"לנוכח ההפקרות וחוסר האונים של הממשלה": אלפים מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה

אלפים רבים הגיעו למוקד המחאה בקיסריה כחלק מ"שבוע ההתנגדות" • כ-300 מפגינים התאספו ברחוב עזה בירושלים מול מעון רה"מ • מטה המאבק: "ההתעלמות מהאזרחים ומסבלם חייבת להיפסק" • פעילה בארגון המחאה "אמא ערה" תקפה: "אין לנו ילדים למלחמות בלי מטרות"

משפחות חטופים ליד ביתו של נתניהו בקיסריה הדליקו כעת מדורות: ״אין בית עד שהחטופים יחזרו"

כחמשת אלפים בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בהפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה בקריאה להקדמת הבחירות. במקביל, התקיימה הפגנה בהשתתפות מאות מול ביתו של ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים.

קיסריה, משפחות החטופים, צילום: ללא

משפחות חטופים, יחד עם פעילים ליד ביתו של נתניהו בקיסריה, הדליקו מדורות ומסרו: ״אין בית עד שהחטופים יחזרו. נתניהו חירב את המדינה, הפקיר את העם כולו בשביל הכיסא שלו. המאבק על המדינה עובר תחילה בהחזרת החטופים, רק לאחר מכן נוכל לשקם ולתקן את מה שהוא חירב".

"מגבירים את הלחץ בדרישה צודקת ובסיסית - השבת המנדט לציבור": אלפים מפגינים בקיסריה מול מעון רה"מ // צילום: מוקדם קיסריה

"משתמטים נמאסתם": הפגנה בת"א נגד חוק הפטור מגיוס

הבוקר חסמו בני משפחות ופעילים למען השבת החטופים את איילון צפון, בדרישה להגיע לעסקה. במקביל, מוחים נגד הממשלה חסמו את כביש החוף באזור מעגן מיכאל וקראו ללכת לבחירות.

"אין לנו ילדים למלחמות בלי מטרות"

בין המפגינים בקיסריה נמצאת גם קבוצת "אמא ערה", שמרכזת אימהות ללוחמים וקוראת לנתניהו: "די לזרות חול בעיני הציבור. אם אין לך תוכנית, עליך לפנות את המקום ולתת לאחרים לנהל את המלחמה. אין לנו ילדים למלחמות בלי מטרות".

הפגנה בקיסריה מול ביתו של ראש הממשלה, צילום: מוקד קיסריה
אלפים מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה, צילום: רויטרס

מיכל הדס רובין, אמא ללוחם ולוחמת, ממובילות "אמא ערה", מסרה: הכוח החזק ביותר בטבע הוא כוח האימהות, וכמו לביאות אנחנו נסתער עד שנקבל תשובות. לא יכול להיות שמדינת ישראל שולחת את הילדים שלנו להילחם ללא מדיניות, בדשדוש וברשלנות, מתוך שיקולים פוליטיים ציניים".

"חברי קבינט לשעבר מעידים זאת, דובר צה"ל אומר זאת, תוך כדי שהילדים שלנו בסכנת חיים מתמדת," הוסיפה. "אנו קוראות לראש הממשלה לקבל החלטות מדיניות ברגע זה, ואם לא - הרי שהוא לא כשיר לשבת בכיסאו עוד רגע אחד".

מאות מפגינים ברחוב עזה בירושלים נגד הממשלה, צילום: ללא
"לא נעמוד מנגד, לא נשתוק". אלפים מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה, צילום: רויטרס

עמי דרור, יזם ומשקיע היי-טק, איש חינוך, מרצה ופעיל חברתי, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, נאם הערב בקיסריה ומסר: "עזבו אתכם מסיסמאות של מכונת הרעל, הסיפור פשוט. האיש פחדן וחלש. בזמן שהלוחמים שלנו נלחמים, משפחת הפשע תוקפת את צה"ל, את הרמטכ"ל, את ראש השב"כ, את גיבורות וגיבורי ישראל - ללא הפסקה".

"לא נעמוד מנגד, לא נשתוק"

"עם של גיבורים יצא למלחמה עם הנהגה של פחדנים. עם של גיבורים עם ראש ממשלה פחדן שעדיין לא לקח אחריות ולא הבין שהוא הראש שהוא אשם". דרור הוסיף: "נתניהו כבר הפסיד. הוא מבין שאנחנו נלחמים על האחיות והאחים שלנו - שהוא הפקיר. אנחנו נלחמים על הבית. אנחנו עם שחוטף אגרוף ונשאר לעמוד על הרגליים. העם הזה אומר די! אנחנו נחיה בביטחון. החטופות והחטופים יחזרו, המלחמה תסתיים, ואנחנו נשאף לשלום!"

עמי דרור נואם בהפגנה בקיסריה, צילום: ללא
מפגינים בי-ם שפכו צבע אדום על הכביש: "הדם שלנו הוא לא הפקר", צילום: אי.אף.פי

דרור קרא: "על חורבות הטירה שלו בקיסריה אנחנו נקים מדשאה. את הבריכה שלו נסתום בבטון. יצאנו ולא נפסיק. מיליון אנשים ברחובות - לא נעמוד מנגד, לא נשתוק. שקט הוא רפש! חייבים עסקה עכשיו. חייבים לשחרר את החטופים עכשיו. חייבים להוציא את צה"ל מהבוץ עכשיו".

"נתניהו שומע? אנחנו באים! באים לאשתך המטורללת, באים לילדך המסית, באים לשריך הגנבים, באים לממשלת המשתמטים - באים, עד שאתם תיעלמו! מיליון אנשים ברחובות. הסיוט יסתיים בקרוב גם הטוב יבוא בהפתעה אנחנו נכבה את השריפה! את האשפה לפח וחסל".

למעלה מעשרת אלפים מפגינים כעת בקיסריה בהפגנת ענק מול בית נתניהו בקריאה לבחירות: ״אתה הראש - אתה אשם״, צילום: שב״פ
כ-5,000 בני אדם משתתפים בהפגנה מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וקוראים לבחירות, צילום: רויטרס

שי קידר, ממובילות תנועת ״היום שאחרי״ וסטודנטית לעבודה סוציאלית במכללת תל חי שהתפנתה מקיבוץ שדה נחמיה, נאמה הערב בעצרת המרכזית בקיסריה.

"ידענו שההפקרה עמוקה, ושאין  ברצונם של הממשלה והעומד בראשה לשנות את זה. לא יכולנו לדמיין כמה נורא וכמה מהר זה הולך להידרדר. אני עצמי התפניתי מהצפון ללא פיצויים מהמדינה וללא בית לחזור אליו, וכמו המוני תושבים ותושבות בכל רחבי הארץ אני חיה במציאות בלתי נסבלת".

הפגנה ברחוב עזה בירושלים, היום,
הפגנות נגד ראש הממשלה, צילום: רויטרס

"מאות אלפי דונמים נשרפו בשבועות האחרונים בצפון. בתים, חצרות יערות ושטחים חקלאיים עולים באש והלב שלנו נשרף יחד איתם. ואיפה ראש הממשלה? במשמרת שלו קרה המחדל הנורא של 7 באוקטובר, מפקירים את החטופים כבר יותר שמונה חודשים לאונס והתעללות בשבי, מעבירים חוק גיוס בזיוני שפוגע במשרתי המילואים ובביטחון המדינה".

"120 חטופים עדיין בשבי, עשרות אלפי מפונים חיים תחת מתקפה בלתי פוסקת, ושום דבר לא מעניין את ראש הממשלה. מי שהפקיר את הדרום וממשיך להפקיר מאז יום יום את כולנו - חייב ללכת הביתה עכשיו!"

אלפי בני אדם מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה בקריאה לבחירות,
מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, הערב,

קידר קראה לציבור לצאת לרחובות ולהשתתף במחאות נגד הממשלה. "אם לא נקום ונלחם עכשיו., לא יהיה לנו עתיד פה. אנחנו חייבים לברוא, ליצור פה מציאות אחרת! בתקווה למציאות אחרת - אנחנו נביא את היום שאחרי!"

"צופים בהתפוררות של החלום הציוני"

ליעד סואץ-קרני, חברת ועד מנהל "בונות אלטרנטיבה", קפטנית הנבחרת בכדורסל לשעבר, נאמה גם כן ואמרה כי 7 באוקטובר היה היום הגרוע בחייה. "כל החרדות והפחדים הכי גדולים שלי התגשמו ביום אחד, אבל מה שקורה פה מאז מפחיד הרבה יותר. אנחנו צופים בהתפוררות של המדינה שלנו, של החלום הציוני".

מפגינים בי-ם שפכו צבע אדום על הכביש: "הדם שלנו הוא לא הפקר", צילום: אי.אף.פי
"התחושה היא שהבית מתפורר". הפגנות בדיונות מול ביתו של נתניהו בקיסריה,

"התחושה היא שהבית מתפורר, שאנחנו מחזיקים את היסודות, מנסים לסתום את הסדקים, אבל הסדקים גדולים מדי, הבית יקרוס. לראשונה בחיי עולה בי המחשבה שאני צריכה להציל את המשפחה שלי לפני הקריסה. המחשבה מרסקת ומכעיסה אותי. הכעס מופנה לבן אדם אחד, שאשם במצב שהגענו אליו. הקפטן של הספינה, שכבר 20 שנה מנווט אותנו לתוך הקרחון הענק שמאיים להטביע את החלום הציוני".

"אנחנו יודעים שאתה יודע, כמו שידעת שנהרגו חיילים בבוקר ועדיין חייכת והעברת חוק שמפלה בין דם לדם. אתה דופק את העם שלך, אתה הורס את המדינה שלך. איבדת את הכיוון, את המצפן המוסרי ואת מהות התפקיד שלך - להנהיג! במשמרת שלך יש 120 חטופים ואלפי עקורים, כאילו אנחנו באירופה של 1945".

הפגנות נגד הממשלה, הערב, צילום: רויטרס
אלפי בני אדם משתתפים בהפגנה מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וקוראים לבחירות, צילום: רויטרס

"המדינה הקטנה שלנו בסכנה ממשית. אין לנו ברירה אלא להילחם ולדרוש הנהגה שתבנה מחדש את היסודות, שתהיה ראויה לעם הזה. ברגעי ייאוש אני מזכירה לעצמי שאנחנו עם עקשן, ושבסוף האור מנצח את החושך, שלא נפסיק להילחם עד שיהיה טוב".

"נתניהו לא כשיר והמשך שלטונו הוא סכנה לישראל"

ברחוב עזה בירושלים, מול מעון ראש הממשלה, כ-300 מפגינים התכנסו בדרישה לפירוק הממשלה ועריכת בחירות.

אמהות ללוחמים מפגינות בדיונה מחוץ לבית נתניהו בקיסריה: "אין לנו ילדים למלחמות בלי מטרות", צילום: באדיבות "אמא ערה"
כ-5,000 בני אדם משתתפים בהפגנה מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וקוראים לבחירות, צילום: רויטרס

בכוח קפלן מסרו עם פתיחת ההפגנה: "במקום לעסוק בחטופים ובצפון הבוער, נתניהו עסוק בג'ובים ובקביעה וביטול ראיונות. הניסיונות העלובים שלו להציל את הקואליציה המתפוררת שלו, במקום לנהל את המדינה, ממחישים שהאיש לא כשיר והמשך שלטונו הוא סכנה לישראל".

"משתמטים נמאסתם": הפגנה בת"א נגד חוק הפטור מגיוס

ההפגנות מתקיימות לאחר עצרת גדולה שהתקיימה אמש באשקלון במסגרת "שבוע ההתנגדות", בה השתתפו יותר מאלף תושבים וקראו לפירוק הקואליציה ו"לקיום בחירות חדשות עכשיו".

*משתמטים נמאסתם": פעילי מחאה הפגינו מול שער בגין בקרייה בתל אביב נגד חוק הפטור מגיוס,
מפגין עם שלט בקיסריה, מול בית ראש הממשלה, צילום: רויטרס

הערב התקיימה גם עצרת חירום לקראת פסיקת בג"ץ בעתירות לשוויון בנטל בתל אביב. את העצרת הובילו התנועה לאיכות השלטון וארגוני המחאה הפועלים למען שוויון בנטל. הנואמים בעצרת הביעו התנגדות נחרצת לכוונת הממשלה לחוקק חוק פטור חדש שיבטיח המשך השתמטות מגיוס לצה"ל.

אלופה (מיל') אורנה ברביבאי, קראה: "לא נעמוד מהצד ונגיד 'מה שהיה הוא שיהיה'. לא נוכל להמשיך ככה. אנחנו חייבים צבא יותר גדול, ואני מקווה ששופטי בג"ץ יעצרו את יעמדו על זה. הצורך הוא לא רק ביטחוני, אלא גם כלכלי - אם החברה החרדית תמשיך כך, נקרוס כלכלית. חייבים שינוי, וחייבים גיוס לכולם".

הפגנות בעזה 35, ירושלים, צילום: אי.אף.פי
הפגנות בקיסריה, הערב, צילום: ללא

הסופרת צרויה שלו נאמה: "ידיהם של ראש הממשלה וחברי הקואליציה שלו לא רעדו כשהצביעו בעד חוק ההשתמטות המחפיר. לעולם לא נשכח את החיוכים הזחוחים שלהם באותו לילה נורא בו נפלו ארבעה חיילים".

גל אלקלעי, ממובילות ארגון ער.ה, קראה: "בנוסף לחזית הדרומית והצפונית יש לנו חזית כאן. אנחנו חייבים לצאת לרחובות ולהגיד - עד כאן. לא ניתן מקום לאפליה בין אזרחים, לא ניתן לממשלה לעשות תיעדוף בין דם לדם".

הדחה עכשיו. הפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים, צילום: אי.אף.פי
מאות מפגינים בקיסריה ובירושלים נגד הממשלה, צילום: רויטרס

חיים תומר, ראש אגף בכיר במוסד לשעבר, קרא למנהיגי האופוזיציה להתייצב ולהוביל מאבק להכשלת חוק הגיוס, כמו גם לקביעת מועד לבחירות. ערן דוידזון, חבר ועד מנהל בתנועה לאיכות השלטון, הדגיש: "המשמעות של התעקשות הציבור החרדי שלא להתגייס היא בגידה!" יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "העצרת הערב היא קריאת השכמה לממשלה ולכנסת. הציבור דורש שוויון בנטל ולא יסכים עוד לאפליה בגיוס".

טרם ההפגנות מסרו במטה המאבק "חופשי בארצנו": "לנוכח ההפקרות וחוסר האונים של ממשלת נתניהו, אנחנו ממשיכים ומגבירים את הלחץ בדרישה צודקת ובסיסית - השבת המנדט לציבור. ההתעלמות מהאזרחים ומסבלם חייבת להיפסק. עם ישראל לא מוכן לשלם יותר את מחיר השחיתות והכישלון של נתניהו. העתיד של כולנו בסכנה, וזו שעת מבחן לאחריות ולערבות ההדדית. הגיע הזמן לצאת מהבית ולהצטרף למאבק בקריאה לבחירות עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר