אוהב אותך וכבר מתגעגע".

"היית מאלה שעיצבו את היחידה". סא"ל א., צילום: גדעון מרקוביץ'

חבר לצוות רס"ן ש': "כולם רוצים להיות בסביבתו של אלוש. אומרים שאלוהים לוקח את הכי טובים. תמיד חשבתי שזו קלישאה, אבל לא היה שום רע באלוש. החבר הכי טוב, האבא הכי טוב. תמיד התגאיתי להגיד שאני חבר שלו. הוא תמיד חייך ופיזר את החיוך שלו. אלוש אח יקר, החיבוק שלך יחסר לכולם. המשפחה שלו גידלה בן למופת. בעל מסור ואב אוהב. נהיה איתכם לתמיד. אוהבים, החברים לצוות".

"נהיה איתכם לתמיד", צילום: גדעון מרקוביץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר