נועה התחפשה לערבייה, אנדריי, שלומי ואלמוג היו ביחד בדירה: עדויות החטופים

עם השעות, נאספים עוד ועוד פרטים • קרוב משפחתה של נועה ארגמני: "היא סיפרה שדפקו בדלת ואמרו לה בעשר בבוקר 'זה צה"ל'" • האזינו: הראיון של אלמוג שעות לאחר השחרור • אנדריי סיפר שלמד עברית בשבי

אסף שעיבי, קרוב משפחה של נועה ארגמני: "היא סיפרה שפתאום דפקו בדלת בבוקר" // צילום: מיטל יסעור בית-אור

246 ימים שהו בשבי חמאס נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן שלומי זיו ואנדריי קוזלוב. במהלך התקופה עברו רגעים מטלטלים – מהרגע שנחטפו, דרך הימים הקשים בידי ארגוני הטרור ועד לשחרור. עיקרי העדויות

בבית אחרי 246 ימים. המשוחררים במבצע בנוסיראת, צילום: ללא

נועה ארגמני, סיפרה היום כי היא הייתה בשבי עם יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי שבהמשך נהרגו בשבי.

היא סיפרה על תקיפה של צה"ל נגד החמאס שהייתה עדה לה: "ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוחה שאני עומדת למות. חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים".

היא ציינה שמחבלי חמאס העבירו אותה בין דירות ומפעם לפעם אפשרו לה לצאת החוצה לנשום אוויר כשהיא מחופשת לאישה ערבייה.

אסף שעיבי קרוב משפחה, אמר בבית החולים: " "היא סיפרה ש'אאוט אוף נו וור' אמרו לה בעשר בבוקר זה 'צה"ל, באנו לחלץ אותך' והיא היתה בשוק״.

קרובת משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן, סיפרה היום כי כאשר הוא חגג את יום הולדתו בשבי אנשי חמאס צילמו אותו לסרטון שהם סיפרו שיעבירו לישראל. "הוא אפילו שאל אותנו: ראיתם את הסרטון?", היא ציינה כי אלמוג, לא זוכר היטב את החילוץ כי הוא ישן בעת שהכוחות הגיעו אליהם. עוד סיפר אלמוג כי הוא ראה סרטונים של ההפגנות בארץ בדרישה לשחרור החטופים עם תמונה שלו.

בראיון לכאן ב' בערב אמר אלמוג: "אני בסדר גמור, נמצא בחיק המשפחה התומכת". (האזינו)

קרובי משפחתו של אלמוג מסרו היום כי "הוא סיפר להם שניהל יומן מיוחד מהשבי, שבאמצעותו זכר תאריכים וידע לספור את מספר הימים שהוא נמצא בשבי", עוד סיפר איך מחבלי חמאס העבירו אותו ממקום מסתור למקום מסתור, מבית לבית ברצועת עזה ושהוא היה יחד עם אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. אנדריי, סיפר לנשיא הרצוג, כי למד עברית בשבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר