גופתה של מיה גורן חולצה משבי חמאס בעזה

את ההודעה על מותה בשבי חמאס קיבלה משפחתה של מיה גורן, בת 56 במותה, בחודש דצמבר האחרון • בן זוגה אבנר נרצח גם הוא בזמן התקפת המחבלים על קיבוץ ניר עוז

מיה גורן ז"ל ובעלה אבנר שנרצח באירועי 7 אוקטובר. צילום: ללא קרדיט

גופתה של מיה גורן, חולצה מעזה והועברה לישראל, זאת לאחר יותר מתשעה חודשים שבהם הוחזקה בשבי חמאס. 

נוגה אלפסה אחייניתה של מיה גורן ז"ל במהלך פעילות תנועת צו 9 \\ צילום: תנועת צו 9

מקיבוץ ניר עוז, שממנו נחטפה מיה, נמסר: "התבשרנו שבמבצע חילוץ צבאי חולצה גופתה של מיה גורן ז״ל. לאחר יותר מתשעה חודשים, היא הובאה חזרה הביתה לקבורה. המשפחה עודכנה בשעות האחרונות על המבצע. קהילת ניר עוז תמשיך במאבק להחזרת החטופים כולם, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

גל גורן, בנם של מיה ואבנר ז״ל: "מיה גורן הייתה אשת חינוך ברמ"ח איבריה. נולדה וגדלה ברמת גן. הייתה מדריכה ורשג"דית בצופים, מפקדת גדנ"ע, למדה בסמינר הקיבוצים ומאז שעברה בעקבות אהובה אבנר ז"ל (שנרצח גם הוא בשבת השחורה) הייתה גננת ומטפלת בניר עוז. אם לארבעה ילדים. הייתה אישה אוהבת, אופטימית, אנרגטית ומסורה. גם בחיים האישיים והמשפחתיים, גם החיים הקהילתיים וגם ובעיקר בעבודתה החינוכית היא עשתה הכל באהבה, אכפתיות ומסירות. בשבת השחורה שהתה בגן הילדים בו עבדה, שם נפצעה ונחטפה במצב קשה. בהמשך נודע למשפחה על הירצחה. הוחזרה לקבורה מכובדת בארץ ישראל ותיקבר בניר עוז לצד בעלה. אנחנו מודים לכוחות הביטחון האמיצים שהחזירו אותה לקבורה. גם עכשיו אנו קוראים להשבתם המיידית של החטופות והחטופים - אלו החיים לשיקום ואלו הנרצחים לקבורה. כולם ראויים לסגירת המעגל הזאת והפקרתם חייבת להיפסק". 

בטור מיוחד שכתב בנה גל ל"ישראל היום" לפני כשבועיים, הוא קרא להחזרתה לקבורה בישראל: "אין לי מספיק מילים שבהן אוכל לתאר את מי שהיית, אבל אוכל לסכם במשפט אחד: את ראויה וחייבת להיקבר ליד אהובך, לצידו של אבא. אם היית איתנו, היית נאבקת למען השבתם, היית יודעת שבלי החטופות והחטופים לא יהיה שיקום ולא תהיה תקומה. אם היית יכולה לדבר, היית מתעקשת להילחם על החיים, אבל אנחנו פה בשביל כולם, אלו המיועדים לשיקום ואלו שלקבורה. לא נוכל להחלים כמשפחה, כקהילה וכחברה בלעדיכם. את חייבת לשוב אלינו ולהיקבר בקיבוץ ניר עוז, שכה אהבת, ובטח שלא להישכח אי־שם בחולות עזה".

תנועת צו 9 לאחר ההודעה על חילוץ גופתה של מיה גורן ז"ל מהרצועה: "הגננת האהובה של ניר עוז שנחטפה ונרצחה ע"י מחבלי חמאס השפלים בשביעי לאוקטובר שבה לקבר ישראל ע"י לוחמי צה"ל. מחזקים את משפחת גורן ואת נוגה אלפסי האחיינית היקרה שנאבקה עימנו בדמע ובאומץ כנגד משאיות הסיוע לארגון הטרור הרצחני חמאס. נוגה שנגררה מספר פעמים על הכביש, הדגישה שוב ושוב שמשאיות הציוד שנכנסות חייבות להיות קלף מיקוח ומנוף לחץ שדרכו נשיב את החטופות והחטופים במהרה הביתה.

מיה גורן וכפיר ביבס, צילום: ללא

בשעה מורכבת זו, שולחים חיבוק גדול לכלל משפחות החטופים שגופות יקריהם הוחזרו ארצה. עם כל בית ישראל מתפללים ומייחלים לבשורות טובות בהשבת הילדים כולם כבר הביתה".

טיפלה בילדי הקיבוץ

את ההודעה על מותה בשבי חמאס קיבלה משפחתה של מיה גורן, בת 56 במותה, בחודש דצמבר האחרון. בן זוגה אבנר נרצח גם הוא בזמן התקפת המחבלים על הקיבוץ שהיו ממקימיו. באותה שבת השניים לא שהו יחד, אבנר נשאר בביתו, ומיה הייתה בבית הילדים שבו היא עובדת. מיה הייתה בת 56, חברת קיבוץ ניר עוז. אם לאסיף, בר, גל ודקל. מיה הייתה גננת ומטפלת חרוצה ומסורה וטיפלה באהבה בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות.

מיה גורן עם יולי ואמה קוניו, צילום: רשתות חברתיות

במשך כל השבועות שעברו עד שקיבלו הודעה על מותה קיוו ילדיה שהיא בחיים. הם חיכו לה ולחדשות טובות שלמרבה העצר לא הגיעו. בחודש יוני האחרון גל גורן, בנה של מיה אמר בעצרת: "בתור משפחה שכולה אני מרגיש מחויבות לעשות הכל כדי לעצור את מעגל השכול. לכן אני עומד כאן היום להזכיר שיש אלטרנטיבה - שחובתנו לבחור בחיים. ככל שמתקדמת המלחמה אנו מאבדים יותר ויותר. גם חטופים וגם חיילים.

"בניגוד לנבואות זעם מצד שרים וח"כים, אין מנוס מלהודות בכך שעסקה היא הדרך היחידה להציל חיי אדם - שאין דרך אחרת לחלץ את כל החטופים שעוד בגיהינום. ללא השבתם ארצה, לישראל לא תהיה תקומה ולחברה ולמדינה לא יהיה עתיד ותקווה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר