היכה אותו בראשו ובעט בפניו: קשיש הותקף באלימות קשה ע"י שכנו הצעיר בירושלים

בתגובה להערה שהועלתה בין שכנים, הותקף בברוטאלית תושב ירושלים בן 66 בפתח ביתו ע"י צעיר בן 23 • הנאשם זינק לעברו והחל לתקוף אותו, גם בעודו שרוע על רצפת ביתו • לאחר מכן, הוא אף איים על הקורבן ורעייתו: "אם תלכו למשטרה החיים שלכם בסיכון"

קשיש תושב ירושלים הותקף באלימות קשה בפתח ביתו, על ידי שכנו // דוברות המשטרה

אזהרת צפיה: בתגובה להערה שהועלתה בין שכנים, הותקף באלימות קשה קשיש תושב ירושלים בפתח ביתו, בידי שכנו הצעיר, בן 23. לאחר המעשה הקשה, הותיר התוקף את הקשיש שרוע על רצפת ביתו ועזב את המקום. יחידת התביעות המשטרתית הגישה כתב אישום נגדו לבית המשפט, לצד בקשה להארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

בהגעת השוטרים, נמסר כי הקשיש, בן 66, פונה על ידי גורמי הרפואה לטיפול בבית החולים במצב קל בעקבות חבלות חמורות של ממש שנגרמו לו בפניו כתוצאה מתקיפתו האלימה. בירור מעמיק העלה כי מדובר במקרה שנסוב על רקע סכסוך שכנים וכי הנאשם כבר עזב את המקום. פעולות חקירה מהירות של השוטרים, הובילו את ניידת המשטרה אל היישוב הסמוך לבירה, שם הוא אותר ונעצר לחקירה.

קשיש תושב ירושלים הותקף באלימות קשה בפתח ביתו, על ידי שכנו, צילום: דוברות המשטרה

כאמור, כבר באותו הערב פתחו חוקרי המשטרה בחקירת המקרה ולפיו ועל פי עובדות כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות, עלה כי באותו הערב הגיע הנאשם אל הבניין בו מתגורר עם משפחתו ועלה במדרגות יחד עם אחת מבנות המשפחה. בשלב מסוים, חלפו זה על פני זה והחל דין ודברים בין השניים במהלכו שאל הקורבן את הנאשם האם הוא זה שירק על דלת ביתו, שאלה שכפי הנראה העלתה את זעמו של הנאשם.

בהמשך לכך, מיד כשפתח הקשיש את דלת ביתו, זינק הנאשם לעברו מכיוון המדרגות והחל לתקוף אותו באלימות ברוטאלית של ממש - בעיטות ואגרופים לכיוון פלג גופו העליון. כתוצאה ממעשיו אלו של הנאשם, נהדף הקורבן לעבר השולחן ונפל על הרצפה. גם בשלב זה, בעודו שרוע על רצפת ביתו, המשיך הנאשם והיכה את הקורבן במכת אגרוף לראשו ובעט בנוסף בפניו. לאחר מעשים אלו, יצא הנאשם מהדירה ואף הגדיל לעשות וסגר את דלת הבית אחריו תוך שאיים על הקורבן ורעייתו כי "אם תלכו למשטרה החיים שלכם בסיכון". בהמשך לכך, תועד הנאשם יוצא את הבניין בטרם הגעת השוטרים למקום.

אמבולנס (ארכיון), צילום: נועם ריבקין פנטון

בעקבות האלימות שהופעלה כלפיו, פונה הקשיש לטיפול רפואי בבית החולים, כשבגופו חבלות חמורות שכללו בין היתר- שבר באפו, נפיחות ושטפי דם בפניו, שברים בשיניים וחבלות נוספות בפלג גופו העליון.

לאחר מעצרו באותו הערב, הועבר הנאשם לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה במהלכה מסר גרסתו וטען כי כלל לא נגע בקורבן הקשיש, ואולי הוא, הקורבן, הזיק לעצמו. במהלך חקירותיו הנוספות, לאחר שהוצגו בפניו תיעוד תוצאות התקיפה וסרטון מצלמת האבטחה, שינה גרסתו וכבר טען כי ככל הנראה איבד שליטה לזמן קצר. לאחר שהושלמה חקירתו תוך שמעצרו הוארך בבית המשפט לטובת כך, הגישה אמש (שני) יחידת תביעות במחוז ירושלים את כתב האישום נגדו בגין עבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה חמורה ואיומים. כתב אישום זה הוגש לצד בקשה מבימ"ש להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

סנ"צ ליאור בן שלום, קצין אח"מ תחנת לב הבירה במרחב ציון, ציין: "מדובר באירוע אלימות חמור במהלכו הותקף באופן מסוכן אדם מבוגר בשנות ה-60 לחייו, על ידי שכנו הצעיר, שלאחר מכן, ובלי מחשבה על מעשיו, הותיר את הקשיש שרוע על רצפת הבית נאנק מכאביו. מקרה שכזה יכול היה בנקל להסתיים בתוצאה קשה אף יותר, הרבה מעבר לחבלות אלו שנגרמו לקשיש.

"משטרת מחוז ירושלים תפעל בכל הקשור למקרה אלימות מעין אלו המתרחשים לצערנו לא אחת, ומהווים פגיעה ממשית בביטחון הגוף והנפש של כל אזרח. כפי שנהגנו במקרה זה, חשודים המעורבים בכך ייעצרו ללא כחל וסרק, נבקש את הארכת מעצרם בבת המשפט ונמצה את חקירתם עד תום. בהמשך ישיר לכך, רואה חשיבות גם יחידת התביעות המשטרתית במחוז את מיצוי הדין עם עבריינים אלימים אלו ופועלת להגשת כתבי אישום בגין עבירות אלימות תוך פרקי זמן קצרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר