8 שנות מאסר נגזרו על יאנה בלום, שנהגה בשכרות וגרמה למותו של בן 10 חודשים

בלום הורשעה בכך שנסעה בנתיב הנגדי כשהיא תחת השפעת סמים ואלכוהול • היא התנגשה חזיתית ברכבה של משפחת דומונוביץ' והובילה למותו של התינוק מעיין • עוד קבע בית המשפט: 20 שנות פסילת רישיון, שנה נוספת של מאסר על תנאי לשלוש שנים ו-100 אלף שקל פיצויים למשפחת התינוק שנהרג

יאנה בלום ומשפחתה בבית המשפט. צילום: דודו גרינשפן

בית המשפט גזר היום (חמישי) את דינה של יאנה בלום: שמונה שנות מאסר, שנת מאסר נוספת על תנאי לשלוש שנים וכן 20 שנות פסילה מנהיגה. כמו כן קבעה השופטת כי על בלום לשלם פיצויים בגובה 100 אלף שקלים למשפחתו של התינוק מעיין דומונוביץ' ז"ל. השופט החליט שבעקבות תקופת המאסר הממושכת שגזרה עליה, בלום תיכנס למאסר רק אחרי החגים.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את בלום בחודש ינואר האחרון בהמתה בקלות דעת של מעיין דומונוביץ' בן העשרה חודשים, בנהיגה תחת השפעת אלכוהול וזאת לפי הודאתה. בלום תושבת ראשון לציון הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות שאינו כולל הסכמות על העונש.

מעיין דומנוביץ' ז"ל, ההרוג בתאונה, צילום: באדיבות המשפחה

לפי כתב אישום המתוקן עליו סיכמו הצדדים, במהלך יום העצמאות אשתקד עבדה בלום במסיבת טבע בדרום כסלקטורית, במהלך עבודתה שתתה מספר משקאות אלכוהוליים ולאחר סיום המשמרת שתתה בלום עוד מספר משקאות אלכוהוליים.

יאנה בלום בבית המשפט, צילום: ללא

בשעות הצהריים של אותו היום בלום יצאה מהמסיבה כאשר היא שיכורה משתיית האלכוהול ובדמה נמצא ריכוז נמוך של סם הקנאביס. בנסיעה חזרה לכיוון צפון בכביש 40 בלום החלה בנהיגה מסוכנת, עקפה ובנתיבי השתלבות.

התאונה בכביש 40, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מהכיוון הנגדי נסעה משפחת דומוניביץ', זוג וארבעת ילדיהם, הנהג אשר הבחין ברכבה של בלום בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו, אך חזית רכבה של בלום פגע בעוצמה במכונית. נוסף על האלכוהול והנהיגה הפרועה בלום גם הייתה ללא רישיון נהיגה, התוצאה הטראגית נהרג תינוק כבן 10 חודשים, התיק עצמו נחקר על ידי יחידת הבוחנים של מרחב נגב של משטרת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר