באישור המשפחה: התיעוד האחרון של הרש גולדברג פולין ז"ל שנרצח בשבי חמאס

הרש, בן 24 מירושלים נחטף מהמסיבה ברעים • ידו נקטעה במהלך המתקפה על "מיגונית המוות", בה מצא מקלט יחד עם חברו הטוב ענר שפירא ז"ל • הוריו: "הסרטון חייב לשמש קריאת השכמה מיידית לעולם לפעול היום כדי להבטיח את שחרורם של 101 החטופים הנותרים לפני שיהיה מאוחר מדי"

באישור המשפחה: התיעוד האחרון של הרש גולדברג פולין ז"ל שנרצח בשבי חמאס\ללא

חמאס פרסם היום (חמישי) סרטון בו מופיע הרש גולדברג פולין ז"ל בן ה-24 מירושלים שנרצח בשבי חמאס וגופתו הושבה ארצה. 

הרש גולדברג-פולין ז"ל בתיעוד אחרון משבי חמאס, צילום: רשתות ערביות

"מאז שהגעתי לעזה אני מנסה לשרוד ללא מים, מזון ותרופות. אני לא זוכר את הפעם האחרונה שראיתי את השמש או נשמתי אוויר צח", אמר הרש. "אני פונה אליכם, הנשיא ביידן ואנתוני בלינקן וכל האזרחים האמריקנים, עשו כל מה שאתם יכולים כדי לעצור את המלחמה, לעצור את הטירוף הזה, ולהחזיר אותי הביתה עכשיו".

לאחר מכן פנה למשפחתו בבקשה שימשיכו את המאבק להחזרתו. "אימא, אבא, ליבי ואורלי - אני אוהב אתכם, מתגעגע אליכם וחושב עליכם בכל יום. אני יודע שאתם ברחובות ועושים את הכול כדי להחזיר אותי הביתה עכשיו. אני מבקש מכם - תהיו חזקים ותמשיכו להיאבק ובתקווה אשוב הביתה בקרוב. אל תפסיקו, אני אוהב אתכם".

הוריו של הירש, רייצ'ל גולדברג-פולין וג'ון פולין, כתבו לאחר פרסום הסרטון: "אנו בעיצומה של תקופת האבל היהודית של שבעה ימים לאחר שקברנו ביום שני את בננו הירש. מוקדם יותר הערב פרסם חמאס סרטון חדש שלו, שצולם בזמן שהוא מוחזק כחטוף במנהרות שמתחת לעזה. הסרטון חייב לשמש קריאת השכמה מיידית לעולם לפעול היום כדי להבטיח את שחרורם של 101 החטופים הנותרים לפני שיהיה מאוחר מדי. אף משפחה נוספת לא צריכה לעבור את מה שעברה משפחתנו והמשפחות של החטופים האחרים שנרצחו לאחרונה".

הוריו של הרש, רייצ'ל וג'ון. הפכו כל אבן, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

הרש גולדברג-פולין נחטף בשבעה באוקטובר מהמסיבה ברעים, הוא אזרח אמריקני-ישראלי. הוא הגיע לפסטיבל ה"נובה" יחד עם חברו הטוב ענר שפירא ז"ל. ידו של הרש נקטעה במהלך המתקפה על "מיגונית המוות", בה מצא מקלט עם ענר. השבוע הוחזרה גופתו ארצה לאחר שנרצח בשבי. לצידו נרצחו כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכסנדר לובנוב, א ורס״ר אורי דנינו.  

בתאריך ה-24.04.24 פרסם חמאס סרטון של הרש מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה. לפני כחודשיים התירה משפחתו לפרסם תיעוד מחטיפתו יחד עם החטופים אור לוי ואליה כהן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר