"יפגע בחופש הביטוי": הייעוץ המשפטי מנע קידום חוק שיגביל התבטאויות מרצים בייחס למעשי טרור

מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים התנגדה להצעת החוק בטענה כי "ההצעה אינה עומדת באמות מידה חוקתיות" • אופיר כץ, שיזם את החוק, הגיב בחריפות: "נותנים רוח גבית להסתה לטרור"

מחאת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב (ארכיון) . צילום: מחאת הסטודנטים

ויכוח ציבורי התלקח אתמול (שבת) סביב הצעת חוק שנויה במחלוקת, המכונה "הוצאת הטרור מהאקדמיה". ההצעה, שיזם יו"ר הקואליציה אופיר כץ, מבקשת לאפשר פיטורי מרצים ואנשי סגל המסיתים או תומכים בטרור, ללא פיצויים.

מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הביעה התנגדות נחרצת להצעה, בטענה שהיא פוגעת בחופש הביטוי ובחופש האקדמי. "יצירת אפקט מצנן בין כותלי האקדמיה מעצימה את הפגיעה בחופש הביטוי," נכתב בחוות הדעת, שהוסיפה כי ההצעה "אינה עומדת באמות מידה חוקתיות".

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, צילום: אורן בן חקון

תגובת יו"ר הקואליציה כץ הייתה חריפה. הוא כינה את עמדת משרד המשפטים "הזויה ומבישה", וטען שהיא נותנת "רוח גבית להסתה לטרור באקדמיה". כץ הבטיח כי החוק יעבור למרות ההתנגדות.

התאחדות הסטודנטים הארצית הצטרפה לביקורת על עמדת משרד המשפטים, בטענה שיש "לשים גבולות ברורים בין חופש ביטוי להסתה לטרור". ההתאחדות הדגישה את תמיכתה בהצעת החוק, שלדבריה נועדה "להוקיע את תומכי הטרור מהאקדמיה".

הצעת החוק צפויה לעלות לדיון בוועדת השרים לחקיקה, כשברקע מתנהל ויכוח ער על האיזון בין חופש אקדמי לבין מאבק בהסתה ותמיכה בטרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר