נמל התעופה בן גוריון. צילום: קוקו

בית המשפט הכריע בשאלה - האם מגיע פיצוי כספי על ביטול טיסה עקב המלחמה

הרוכשת תבעה את חברת "קווי חופשה" על סך של כ-14 אלף שקלים לאחר שזו אישרה טיסה ולאחר כיומיים הודיעה על ביטולה • בית המשפט קבע כי במצב הביטחוני השורר במדינה "אין להלין על הנתבעת שלא עשתה ככל שביכולתה על מנת למנוע את ביטול הטיסות"

[object Object]

שאלה שעולה בימים האלה לא מעט, האם מגיע פיצוי למי שטיסתו בוטלה בשל המצב הביטחוני, הגיעה לפתחו של בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.

לקוחה שרכשה מחברת "קווי חופשה" ארבעה כרטיסי טיסה הלוך ושוב מישראל לברצלונה עבור משפחתה, עם מועדי טיסה לחודש דצמבר, תבעה את חברת התיירות לאחר זו אישרה את קיום הטיסה ב-29 בנובמבר אך לבסוף הודיעה על ביטולה ב-1 בדצמבר 2023.

הודעת הביטול הגיעה לאחר שחברת התעופה הזרה Blue Bird Airways הודיעה שהטיסה לא תצא לפועל, עקב מלחמת "חרבות ברזל". 

ביטול ברגע האחרון, צילום: יוסי זליגר

התובעת טענה כי נאלצה לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים בחברת אל על במחיר גבוה יותר, ולפיכך דרשה פיצוי על סך 13,954 שקלים בהתאם לחוק שירותי תעופה.

מנגד, חברת קווי חופשה הודתה כי היא מארגנת הטיסה וכי הטיסה בוטלה בשל הנסיבות הביטחוניות הקשות ששררו במדינת ישראל באותה תקופה. החברה טענה כי היא פטורה מתשלום פיצוי נזיקי בהתאם לסעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה, המעניק הגנה במקרה של ביטול טיסה עקב "נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו".

הכתובת הלא נכונה

השופט אביים ברקאי דחה את תביעת הלקוחה. "אין מדובר במצב בו דווקא מארגנת חופשות, כמו הנתבעת, היתה יכולה להביא שלום לאזור, ולמנוע באחת את כל המתואר לעיל, על מנת שלא יבוטלו הטיסות להן רכשו התובעת ומשפחתה כרטיסי טיסה", כתב השופט בפסק הדין. 

השופט הדגיש את החשיבות שבהבחנה בין עילה חוזית לעילה נזיקית, וציין כי בעוד שהתובעת זכאית להשבת עלות כרטיסי הטיסה ששולמו, אין מקום לחייב את החברה בפיצוי הנזיקי הנדרש. בפסק דינו ציין השופט: "החל מיום 7/10/2023, מדינת ישראל הותקפה כמעט לכל אורכה ורוחבה... במצב כזה בו נאבקים כל כוחות הביטחון בישראל ונלחמים באויב, אין להלין על הנתבעת שלא עשתה ככל שביכולתה על מנת למנוע את ביטול הטיסות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...