יותר מ-40 אלף מסתננים עזבו את ישראל - כ-22 אלף נותרו בארץ

נכון לעכשיו, מספר המסתננים ומבקשי המקלט עומד על 22 אלף, כאשר 75% מתוכם מאריתריאה • מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה נפגש עם משלחת מקנדה במטרה לקדם הגירה מרצון • במסגרת המסלול - היוצאים מקבלים מימון של הטיסה ומענק של 3,500 דולר

דרום תל אביב (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ

לפני קצת יותר מעשר שנים מספר המסתננים ומבקשי המקלט בישראל עמד על כ-64 אלף. נכון לעכשיו, על פי נתוני רשות האוכלוסין, המספר עומד על כ-22 אלף, כאשר כ-17 אלף מתוכם מאריתריאה, כשלושת אלפים מתוכם מסודן, כ-2,100 ממדינות אפריקה אחרות וכ-314 משאר מדינות העולם.

עימותים קשים בין המשטרה לבין פליטים מאריתריאה בדרום ת"א // משה בן שמחון

על פי נתוני רשות האוכלוסין, כ-75 אחוזים מכלל המסתננים ומבקשי המקלט הם מאריתריאה. אתמול נפגש מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, עם משלחת מקנדה, בראשות סגן שר ההגירה הקנדי, ד"ר הרפריט קושהר, במטרה לקדם הגירה מרצון של מסתננים ומבקשי מקלט לקנדה.

בין הסוגיות שעלו בפגישה בין הצדדים - יצירת דיאלוג קבוע בין שתי הרשויות שיאפשר בסיס עבודה ארוך טווח ועבודה יד ביד. לסיכום הפגישה, התחייבו הצדדים לעשות כל שנדרש לחיזוק הקשרים והמשך שיתוף הפעולה בנושא.

הפגישה שהייתה עם הקנדים, צילום: ללא

במסגרת המסלול של היציאה מרצון שמנוהל במנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין, היוצאים מקבלים מימון של הטיסה ומענק של 3,500 דולר, רובם לקנדה (כ-1,100 מתחילת השנה) וחלקם יוצאים למדינות שונות באירופה וחלק מהם אפילו למדינות שמהן הגיעו.

בשנה האחרונה יצאו מישראל בסך הכל כ-1,700 מסתננים ומבקשי מקלט, כאשר לפני כמה שבועות יצאה טיסה מיוחדת לקנדה עם כ-260 מהם שיתחילו חיים חדשים בקנדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר