כתב אישום: לאחר שהקים לעצמו מקום מגורים ארעי על גג בית הכנסת וסולק - הצית את המקום

תושב בית שמש בן 28 מואשם כי העלה באש בית כנסת שבישיבה בעיר, וגרם נזק למבנה ולספרי הקודש במקום • בנוסף, התפרץ וגנב רכוש ופריטים נוספים, זאת לצד איומים מצדו כלפי אנשי שתי ישיבות הפועלות באזור • מעשיו הגיעו כנקמה, לאחר שהקים לעצמו "זולה" על גג המבנה והתבקש מספר פעמים לפנות את המקום, תוך שפונו חפציו

גנב רכוש מהישיבות: תיעוד - הנאשם יוצא עם קופסת "קורנפלקס" בידו // דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש אתמול (ראשון) כנגד תושב בית שמש בן 28 באשמת עבירות של הצתה, היזק בזדון, איומים, גניבה והתפרצות למקום מגורים או תפילה, זאת לאחר שנעצר בגין מעשיו, שהסבו נזק בסכום מוערך של מאות אלפי שקלים למבנה בית הכנסת בישיבה שבשכונת רמת בית שמש ולמספר ספרי קודש במקום, אירוע שבדרך נס הסתיים ללא נפגעים גם בנפש.

הנזק שנגרם לבית הכנסת בעקבות ההצתה, צילום: דוברות המשטרה

לפני שבוע ימים התקבל דיווח במוקד 100 על שריפת מבנה ברחוב בני דן בעיר בית שמש, מבנה ישיבה המשמש בין היתר בית כנסת. בעקבות הדיווח הוזעקו למקום שוטרים ולוחמי אש שפעלו נמרצות להשתלטות על הלהבות ולכיבוי השריפה. נפתחה חקירת משטרה בסיוע חוקר דליקות, ובמהרה התברר כי קיים חשד ממשי להצתה מכוונת. במסגרת החקירה, נגבו עדויות ונאספו ממצאים וראיות. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק למבנה בית הכנסת, וכן לארון וספרי קדושה שהיו בתוכו.

בתוך כך, עלה בנוסף כי במהלך השבוע האחרון לערך, אירעו במקום מספר התפרצויות וגניבת רכוש ופריטים נוספים, זאת לצד איומים מצד הנאשם כלפי אנשי שתי ישיבות הפועלות במקום. כך למשל, בתאריך 19.6.2024 נכנס הנאשם אל אחת מהישיבות, התקלח במקום וגנב חפצים ופריטים נוספים. בעקבות מעשיו, הוא הוזהר על ידי מנהל המקום שלא להיכנס לישיבה.

אברך בבית שמש (אילוסטרציה), צילום: יהונתן שאול

ימים ספורים לאחר מכן, לאחר שלא נענה הנאשם לעזיבה מוחלטת של "זולה" שהקים לעצמו על גג המבנה, אספו דרי המקום את חפציו והוציאו אותם. בשל מעשיהם אלו, איים הנאשם מילולית - "מי הוציא לי את הדברים?, חכו תראו אני אשרוף לכם את הישיבה", ובהמשך אותו היום אף הפנה את איומיו כלפי מנהל הישיבה, והטיח בפניו - "אתם תראו, אני אשרוף לכם את כל הישיבה".

שלושה ימים לאחר מכן, בשעות הצהריים, פרץ הנאשם לישיבה תוך ששבר קיר גבס ונכנס דרכו, ולאחר מכן גנב "קורנפלקס" ויצא כלא היה.

ביום למחרת, סילקו תלמידי הישיבה בשנית את חפציו של הנאשם מגג המבנה. שעות ספורות לאחר מכן התקבל דיווח על שריפה בישיבה, בעקבותיה נגרם נזק רב בשווי מאות אלפי שקלים, שגרם בין היתר להשבתת הקומה השנייה של הישיבה וכן נזקי חשמל, מזגן ועוד.

הנאשם תועד גונב "קורנפלקס" מהישיבה, צילום: דוברות המשטרה

במסגרת החקירה נעצר הנאשם ונחקר בשל מעשיו, לכאורה, בתחנת בית שמש. מחקירתו עלה בין היתר כי ערב קודם, גמלה בליבו ההחלטה "לנקום" בשל הרחקתו מהמקום. הוא טיפס על סולם המוביל אל גג המבנה, משם נטל מצת, ובאמצעותה, כפי הנראה, הצית את הלהבות שגרמו נזק ממשי לבית הכנסת ולתכולתו. כשהבחין בלהבות ובעשן המיתמר, נמלט מהאזור.

מעצרו של הנאשם הוארך לבקשת חוקרי המשטרה מיום מעצרו בבית המשפט, לטובת השלמת פעולות החקירה שנדרשו. בימים אלו הושלמה מלאכת החקירה, וכאמור אתמול הגישה פרקליטות ירושלים את כתב האישום נגדו לבית המשפט, לצד בקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בית שמש (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

רפ"ק אביעד בלמס, קצין החקירות והמודיעין בתחנת המשטרה בבית שמש, ציין: "הנאשם נגדו הוגש כתב אישום בחר מטעמיו הוא להקים לעצמו מקום מגורים ארעי על גג מבנה בעיר. אם לא די בכך, ניצל זאת לביצוע עבירות פליליות במהלכן פרץ וגנב מתלמידי המקום רכוש ופריטים נוספים. בחוצפתו הרבה, לאחר שנתפס על ידם והתבקש לעזוב ולא לשוב בשנית, "נקם" הנאשם והצית להבות שהסבו נזק למבנה ולספרי הקודש".

"לאחר מעצרו הושלמה חקירתו בתחנת בית שמש, והיום הגישה הפרקליטות את כתב האישום נגדו לבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר