נתניהו מכחיש את השמועות באמצעות תביעת דיבה: "לא חולה בסרטן הלבלב"

ראש הממשלה הגיש תביעת דיבה נגד פעיל המחאה גונן בן יצחק, והעיתונאים בן כספית ואורי משגב • התביעה שהגיש דורשת פיצויים בסך חצי מיליון שקלים מהשלושה • התביעה מגיעה לאחר שבן יצחק רמז כי הוא חולה בסרטן, בעוד משגב טען טענות כלליות יותר בקשר למצבו הבריאותי • כמו כן, נתניהו טוען כי בן כספית המציא פגישה בינו לבין אלוף במיל' עמירם לוין

נתניהו. צריך להתקדם לעסקה. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) תביעת דיבה נגד פעיל המחאה גונן בן יצחק, והעיתונאים בן כספית ואורי משגב.

התביעה מגיעה לאחר שגונן בן יצחק, הנתבע הראשי ואורי משגב פרסמו טענות בנוגע לבריאותו של ראש הממשלה. בן-יצחק פרסם כי נתניהו חולה בסרטן לבלב, בעוד משגב טען טענות כלליות יותר בקשר למצבו הבריאותי, ואמר כי הוא בבריאות לקויה שפוגעת בתפקודו.

עו"ד גונן בן יצחק, צילום: גדעון מרקוביץ

בן-יצחק פרסם לפני כשלושה שבועות בחשבון ה-X שלו טענות כי נחשף למצבו הרפואי של ראש הממשלה: "בעקבות ביקורך אמש בבית החולים הדסה עין כרם, הועבר לי מידע לפיו טופלת בשל מחלת סרטן הלבלב בה לקית. אני מאחל לך בריאות, אולם ראוי כי האיש שעומד בראש המערכת יעמוד באומץ מול הציבור ויחשוף את מצבו האמיתי. אתה שולח את ילדינו למלחמה, ואם אכן אתה מטופל אונקולוגית, יש לכך השלכות כבדות משקל. בריאותך במובן הזה היא אינה עניין פרטי ואישי. תגלה לציבור את האמת על מצבך עכשיו". 

את משגב מאשים נתניהו ברמיזות שקריות בקשר למצבו הבריאותי, כאשר לאורך תקופת המלחמה פרסם משגב שורה של פוסטים הקשורים לבריאותו: "סבא, מדוע עורך צהבהב-ירקרק ועיניך מימיות? אתה מדבר מהר נורא ולא בקצב טבעי, באיזה תרופות אתה מטופל?". בנוסף טען משגב כי נתניהו טופל בחשאי במשך שעות בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

בן כספית, צילום: קוקו

בקשר לבן כספית, נתניהו מאשים את הכתב כי המציא סיפור שמעולם לא התרחש, על פגישה בינו לבין האלוף במילואים עמירם לוין, ממנה יצא האלוף נחרד ומזועזע לדברי כספית.

התביעה שהוגשה דורשת פיצויים בסך חצי מיליון שקלים מהנאשמים, בנוסף דורשת התביעה כי בית המשפט יוציא צווים שיאסרו את הפצת הטענות השקריות לדבריהם, ויחייבו את הנתבעים לפרסם הכחשה לדבריהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר