השופט דחה בקשת יאיר נתניהו לחיסיון בתביעת ניר חפץ

פרקליט נתניהו הבן טען לעיכוב בשל שירות מילואים • בית המשפט: יש לתת עדיפות להגשת הסיכומים • חפץ דורש קידום התביעה על פרסום פרטי תרגיל החקירה • התביעה הוגשה לפני 4.5 שנים על סך חצי מיליון שקלים

ניר חפץ ויאיר נתניהו. צילום: יהושוע יוסף, יהונתן שאול

השופט נועם רף מבית משפט השלום בנתניה דחה את בקשתו של יאיר נתניהו להגיש את סיכומיו בדלתיים סגורות בתביעה שהגיש נגדו עד המדינה ניר חפץ. ההחלטה ניתנה בעקבות בקשה שהגיש חפץ לפני כשבועיים, בה דרש להוציא צו נגד נתניהו הבן שיחייב אותו להגיש את סיכומיו בתביעה.

שמואל בוכריס

פרקליטו של יאיר נתניהו, עו"ד אוריאל חור נזרי, טען כי שירות מילואים מעכב את הגשת הסיכומים. בתגובה לטענות חפץ, הסביר עו"ד חור נזרי: "זו תביעה חדשה שלא דרשה עבודה רבה כלל והתאפשר לח"מ לטפל בה בעת הפוגות בשירות, זאת בשונה מהסיכומים הדורשים עבודה מעמיקה".

יאיר נתניהו בבית המשפט (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

השופט רף קבע כי על פרקליטו של נתניהו לתת עדיפות לתיק זה ולהודיע לבית המשפט מהו הצפי להגשת הסיכומים. בנוסף, דחה השופט את בקשת נתניהו להגשת הסיכומים בדלתיים סגורות, באומרו: "בהתאם לחוק בתי המשפט, מתקיים דיון פומבי והבקשה אינה מגלה כל טעם לדיון בדלתיים סגורות או חיסיון של ההליך".

התביעה, שהוגשה לפני כארבע וחצי שנים על סך חצי מיליון שקלים, נסובה סביב טענות חפץ לפגיעה בפרטיותו. לטענתו, יאיר נתניהו חשף בטוויטר פרטים אסורים בפרסום הנוגעים לתרגיל חקירה שביצעה המשטרה. בתביעה נטען כי נתניהו הבן פרסם מידע על הקשר בין חפץ לאישה שהייתה חלק מתרגיל החקירה, למרות איסור הפרסום החל על כך.

חפץ, עד המדינה בתיק 4000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, טוען כי עיכוב הגשת הסיכומים מונע את קידום התביעה. השופט רף קבע כי על הצדדים לפעול לקידום ההליך המשפטי ללא דיחוי נוסף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר