טבריה: הנהלת המלון לא מאפשרת לילדי מפונים שעזבו את המלון להשתתף בפעילויות הקיץ יחד עם שאר הילדים שנותרו במלון

תושבי אביבים ודוב"ב המפונים מביתם לא יוכלו להשתתף בקייטנות החופש הגדול במלון לאונרדו קלאב • יו"ר ועד היישובים המפונים: "נוציא את הילדים מהמלון ונעמוד ברחבת עיריית טבריה כדי שכל עם ישראל יראה את הביזיון של רשת פתאל" • מרשת פתאל נמסר: "לאחרונה קיבלנו פנייה מהורים לילדים שאינם מתארחים במלון, אשר ביקשו להשתתף בקייטנות. לצערנו, הדבר אינו מתאפשר בשל תפוסות גבוהות במיוחד בחודשי הקיץ"

מלון לאונרדו קלאב בטבריה. צילום: גיל אליהו,ג'יני

"מראים לנו את הדרך החוצה": ראש מועצת מרום גליל עמית סופר פרסם הבוקר (שישי) מכתב ובו טען כי הנהלת מלון פתאל לא מאפשרת לילדי אביבים ודוב"ב, המפונים מביתם, להשתתף בפעילות לקיץ יחד עם שאר ילדי המלון. חלק מהילדים שעזבו את המלון מצאו עם משפחתם פתרונות דיור אך עדיין לא חזרו לביתם. 

"הורי ילדי כיתות א' עד ו' ותושבי אביבים ודובב היקרים", כתב ראש המועצה: "כידוע לכם, המועצה יחד עם המרכז הקהילתי והנהגות הישובים הרכיבה עבורכם מגוון פעילויות קיץ כולל קייטנה. ולמרות שבגליל העליון ובתי הספר נוף הרים ופסגות, לא מפעילים מסגרות בימי החופש הגדול, התעקנו לפתוח עבור הילדים מסגרת".

מכתב ראש המועצה,

"לצערי ולהתפעתי הרבה, מאמצי השיכנוע של הנהלת המלון כשלו ואינן מאפשרים ל-18 ילדינו שעברו לפתרונות שכירות להשתתף בפעילות יחד עם 47 הילדים שבמלון. זה עוד צד במורכבות, זה עוד זרז הקורא למשפחות למצוא פתרונות דיור בקרבת המועצה. ובכל מקום, אנחנו לא נפריד בין הילדים. הם עברו ועוברים מספיק. כעת אני שוקדים על מציאת פתרון", סיכם עמית סופר, ראש המועצה.

מושב אביבים, מאי 2024, צילום: אפרת אשל

שמעון ביטון, יו"ר וועד היישובים המפונים כתב מאביבים מסר: "אתמול קיבלתי מספר טלפונים מהורים מפונים מאביבים, שהיו במלון תקופה מסוימת ולאחר מכן מצאו סידור חלופי. ובעצם עכשיו בגמר הלימודים, רשמו את הילדים לקייטנה עם שאר ילדי אביבים במלון לאונרדו, תוכנית קייטנה שנבנתה ביחד עם מתנ"ס מרום הגליל. וזה פלא, אתמול אני מקבל טלפונים שפשוט שמישהו החליט שמי שלא שוהה במלון ולא מדיירי המלון בעצם לא יוכל להיכנס לקייטנה".

"לא מאפשרים לילדים להיכנס"

"אני מוצא את עצמי עם 18 תלמידים שאין להם מסגרת לעונת הקיץ. אני רואה את זה בחומרה רבה. לאחרונה גם ראינו שבמלון גם מקשים על ביקורים של בני משפחה שרוצים לבקר את קרוביהם במלון. ועכשיו זה עולה עוד מדרגה ולא מאפשרים לילדים להיכנס. אני מניח ומבין שבטח תיירות חוץ מעניינת כרגע את הרשת ואת המלון. ובעצם מראים לנו את הדלת החוצה", אמר ראש הוועדה.

מפונים לבית מלון בטבריה, צילום: אייל מרגולין-ג'יני

ביטון מוסיף: "בכל מצב, ביום ראשון לא נפתח את הקייטנה הזאת, לא נפתח אותה לכל הילדים. אנחנו מתכננים לקחת את כל הילדים ביחד עם ההורים לרחבת עיריית טבריה עד שימצא פתרון. לא אני אמור למצוא את הפתרונות האלה, מי שגירש אותי מהבית, מאביבים, זו ממשלת ישראל, משרד הביטחון, משרד התיירות". 

מרשת מלונות פתאל נמסר בתגובה: ״רשת מלונות פתאל עושה כל שביכולתה לדאוג למפונים וילדיהם מאז ה-7 באוקטובר, כולל לדאוג להם לאולמות לצורך קייטנות בחודשי הקיץ על חשבונה. לאחרונה קיבלנו פנייה מהורים לילדים שאינם מתארחים במלון, אשר ביקשו להשתתף בקייטנות. לצערנו, הדבר אינו מתאפשר בשל תפוסות גבוהות במיוחד בחודשי הקיץ והרצון שלנו להעניק שירות מלא לשביעות רצונם של כלל המפונים והאורחים״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר